Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و مهلت اداره این وزارتخانه با سرپرست ابراز بی اطلاعی کرد و گفت که مجلس از آن خبری ندارد.

رئیس جمهور ۲۲ اردیبهشت امسال با برکناری رضا رحمانی از وزارت صمت، حسین مدرس خیابانی را به سرپرستی این نهاد برگزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام روحانی با پایان یافتن مهلت سه ماهه قانونی سرپرستی این وزارتخانه، مدرس خیابانی را ۲۲ مرداد به عنوان وزیر پیشنهادی به نمایندگان معرفی کرد، اما مجلس یازدهم با ۱۴۰ رأی مخالف، ۱۰۴ رأی موافق و ۱۰  رأی ممتنع از مجموع ۲۵۴ آرای اخذ شده، رأی اعتماد نداد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس پس از رأی‌گیری گفت که «امیدواریم دولت هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را به مجلس معرفی کند تا وزارتخانه صمت بدون سرپرست نماند.» 

بر اساس قانون،  حجت‌الاسلام روحانی برای اداره وزارتخانه صمت با سرپرست باید از ولی فقیه اجازه بگیرد، چراکه در انتهای سه ماه فرصت معرفی وزیر پیشنهادی، امکان اداره وزارتخانه با سرپرست وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

آیا رئیس جمهور برای معرفی سرپرست وزارت صمت از رهبری اجازه دارد؟

حجت‌الاسلام روحانی، از ۲۵ مرداد ماه جعفر سرقینی را به عنوان سرپرست جدید وزارت صمت برگزیده است. پنجم شهریور، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد که «سرقینی» با درخواست اجازه از رهبری سرپرست شده است.

امیری گفت که «روی بحث استجازه از مقام معظم رهبری تأکید داریم؛ چراکه هفته گذشته در مجلس یکی از نمایندگان محترم تذکر این موضوع را دادند و ریاست مجلس هم تذکر نماینده را وارد دانست. قبلاً هم به نمایندگان مجلس عرض کرده بودم که انتخاب سرپرست وزارت صمت با استجازه از مقام معظم رهبری انجام شده است و آقای رئیس جمهور از ظرفیت اصل ۵۷ قانون اساسی استفاده کرده است.»

 معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: به دلیل اهمیت وزارت صمت، رئیس جمهور در حال بررسی بهترین گزینه است و پس از نهایی شدن جمع‌بندی‌‌ها، وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می‌شود.

او درباره اظهارنظر نمایندگان مبنی بر مکتوب ارائه نشدن استجازه از رهبری تصریح کرد: این استجازه به صورت مکتوب وجود دارد، اما اینکه به مجلس ابلاغ شود یا خیر مربوط به اختیارات دفتر مقام معظم رهبری است.

روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که «اگر دولت، نصف به علاوه یک از تعداد وزیران به هر دلیلی از کار برکنار شوند، از حد نصاب قانونی ساقط می‌شود و باید برای رأی اعتماد کل کابینه‌اش دوباره به مجلس بیاید.»

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارتخانه صنعت رأی اعتماد مجلس یازدهم وزیر پیشنهادی رئیس جمهور وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیروهای فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیروهای ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

به نقل از رپوبلیکا، وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشورهای اروپایی با طرحش موافقند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد