Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@22:09:17 GMT

هوش مصنوعی همچنان با کرونا می جنگد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۲۵۸۸

هوش مصنوعی همچنان با کرونا می جنگد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان دانشگاه واشنگتن از هوش مصنوعی و نقشه برداری با فناوری پیشرفته در مبارزه با ویروس کرونا استفاده کردند.

محققان یک نرم افزار تحت وب به نام Deeptracer ایجاد کرده اند که از فناوری یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و فناوری پیشرفته تصویربرداری سه بعدی برای پیش بینی ساختار اتمی ویروس کرونا استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشگاه اعلام کرد که یادگیری ماشین یک تصویر سه بعدی از مولکول پروتئین ویروس را تجزیه و تحلیل و اتصال اتم های آن را ردیابی می کند.

دونگ سی استادیار علوم کامپیوتر و محقق اصلی این طرح اعلام کرد که ما این فناوری ها را با هم ادغام کرده و پیش بینی را بسیار سریع و دقیق انجام می دهیم. مهمتر از همه این فرایند به صورت خودکار انجام می شود.

سی اعلام کرد که پروتئین های مدل سازی و نقشه برداری شده همان سنبله های قرمز رنگ ویروس کرونا هستند که با استفاده از رندر ویروس قابل مشاهده می شوند.

این دانشمند معتقد است که تحقیقات آنها می تواند در مبارزه با این ویروس کشنده جدید و سایر ویروس های آینده بسیار حیاتی باشد و اصرار دارد اگر بتوانیم اتم ها و مولکول های ساخته شده از ویروس را پیش بینی یا مدل کنیم؛ در مبارزه با ویروس ها قدمی بزرگ برداشته ایم.

محققان اعلام کردند که با دانستن همه ساختارهای جزئی ویروس افراد داروساز و زیست شناسان و سایر افراد می توانند واکسن یا دارو را در مورد آن طراحی کنند. در واقع اگر ساختار اتم را بدانیم عملکرد آن را نیز خواهیم فهمید. ساختار سه بعدی عملکردهای ویروس را تعیین می کند، ریشه مشکل همه گیری این است که ما در واقع از کل ساختار ویروس یا همه ساختارهای مولکولی سلول انسانی مرتبط با آن آگاه نیستیم.

این تیم یک وب سایت DeepTracer راه اندازی کرده و استفاده از آن رایگان است. دانشمندان از سراسر جهان از آن استفاده و داده های خود را به اشتراک می گذارند.

حدود 15 دانشجو به این تیم تحقیقاتی پیوسته اند؛ بخشی از کار آنها شامل: مدیریت وب سایت، ردیابی داده ها، پالایش الگوریتم تیم ها و کار مهندسی پایگاه داده است.

دقت مدلسازی محققانی که به طور مستقل روی این طرح کار می کنند 85 درصد است اما سی و تیمش معتقدند که باید آن را به 100 درصد برسانند.

به محض اینکه دانشمندان داروی جدیدی برای درمان عفونت ناشی از ویروس کرونا کشف می‌کنند تقاضا برای آن افزایش می‌یابد، همانطور که قبلا در مورد رمدسیویر اتفاق افتاده است. پیش از این نیز محققان برای جلوگیری از کمبود دارو با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی (AI) روش جدیدی جهت طراحی مسیرهای مصنوعی برای داروهایی که اکنون در برخی از کارآزمایی های بالینی کووید-19 آزمایش شده‌اند را به وجود آورده بودند.

انتهای پیام/

178 / 178 هوش مصنوعی ویروس کرونا دانشگاه واشنگتن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هوش مصنوعی ویروس کرونا دانشگاه واشنگتن ویروس کرونا هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران پس از چند بازی استفاده از پیراهن سفید رنگ حتی در بازی‌های خانگی در نیم فصل دوم، دوباره از رنگ اصلی خود در بازی‌های اخیر استفاده می‌کند.

سفید پوشیدن نساجی باعث ایجاد حواشی و سوال برای هواداران شده بود و حالا شاگردان ساکت با لباس قرمز خود مقابل رقیبان قرار می‌گیرند.

بنابراین در جلسه هماهنگی دیدار نساجی مازندران و ذوب‌آهن به میزبانی اصفهانی‌ها مقرر شد نساجی با لباس یک دست قرمز پا به زمین مسابقه بگذارد.

آنها در بازی برابر سپاهان و تراکتور نیز با لباس اصلی خود ۴ امتیاز کسب کردند و به نظر می‌رسد دیگر تا میزبانی قرمزپوش مقابل‌شان نباشد این پیراهن را عوض نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • امیری: پرسپولیس تا آخرین نفس برای قهرمانی می جنگد
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی