Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت وزیران به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با اصلاح پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان موافقت کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در جلسه هیئت دولت که روز چهارشنبه به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رعایت تقریبی ٨٠ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مجالس عزای حسینی در کشور خبر داد و رئیس جمهور از همکاری و همراهی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، وعاظ و مداحان و مردم مؤمن و متدین در برگزاری مراسم سوگواری تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی در این جلسه همچنین بر لزوم تعامل قوا و عدم تداخل آنها در حیطه‌های یکدیگر با هدف افزایش کارآیی و بهره وری تأکید کرد.

اختصاص اعتبار برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در استان لرستان

هیأت وزیران با اختصاص مبلغ چهارصد میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به منظور اجرای اقدامات پیشگیرانه برای تأمین آب شرب، کشاورزی و کنترل سیلاب منطقه از طریق سد مروک استان لرستان و لزوم تکمیل سد مخزنی مروک در این استان موافقت کرد.

همچنین وزارت نیرو موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

‌موافقت دولت با تغییر دستگاه اجرایی تعدادی از طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای

با تصویب دولت، دستگاه اجرایی طرح‌های «ساختمان سد کهیر» و «ساختمان سد کهیر شبکه آبیاری و زهکشی – وامی»، از شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان و نیز طرح «مطالعه انتقال آب شرب به استان‌های تهران، البرز و قزوین» از شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، به شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیروی ایران تغییر یافت.

‌اصلاح آئین نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد

هیأت وزیران به منظور تأمین نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت، با اصلاح آئین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (١٧) ماده واحده قانون بودجه سال ١٣٩٩ کل کشور درخصوص پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه فوق، جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح، حقوق وظیفه دریافت نمی‌کنند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، مشمول آئین نامه مذکور هستند.

‌گزارش وزارت آموزش و پرورش درخصوص «آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس»

در ادامه جلسه، وزارت آموزش و پرورش گزارشی از وضعیت و اقدامات صورت گرفته برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، به هیئت وزیران ارائه داد.

تغییر سرمایه گذار در قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه راه آهن شلمچه – بصره

هیئت وزیران در راستای تسریع در آغاز عملیات اجرایی فرآیند تأمین مالی پروژه راه آهن شلمچه – بصره، با تغییر سرمایه گذار برای قرارداد مشارکت در اجرای پروژه راه آهن شلمچه – بصره موافقت کرد.

بر این اساس، شرکت ارزش آفرینان فدک به عنوان سرمایه گذار و تأمین کننده مالی صد درصدی اجرای پروژه مذکور تعیین شد.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: هیئت دولت هیئت وزیران جانبازان و آزادگان پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان جانبازان و آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «رضا مراد صحرائی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد، گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد. این سند پس از 12 سال به تصویب هیات وزیران رسید. این سند ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت را نشانه‌گیری کرده تصویب این آیین‌نامه نشان داد که در در دولت موضوع مهارت آموزی به عنوان زیرساخت اصلی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها باید دنبال شود.

وی ادامه داد: در همین راستا آیین‌نامه تربیت کودکی در دستور کار دولت قرار گرفته و به‌زودی دو آیین‌نامه دیگر هم به دولت خواهد آمد نخست آیین‌نامه انسداد مبادی بی‌سوادی و توسعه سواد خواندن در کشور و دیگری برنامه ملی اوقات فراغت است.

صحرائی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین اجرایی نخواهد شد مگر با ائتلاف همه دستگاه‌های وابسته به دولت و وزارتخانه‌ها، تصریح کرد: این یک اتفاق مبارک و یک ریل جدید برای تقویت تعلیم و تربیت کشور است.

وی درباره تغییر برنامه آموزشی برخی استان‌ها برای سال جدید گفت: مطابق راهکاری از تحول هستند، 10 تا 20 درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست‌بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع به زودی به ثمر برسد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که این آیین‌نامه کرده این است که 10 درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول باید به نفع مهارت آموزی تغییر پیدا کند. موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح اعلام شده است کمیسیون آموزش این را تصویب کرده است و اکنون در نوبت طرح در صحن مجلس شورای اسلامی است.

صحرائی درباره پرداخت هزینه‌ کلاس‌های فوق‌العاده قبول شدگان آزمون آموزش و پرورش در سال گذشته گفت: اگر قانونی در مجلس است که گفته این موضوع غیرقانونی است، همان قانون مبنا است ما چنین قانونی را نداریم که گرفتن هزینه‌ مهارت‌آموزی غیرقانونی است این مصوبه هیات امنای دانشگاه است و مصوبات هیات امنا در چارچوب ضوابط هیات امناها لازم‌الاجرا هستند اینکه سال‌های گذشته این هزینه را نمی‌گرفتند به این معنا نیست که امسال که گرفته‌اند غیرقانونی است.

کد خبر: 1228306 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود