Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@01:57:52 GMT

تحقق ۸۰ درصدی برش اشتغال استانی فرهنگ و هنر

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۳۷۴۲

تحقق ۸۰ درصدی برش اشتغال استانی فرهنگ و هنر

سهرابی گفت: سال گذشته، در برش استانی کسب و کارهای فرهنگی و ارشاد اسلامی ۴۰۰ مجوز کسب و کار پیش‌بینی شده بود که با تحقق ۸۰ درصدی این پیش‌بینی، ۳۲۰ مجوز صادر شد، اضافه کرد: افزون بر این، ۲۱۰ مجوز مشاغل خانگی نیز از این اداره صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (چهارشنبه ۱۲ شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر، جایگاه نهادینه‌سازی فرهنگی و اجتماعی مردم را در هر جامعه دارند، گفت: جایگاهی که همه زمینه‌ها از آموزش و پرورش تا کسب و کار و درآمدزایی را پوشش می‌دهد؛ تا آنجا که می‌توان گفت رشد و پیشرفت جامعه در هر زمینه، مرهون تلاش‌های هنری برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی آن است، از این رو امروزه جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه انسانی، در بالاترین سطح قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این را باید بدانیم که اگر پشتیبانی و حمایت مالی و مادی از فرهنگ و هنر نشود، با شکست فرهنگی و هنری روبرو خواهیم شد، در همین راستا قانون، متولی اصلی فرهنگی و هنری را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده است تا با ساماندهی و پشتیبانی از فرهنگ و هنر زمینه رشد و پیشرفت جامعه را با ابزارهای فرهنگی و هنری فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های قرآنی، فضای مجازی، دیجیتال، مد و لباس، موسیقی، سینما، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی همچون عکس، نقاشی، خوشنویسی و ...، رسانه همچون نشریات مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری تحلیلی و کانون‌های آگهی و تبلیغات، کتاب و کتاب‌خوانی همچون انتشارات و موسسات و ... مجوزهایی همچون انجمن‌های فرهنگی و هنری، موسسات فرهنگی و هنری، موسسات قرآنی، موسسات دیجیتال، آموزشگاه‌های آزاد هنرهای تجسمی، آموزشگاه‌های سینمایی، کانون‌های تبلیغات و آگهی، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، ماه‌‌نامه‌ها، فصل‌نامه‌ها، سال‌نامه‌ها، گاه‌نامه‌ها، پایگاه‌های خبری و تحلیلی، خبرگزاری‌های، کانال‌ها و صفحات خبری و تحلیلی در شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی، گروه‌های فرهنگی و هنری همچون گروه موسیقی یا نمایش و مشاغل خانگی در زمینه‌های طراحی، پژوهشگری، مد و لباس، نشریات مکتوب نرم‌افزار و رسانه برخط، بازی‌های رایانه‌ای، هنرهای حجمی، هنرهای شنیداری و هنرهای نمایشی مجوز فعالیت و کسب درآمد را صادر می‌ کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته، در برش استانی کسب و کارهای فرهنگی و ارشاد اسلامی 400 مجوز کسب و کار پیش‌بینی شده بود که با تحقق 80 درصدی این پیش‌بینی، 320 مجوز صادر شد، اضافه کرد: افزون بر این، 210 مجوز مشاغل خانگی نیز از این اداره صادر شد که با جذب یک صد درصدی سهمیه اختصاص یافته به فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، 6 هزار و 600 میلیون ریال تسهیلات مالی به 160 دارنده مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان پرداخت شد.

سهرابی گفت: همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، بسته تسهیلاتی تبصره 18 خود را با عنوان تحفه در فصل پایانی سال به مرحله اجرا گذاشت، این اداره کل نیز در راستای کمک به فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان، اقدام به آگاهی‌بخشی و بررسی پرونده‌های ثبت‌نامی آن کرد که تا کنون 82 طرح با میزان تسهیلات درخواستی 594 هزار و 400 میلیون ریال و تعهد اشتغال‌زایی 781 نفر، برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

وی افزود: هر چند از ابتدای سال گذشته با رشد کسب و کارها و روند همراه با روند افزایشی اشتغال‌زایی و درآمدزایی پویایی فرهنگ و هنر را می‌دیدیم، اما با همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلی‌های پی‌درپی بسیار برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، که تا کنون ادامه دارد، کسب و کارهای فرهنگی و هنری ناگاه با یک ایستایی ضربه‌ای روبرو شد که خسارات بسیاری را به هنرمندان، فرهنگ‌وران و سرمایه‌گذاران فرهنگ و هنر وارد آمد، از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همگام با دولت در راستای کمک به کسب و کارهای آسیب‌دیده، وارد شد، در این زمینه نیز یک هزار و 27 پرونده با یک هزار و 649 نفر اشتغال در استان فارس ثبت‌نام نمودند که همگی به بانک معرفی شدند و تا کنون 54 میلیارد و 41 میلیون ریال به مشمولین پرداخت شده است و امید داریم تا در ماه‌های پیش رو، بار دیگر رونق به کسب و کارهای فرهنگی و هنری بازگردد.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب و کارهای فرهنگی فرهنگی و هنری مشاغل خانگی فرهنگ و هنر پیش بینی نامه ها صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته

ایسنا/همدان استاندار همدان از تحقق ۱۱۸ درصدی اشتغال سال گذشته این استان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های خوبی در سال گذشته در حوزه‌های مختلف خدماتی،شهرک‌های صنعتی، فرهنگی، اجتماعی و میراث فرهنگی با تلاش همه دست‌اندرکاران در استان انجام گرفته که این خدمات آنان قابل تقدیر است‌.

علیرضا قاسمی‌فرزاد پنجشنبه ۶ اردیبهشت در یادواره ۴۷۰ شهید کارگر استان همدان که به مناسبت هفته کاروکارگر در ️مجتمع فولاد ویان کبودراهنگ برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» با برنامه‌ریزی‌های لازم که انجام گرفته است تلاش داریم شعار سال را در استان به نحو احسن اجرایی و عملیاتی کنیم‌.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان منشا خیر برای هر منطقه هستند،خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان علاوه بر فعالیت در عرصه تولید و ایجاد اشتغال و حمایت از کارگر، با انجام شایسته مسئولیت‌های اجتماعی خود از نقش ارزنده‌ای در توسعه و آبادانی هر منطقه برخوردارند.ند.

قاسمی فرزاد در ادامه با اشاره به شهدای و کارگر و هفته کار و کارگر خاطرنشان کرد: امروز اقتدار، سربلندی، عزت خود و کشور را مرهون شهدا هستیم، شهدا با ایثار و شهادت و فداکاری همه هستی و سرمایه خود را در راه خدا هدیه کردند.

وی با بیان اینکه شهدا بهترین انسانهای عصر و نسل ما بودند و دیگر این شهدا تکرار نخواهند شد،گفت: باید قدر کارگران را بدانیم چرا که کارگران روح تولید بوده و به تولید هویت می بخشند.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق تصریح کرد:عملیات وعده صادق تمام فرمول و آن ساختار موازنه نظامی دشمنان را در دنیا برهم ریخت، اسرائیل که مستحضر به حمایت ناتو و بویژه آمریکا و انگلیس و دیگر هم‌پیمانان خود بود همواره تصورش بر این بود که قدرت نفوذ ناپذیر منطقه و دنیا به شمار می‌رود، اما عملیات وعده صادق که ترکیبی از تاکتیک و استراتژیک بود آن هیمنه پوشالی آنان را بر هم شکست.

وی تصریح کرد: اسرائیل قصد بر آن داشت تا با ترفند خود در منطقه جنگ ایجاد کند، اما عملیات وعده صادق و پیام آن به دنیا موجب شد تا اربابی اسرائیل چنین اجازه‌ای را به اسرائیل ندهند، چرا که می‌دانستند به طور قطع انتهای این جنگ، شکست مفتضحانه‌تر اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل