Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکید ایران و کره شمالی بر همکاری‌های بازرگانی، برندگان قرعه کشی طرح پیش فروش مشارکت در تولید ایران خودرو مشخص شدند، نرخ تورم کالا‌های با دوام بسیار بالاست، فعال‌سازی رومینگ و تحمیل هزینه به مشترک، شایعه است برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه شبستان به شرح زیر است:

تاکید ایران و کره شمالی بر همکاری‌های بازرگانی و مالی

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با «هان سونگ او»، سفیر کره شمالی در تهران در خصوص همکاری‌های تجاری میان دو کشور و ضرورت فعال کردن تعامل‌های بازرگانی و مالی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، حمید زادبوم با بیان اینکه این سازمان در وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخگوی مسائل مربوط به تجارت خارجی است، تقویت و ایجاد زمینه مناسب برای تجارت شرکت‌های خصوصی دو کشور را ضروری دانست.


سفیر کره شمالی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری بر اهمیت همبستگی دو کشور در برابر تحریم‌های آمریکا و توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی با ایران تاکید کرد و تلاش موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران در مقابله همزمان با دو مساله کرونا و تحریم‌ها را مورد ستایش قرار داد.


سفیر کره شمالی در تهران با اشاره به روابط دیرینه ایران و کره، خواهان تماس‌ها و ملاقات‌های بیشتر به منظور توسعه سطح همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور شد و پیشنهاد کرد سازمان توسعه تجارت ایران و کره شمالی، «کمیته مشترک تجاری» دو کشور را تشکیل دهند.


وی افزود: به واسطه تشکیل این کمیته تقاضاها در دو بازار دریافت و در یک همکاری مشترک به آنها پاسخ داده شود. این کمیته در عین حال، تمام نیازمندی‌های همکاری تجاری را پیگیری خواهد کرد و جلسات کمیته نیز به صورت دوره‌ای در تهران و پیونگ یانگ برپا خواهد شد.


رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، تشکیل کمیته مشترک تجاری را پس از نهایی شدن بررسی‌ها در خصوص نحوه اجرایی کردن آن در هر دو وزارت صمت و وزارت امور خارجه، اقدامی موثر خواند.

 

برندگان قرعه کشی طرح پیش فروش مشارکت در تولید ایران خودرو مشخص شدند

راسم قرعه کشی طرح پیش فروش مشارکت در تولید پنج محصول ایران‌خودرو  با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار شد و برندگان مشخص شدند. این مراسم در سالن اجتماعات ساپکو برگزار شد و نفرات برگزیده در طرح پیش فروش مشارکت در تولید پنج محصول ایران‌خودرو مشخص شدند.

اسامی منتخبان از اینجا قابل مشاهده است.

مشتریانی که نامشان در قرعه‌کشی انتخاب شده از امروز (چهارشنبه دوازدهم شهریور) به مدت چهار روز مهلت خواهند داشت تا نسبت به پرداخت وجه اولیه ثبت‌نام اقدام کنند.

مابه‌التفاوت قیمت خودرو نیز در موعد تحویل طبق قیمت روز تحویل محاسبه خواهد شد.

واریز نکردن وجه به منزله انصراف از خرید تلقی شده و نفرات فهرست ذخیره جایگزین انصرافی‌ها خواهند شد.

طرح پیش فروش مشارکت در تولید پنج محصول دناپلاس، پژو ۲۰۷ دستی، پژو پارس ال.ایکس، سمند سورن و پژو ۲۰۶ تیپ دو از پنجم تا دهم شهریور به اجرا گذاشته شد.

 

فعال‌سازی رومینگ و تحمیل هزینه به مشترک، شایعه است

«محمدجواد آذری جهرمی» در اینستاگرام خود نوشت: امروز تعداد زیادی پیام از شما دریافت کردم که گفته بودند اپراتورها با فعال کردن سرویس رومینگ به صورت اجباری، مبالغی را از حساب مشترکین کسر کردند.

وزیر ارتباطات در ادامه با طرح چند سوال به این شایعه پاسخ داد.

رومینگ بین الملل چیست؟

زمانی که شما به مسافرت خارج از کشور می‌روید، سیم کارت شما قابلیت فعال شدن در شبکه تلفن همراه کشور مقصد را دارد. در این حالت رومینگ برای سیم کارت شما فعال می‌شود. تماس گرفتن یا استفاده از اینترنت در حالت رومینگ بسیار گران قیمت است و کاربرد تجاری دارد.

آیا رومینگ بین الملل بدون برقراری تماس یا استفاده از اینترنت برای مشترک هزینه ای دارد؟

خیر. فعال شدن سیم کارت شما در شبکه کشور مقصد، بدون تماس هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

آیا سرویس رومینگ بین الملل برای همه به صورت پیش فرض فعال است؟

در حال حاضر بله، اما قبلا این سرویس در صورت نیاز و با درخواست مشترک و با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی انجام می‌شد. پس از فراگیر شدن سفر اربعین و برای راحتی مردم، این خدمت به صورت پیش فرض برای مشترکین اپراتورها فعال است.

آیا با فعال بودن خدمات رومینگ بین الملل و عدم خروج از کشور، مشترک باید هزینه بیشتری برای تماس بپردازد؟

خیر، هیچگونه هزینه اضافی در صورت عدم خروج از کشور، برای مردم محاسبه نخواهد شد و این خبر شایعه ای بیش نیست.

آیا با غیر فعال کردن خدمات رومینگ بین الملل با کدهای دستوری معرفی شده، مشکلی برای مشترک به وجود می‌آید؟

خیر. تا زمانی که مشترک قصد مسافرت به خارج از کشور را نداشته باشد مشکلی به وجود نمی آید. در غیر این صورت باید قبل از سفر به فعال سازی اقدام کند وگرنه سیم کارت او در خارج از کشور قابل استفاده نخواهد بود.

آیا غیر فعال سازی خدمات رومینگ بین الملل منفعتی هم دارد؟

به صورت کلی خیر اما به شهروندان نقاط مرزی کشور توصیه می شود به دلیل آن که ناخواسته در معرض پوشش شبکه موبایل کشورهای همسایه قرار می گیرند، برای جلوگیری از رومینگ اجباری و برقراری تماس به صورت رومینگ بین الملل ناخواسته این سرویس را روی سیم کارت‌های خود غیرفعال کنند. 

عامل پخش این شایعات چه کسانی هستند؟

دو حالت متصور است. یا این که موضوع درمناطق مرزی کشور مطرح و سپس خبر آن در سایر نقاط نیز منتشر شده است. احتمال دوم این است که یک شبکه پخش شایعه در شبکه های اجتماعی با هر هدف ممکن در کشور فعال شده که به اطلاعات اپراورها دسترسی پیدا کرده‌اند و با پخش شایعه، عکس العمل مردم و در نتیجه قدرت پخش شایعه را با تعداد کدهای دستوری غیرفعالسازی رومینگ بین الملل شماره گیری شده، ارزیابی می‌کنند.

در صورت صحت گزینه دوم، دستگاه‌های ذیربط در شناسایی این شبکه ها بایستی یک بررسی دقیق به عمل بیاورند و نسبت به برخورد با عوامل آن اقدام کنند.

 

نرخ تورم کالا‌های با دوام بسیار بالاست

احسان سلطانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با انتقاد از تطابق نداشتن آمار مرکز آمار با واقعیات جامعه گفت: نرخ تورم کالا‌های با دوام بسیار بالاست، اما سهم آن‌ها در سبد تورم پایین است مثل خودرو و مسکن و ... و خیلی از کالا‌ها بر اساس نرخ دلار قیمتشان فوق العاده بالا رفته است که آمار‌ها اصلا آن را نشان نمی‌دهد.

 

پژوهشگر اقتصادی با بیان این که کیفیت آمارگیری مرکز آمار درست و مناسب نیست گفت: مجموعه پارامتر‌ها شرایطی را ایجاد کرده که نرخ تورم در سال جاری نسبت به سال قبل بسیار بیشتر باشد.

 

باید بین نرخ تورم و گرانی تفاوت قائل شویم

ایوب فرامرزی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با تعریف نرخ تورم به متوسط وزنی قیمت کالا‌ها و خدماتی که خانوار‌ها مصرف می‌کنند در خصوص نحوه محاسبه نرخ تورم اشاره کرد.

 

معاون اقتصاد و محاسبات ملی مرکز آمار ایران گفت: اختلاف نرخ تورم در استان‌ها به دلیل تفاوت اهمیت اقلام کالایی در استان‌های مختلف است.

 

وی گفت: به دلیل گسترش یافتن شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل و ... نوسان قیمت‌ها در استان‌ها تقریبا به هم نزدیک است و قیمت‌ها میل به همگرایی دارد.

 

فرامرزی با بیان این که باید بین نرخ تورم و گرانی تفاوت قائل شویم گفت: نباید انتظار داشت نرخ تورم اعلام شده سطوح گرانی کالا‌ها و خدمات را نشان دهد، اما ما برای رفع این نقیصه سعی کرده ایم که متوسط قیمت‌ها را به صورت ماهانه روی سایت قرار دهیم./

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار طرح پیش فروش مشارکت در تولید ایران و کره شمالی رومینگ بین الملل ایران خودرو فعال سازی مشخص شدند قرعه کشی سیم کارت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر کشانی ضمن خوشامدگویی به مهمانان، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی، اعضای هیئت‌رئیسه اتاق ایران، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مسئولین کشوری و استانی که مهمان اصفهان هستند، اظهار کرد: پیش‌نیاز رشد و پیشرفت در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌ای صلح و آرامشی است که از راه گفت‌وگو بین جوامع و فرهنگ‌های مختلف محقق می‌شود.

وی اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان بوده است، افزود: قرن‌هاست مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر در اصفهان زندگی کرده و تاریخ هیچ منازعه‌ای بین ادیان را در این شهر ثبت نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به توسعه همه‌جانبه دست یابند.

کشانی ادامه داد: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

وی خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور گفت‌وگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری نشست رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ارتقای سرمایه‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای حضور در این میزگردها و ارائه نظرات خود برای توسعه آسیا دعوت می‌کنم.

کشانی با بیان اینکه در اختتامیه نیز بیانیه و گزارش کار این اجلاس به‌عنوان سند نهایی منتشر خواهد شد، از مهمانان دعوت کرد از نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تلاش‌های وزارت امور خارجه در برگزاری این اجلاس و حضور مهمانان خارجی تقدیر کرد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 749117

دیگر خبرها

  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی