Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-03@03:22:21 GMT

۳۰ سال زندان به اتهام نقض تحریم‌های ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۴۶۷۰

صراط: یک شهروند انگلیسی در فلوریدا به اتهامات مرتبط با نقض تحریم‌ها و تلاش برای قاچاق تجهیزات صنعتی به ایران اعتراف کرد.

روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت، بر اساس گزارش دادگاه، کولین فیشر، ۴۵ ساله روز دوشنبه در دادگاه فدرال پنساکولا به نقض قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطرار بین المللی (IEEP) و اقدام به قاچاق در رابطه با صادرات تجهیزات تولید برق به ایران اعتراف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این فرد به ۳۰ سال زندان محکوم شد.

لارنس کیف، دادستان ناحیه شمالی فلوریدا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صادرات فناوری به ایران به یک دلیل بسیار خوب ممنوع است؛ با این حال، این متهم تصمیم گرفت که منافع شخصی خود را بالاتر از امنیت جهانی و ملی قرار دهد.»

به گفته دادستان این پرونده، فیشر زمانی که در ماه آگوست وارد پنساکولا شد تا مراحل این قرارداد را به پایان برساند، توسط ماموران فدرال دستگیر شد. وی نزدیک به ۳ سال است که تحریم‌های ایران را دور می‌زند و موتور هسته توربین Solar Mars ۹۰ S و قطعات آن را از امریکا به ایران صادر می‌کند.

ماموران اجرایی توانستند، پیش از ارسال این توربین به ایران، آن را توقیف کنند. این توربین با ارزش ۵۰۰ هزار دلار می‌تواند برای تولید انرژی در میادین نفتی ایران مورد استفاده قرار گیرد.

جیمز مهارج، مدیر ارشد اجرایی و رئیس شرکت توربین ریسورس اینترنشنال در پنساکولا قبلا به جرم توطئه با فیشر برای صادرات توربین‌های بزرگ و قطعات از امریکا به ایران محکوم شده بود. به ۳ سال زندان و ۴ ماه در زندان فدرال محکوم شد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد

طرفداری| با تصمیم کمیته فنی مچ اندازی، تیم ملی ایران به دلیل اقدام غیرحرفه ای کنفدراسیون آسیا، در مسابقات آسیایی 2024 ازبکستان شرکت نمی کند.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، بعد از اینکه کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در تصمیمی یکطرفه و مطرح کردن بهانه های عجیب، میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا 2024 را از جزیره کیش در ایران به تاشکند در ازبکستان منتقل کرد، امروز جلسه کمیته فنی مچ اندازی با حضور رییس و نایب رییس فدراسیون تشکیل شد.

بعد از بحث و بررسی در خصوص تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رای گیری در رابطه با اعزام یا عدم اعزام تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان به صورت مخفی صورت گرفت که در نهایت با رای اکثریت اعضای کمیته فنی مقرر شد تیم ملی ایران (نایب قهرمان سال 2023 آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند. تمامی اعضا تاکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم کرده و در نامه ای به فدراسیون جهانی اعتراض خود را بابت این اتفاق و دلسردی حدود 300 ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند.

مقرر شد فدراسیون و کمیته مچ اندازی تمرکز خودشان را روی برگزاری باشکوه مسابقات بین المللی مستریونیورس 2024 ایران و حضور حداکثری ورزشکاران داخلی و خارجی و همچنین اعزام تیم پرقدرت به مسابقات جهانی 2024 مولداوی بگذارند. از سوی دیگر فدراسیون بدنسازی جهت دلجویی از ورزشکاران منتخب کمیته فنی جهت شرکت در مسابقات آسیایی، شرایط را برای حضور ورزشکاران در قالب تیم ملی در مسابقات بین المللی جام زنده یاد یزدان راد(مستریونیورس ایران) در خردادماه سال جاری مهیا خواهد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد