Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@08:07:28 GMT

بهزیستی باید در ردیف ادارات درجه یک برای دولت قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۳۴۱۹

بهزیستی باید در ردیف ادارات درجه یک برای دولت قرار گیرد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر نگاه دولت به بهزیستی در ردیف ادارات درجه یک قرار ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس، محمدصادق کشفی‌نژاد در دیدار با پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان و رفع مشکلات این افراد در شرایط اقتصادی این روزها کار راحتی نیست اظهار داشت: ما پاسخگوی مددجویانی هستیم که در حوادثی دچار ضایعه شده‌اند که بهزیستی کوچکترین دخالتی نداشته و متولیان دیگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه رسیدگی به هر کدام از گروه‌های هدف متفاوت و خاص است، گفت: بار روانی مواجهه با این افراد بر دوش پرسنل بهزیستی است که در کنار مشکلات زندگی شخصی با تمام توان این فشار را تحمل و خدمتگزار مردم هستند.

کشفی‌نژاد با بیان اینکه ما از نمایندگان مجلس درخواست داریم در دو حوزه قوانین حمایتی ویژه گروه‌های هدف و پرسنل اداری به ما کمک کنند، خاطرنشان کرد: برخی قوانین مصوب به طور کامل اجرا نشده‌اند مانند قانون حمایت از افراد معلول برای پاسخگویی و ارائه خدمات بهتر به این قشر و حمایت از پرسنل بهزیستی و قرار گرفتن شغل آنان در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور، مواردی است که ما از نمایندگان فارس در مجلس درخواست می‌کنیم برای تحقق آنها تلاش و پیگیری کنند.

علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر نگاه دولت به بهزیستی در ردیف ادارات درجه یک قرار ندارد.

 با بیان اینکه نگاه دولت می‌بایست به سازمان بهزیستی تغییر کرده و در ردیف ادارات درجه یک قرار گیرد، گفت: فعالیت‌های سازمان بهزیستی با اهمیت و ارزشمند است و به زمان اداری ختم نمی‌شود بلکه یک فعالیت 24 ساعته است.

واکنش بهزیستی به اخذ مالیات از مراکز توانبخشی و معلولان/ پیشنهادات وزارت رفاه مورد موافقت قرار بگیردخطر تعطیلی مراکز توانبخشی بهزیستی در صورت تصویب اخذ مالیات73درصد معلولان مازندران از خدمات مستمری بهزیستی بهره‌مند هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فشار مشکلات جامعه بر دوش سازمان‌های خدمات‌رسان همانند بهزیستی است، تصریح کرد: هر چقدر کارها زیادتر و آمارها افزایش یابد باید بهزیستی آمادگی مقابله با مشکلات و پاسخگویی به جامعه هدف را داشته باشد.

وی آمادگی بهزیستی را در دو حوزه نیروی انسانی و مالی عنوان و بیان کرد: 10 درصد حوزه مالی و 90 درصد در بخش نیروی انسانی آمادگی نیاز است تا به نحو مطلوب پاسخگویی و مقابله با مشکلات انجام شود.

پاک فطرت با بیان اینکه ارتباط و تعامل سازنده با جامعه و از طرفی با مدیران و مسئولین باعث تسریع در حل مشکلات می‌شود، اظهار داشت: تقویت معاونت مشارکت مردمی و ارتباط موثر با خیرین، بهره‌گیری از ظرفیت بازنشستگان و بانوان خانه‌دار راهکارهایی است که می‌تواند به بهزیستی در ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف کمک کند.

وی افزود: دستگاه‌های مرتبط مانند هلال احمر، بسیح، شهرداری و موسسات خیریه نیز ظرفیت‌های بسیار مناسبی هستند که می‌بایست با ارتباط موثر با این ادارات از این پتانسیل‌ها استفاد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی اتاق  فکر، بررسی تجارب موفق سایر کشورها و تهیه برنامه و طرح را رمز موفقیت در ادامه راه بهزیستی عنوان و تصریح کرد: امیدوارم با راه‌اندازی اتاق فکر، شاهد ارائه طرح‌های ملی و اثرگذار بهزیستی در کشور باشیم.

انتهای پیام/424/ح

R7533/P1357/S6,61/CT12 بیشتر بخوانید... ۷۳درصد معلولان مازندران از خدمات مستمری بهزیستی بهره‌مند هستند مستمری "مددجویان بهزیستی و کمیته امداد" ۱۵ درصد افزایش یافت ‌۷۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی ‌استان مرکزی ایجاد شد‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۷۳درصد معلولان مازندران از خدمات مستمری بهزیستی بهره‌مند هستند مستمری "مددجویان بهزیستی و کمیته امداد" ۱۵ درصد افزایش یافت ‌۷۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی ‌استان مرکزی ایجاد شد‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست ۲ امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند ۳ گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس/ هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری ۴ حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم ۵ شهر پلدختر ۱۷ ماه پس از سیل| از ادعاهای شیرین مسئولان تا واقعیت‌های تلخ پساسیل + تصاویر ۶ حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در بندر ماهشهر به روایت تصاویر ۷ افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در بندرعباس از دریچه دوربین تسنیم + تصاویر ۸ جابه‌جایی ‌یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان/ صادرات غیرنفتی ۳۱درصد افزایش یافت مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش تولیدکنندگان گیلانی در روزهای بی‌مهری بانک ها / دولت به دادمان برسد تا ورشکست نشویم طهرانچی: حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس‌های درس ممکن نیست / آموزش‌های مجازی ‌تقویت می‌شود گزارش| آثار رفتار ضد و نقیض دولت در عرضه صندوق دارا دوم/ دولت میزان حمایت خود از بازار سرمایه را شفاف کند اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند روحانی: عزاداری امسال استثنایی و به‌یادماندنی بود/ عزاداری‌ها بهانه‌ای به دشمنان نداد/ سامانه شاد باید رایگان باشد اختصاصی|نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کردستان: شناخت کاملی از کردستان دارم / در مسیر تحقق فرمایشات حضرت آقا حرکت خواهم کرد پیش بینی رشد سالانه ۲.۷ درصدی بخش کشاورزی ایران تا ۲۰۲۴/ عبور تولید گندم ایران از مرز ۱۸ میلیون تن درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شیراز مددجویان بهزیستی سازمان بهزیستی ولی فقیه رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، بخش های مهم این مصاحبه بدین شرح است:

* گفتم مگر گربه از درب مجلس بدون اذن و اراده هیئت رئیسه می تواند وارد شود که اینهمه ماشین شاسی بلند در حیاط مجلس خالی کنند.

* کاش پیش بینی های من غلط از آب درمی آمد اما عملا همان اتفاق افتاد که پیش بینی می شد. ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند. بواسطه اظهارنظر ردصلاحیت شدم.

* گفتم همه از رهگذر گشت ارشاد نان می‌خورند. مصوبه گشت ارشاد مربوط به دوره آقای خاتمی بوده و دکتر احمدی‌نژاد با آن مخالف بود. آقای مطهری و پزشکیان و ۷۰ نفر دیگر رئیس جمهور وقت را بدلیل مخالفت با گشت ارشاد مورد سوال قرار دادند.

* آقای رئیسی تصور نمیکرد استیضاح آقای فاطمی امین رای بیاورد. نمایندگان مجلس برای فرار از اتهام، رای به استیضاح دادند. وزیر که برکنار شد، قیمت خودرو شکست. دولت بجای ایجاد امکان رقابت برای مردم، خودش تصدی گری می کند.

* دولت از بنیان اعتقادی به واردات خودروی کارکرده نداشت. دولت اگر حس کند استیضاح وزیری رای می آورد، به وزیر می گوید استعفا بده.

* قیمت ارز ترجیحی را افزایش می دهیم تا جبران کسری های دولت اتفاق بیفتد ولی با این کار چه بر سر خانوار می آید، محل توجه نیست. هیچگاه مردم این ارز ارزان قیمت را در سفره های خودشان نمی توانند ببینند. چای دبش یکی از مصادیق فساد در کشور است عین همین در روغن و نهاده های دامی و .. وجود دارد. طبق آمار بانک مرکزی میزان خروج سرمایه از کشور بیش از ۱۱ میلیارد دلار در سال است.

* نظام به این نتیجه رسیده بود و تشویق مردم به ورود به بورس داشت اتفاق می افتاد. دولت بخشی از مصارف خودش را از رهگذر به یغما رفتن ثروت مردم در بورس تامین کرد. هر کاری کردیم آقای قالیباف استیضاح آقای دژپسند را اعلام وصول نکرد. در قانون بودجه سهم قابل توجهی به پرداخت سررسید اوراق اختصاص پیدا کرده یعنی به جایی خواهیم رسید که سررسیدها به اصل بدهی غلبه کند.

* ما برای تامین حقوق بازنشستگان خودمان، ناچار شدیم دست در جیب مردم ببریم.

* اگر بخواهیم در بوجود آمدن شرایط امروز سهمی را به مجلس اختصاص بدهیم، سهم قابل توجهی است. متاسفانه مجلس نتوانست موفقیتی را در برآوردن آنچه مد نظر مردم بود بدست بیاورد.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • ببینید | افشای بخشی از لایحه حجاب و عفاف توسط نماینده مجلس: اتصال تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی به فراجا
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • بارش باران نقاط مختلف استان زنجان را فرا می گیرد
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد