Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@00:47:50 GMT

بازداشت ۶ مدیر کانال تلگرامی اخلالگر ارزی

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۴۵۳۸

بازداشت ۶ مدیر کانال تلگرامی اخلالگر ارزی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری ۶ مدیر کانال تلگرامی خبر داد و گفت: متهمان با خرید و فروش ارز غیرقانونی موجب نوسانات قیمت بازار ارز و سیر صعودی قیمتها بودند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی ولیپور گودرزی با اشاره به بازداشت 6 مدیر کانال تلگرامی دلالان ارزی، در این رابطه اظهار کرد: در رصدهای اطلاعاتی و پالایشهای فنی بازار ارز در فضای مجازی، تعدادی کانال تلگرامی دلالان ارز که نقش ویژه‌ای در تعیین قیمت وگرانی‌های اخیر بازار ارز داشته‌اند، شناسایی شدند و بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ عنوان کرد: در بررسی به عمل آمده مشخص شد این گروه‌ها هرکدام حداقل 160 عضو داشته که با خرید و فروش ارز به صورت غیرقانونی باعث ایجاد نوسانات قیمت بازار ارز و سیر صعودی قیمتها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: بازداشت ۳۰ نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی در پایتخت کشف بیش از ۱۷ میلیون انواع ارز

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این تحقیقات پلیسی 6 گروه تلگرامی شناسایی شد، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات، هویت مدیران گروه‌های تلگرامی شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی هر 6 مدیر کانال تلگرامی دستگیر و گروه‌های آنها مسدود و حذف شد.

وی تصریح کرد: برخورد با اخلالگران اقتصادی یکی از اولویتهای کار پلیس امنیت اقتصادی تهران است و پلیس با قاطعیت با اخلالگران نظام اقتصای مقابله می‌کند.

گودرزی تصریح کرد: متهمان با صدور قرار مجرمیت توسط مراجع قضائی برای تکمیل تحقیقات در اختیار این پلیس قرار دارند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین کانال تلگرام اخلالگران ارزی بازداشت اخبار حوادث پلیس امنیت اقتصادی تهران مدیر کانال تلگرامی بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد محمدپور اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی از وجود یک انبار احتکار باتری خودرو در شهرستان بابل مطلع شدند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با هماهنگی قضائی و همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان بابل در بازدید از انبار مورد نظر ۳۰۰ عدد باتری خودرو احتکاری را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با بیان اینکه انبار کشف شده در سامانه جامع اداره صمت ثبت نشده بود، افزود: کارشناسان ارزش باطری‌های احتکاری را بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه مالک انبار دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالاهای اصلی و ضروری مردم، یکی از اولویت‌های مهم پلیس است.

کد خبر 6091116

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان