Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان با اشاره به ضرورت افزایش اعتبارات برای احیای تالاب انزلی گفت: تکمیل طرح کاداستر ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۲ میلیارد تومان آن از طریق بودجه استانی تامین می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه کمیته مدیریت احیاء تالاب انزلی این تالاب را یکی از مهم‌ترین تالاب‌های جهان و از ظرفیت‌های استان گیلان معرفی کرد و اظهار داشت: این تالاب با داشتن اکوسیستمی بی‌نظیر در اشتغال و اقتصاد مردم این منطقه نقش به‌سزایی دارد لذا صیانت از آن وظیفه ملی به‌شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم منطقه در حفظ و صیانت از این تالاب ارزشمند نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند بیان کرد: دولت در دو سال گذشته برای احیای تالاب انزلی اقدامات مختلفی انجام شده و در سومین جلسه مربوط به این موضوع نیز گزارشات و اقدامات طرح جامع 7 ساله احیای تالاب انزلی ارائه شد.

وی تصویب و ابلاغ 2 هزار و 558 میلیارد تومان برای احیاء و جلوگیری از مرگ تالاب انزلی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پروژه‌های داخل تالاب انزلی توسط سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های اجرایی به سرانجام می‌رسد و نیاز است که مصوبات ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور پیگیری شود.

گیلان| 7 میلیون قطعه بچه‌ماهی در تالاب انزلی رهاسازی شدرئیس مجمع نمایندگان گیلان: افزایش 2000 هکتار اراضی کشاورزی به تالاب انزلی اقدامی غیرکارشناسی استدستور جهانگیری به کلانتری برای احیای تالاب انزلی

زارع با تأکید بر پیگیری جلسات مربوط به احیای تالاب انزلی توسط تمام مسئولان مربوطه و دستگاه‌های اجرایی و گزارش پیشرفت کارهای محوله خاطرنشان کرد: جلوگیری از تخریب و احیای تالاب انزلی نیازمند اتخاذ یک رویکرد ملی است و همه باید برای این کار اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه احیای تالاب انزلی در سطح ملی پیگیری می‌شود گفت: مشکلات تالاب انزلی مانند تخلیه فاضلاب‌های صنعتی و خانگی در تالاب، رسوب‌زایی و وجود گیاهانی مانند سنبل آبی و کاهش عمق آب این تالاب نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اجرای پروژه‌ها در طرح جامع مدیریت تالاب است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه تمامی اقدامات برای احیای تالاب انزلی باید متناسب با زیست‌بوم این منطقه باشد عنوان کرد: استفاده از فناوری‌های جدید مانند تجهیزات جدید هیدرولوژی و هواشناسی، پایش هوایی و تهیه نقشه تراز ارتفاعی، روند احیای تالاب انزلی را سرعت می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل طرح کاداستر بیش از 5 میلیارد تومان مورد نیاز است که 2 میلیارد تومان آن از طریق بودجه استانی تامین می‌شود افزود: برخی اقدامات کوتاه‌مدت مانند لایروبی تالاب انزلی علاوه بر تاثیرگذاری در احیای تالاب می‌تواند مشکلات مردم در هنگام بارندگی مانند آب‌گرفتگی را نیز کاهش دهد.

زارع از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خواست که افزایش میزان اعتبار تخصیص ردیف اعتباری احیای تالاب انزلی با اولویت طرح جامع را پیگیری کند و بیان کرد: مبلغی از اعتبارات استان برای جمع‌آوری گیاهان مزاحم تالابی اختصاص داده شده است و تعیین محدوده تالاب نیز به‌عنوان یک دغدغه مهم باید به سرانجام برسد.

انتهای پیام/613/ی

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... دادستان انزلی‌: قول و عمل ‌محیط‌ز یست برای نجات تالاب انزلی با هم مطابقت ندارد گیلان| ۸۳ هزار بچه ماهی گرم‌‌آبی امسال در تالاب انزلی رهاسازی شد سنندج| وزیر علوم: تفاهم‌نامه لایروبی تالاب انزلی اجرایی می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دادستان انزلی‌: قول و عمل ‌محیط‌ز یست برای نجات تالاب انزلی با هم مطابقت ندارد گیلان| ۸۳ هزار بچه ماهی گرم‌‌آبی امسال در تالاب انزلی رهاسازی شد سنندج| وزیر علوم: تفاهم‌نامه لایروبی تالاب انزلی اجرایی می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند ۲ رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند/ این سفرها مچ‌گیری نیست ۳ گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس/ هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری ۴ شهر پلدختر ۱۷ ماه پس از سیل| از ادعاهای شیرین مسئولان تا واقعیت‌های تلخ پساسیل + تصاویر ۵ حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم ۶ ‌معلمان حق‌التدریس جذب می‌شوند ۷ حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در بندر ماهشهر به روایت تصاویر ۸ جابه‌جایی ‌یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان/ صادرات غیرنفتی ۳۱درصد افزایش یافت مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش تولیدکنندگان گیلانی در روزهای بی‌مهری بانک ها / دولت به دادمان برسد تا ورشکست نشویم آخرین جزئیات پرونده ویلموتس در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس‌ / پژمانفر: توضیحات ‌وزیر ورزش و تاج قانع‌کننده نبود طهرانچی: حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس‌های درس ممکن نیست / آموزش‌های مجازی ‌تقویت می‌شود گزارش| آثار رفتار ضد و نقیض دولت در عرضه صندوق دارا دوم/ دولت میزان حمایت خود از بازار سرمایه را شفاف کند مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع سفیر چین در ایران: عدم صلاحیت آمریکا برای اعمال تحریم‌ها یک "باور مشترک" است اختصاصی تسنیم|حضور پُرقدرت بازارساز/ ۶۰۰ میلیون درهم در نیما عرضه شد/ تزریق ۵۰ میلیون دلار در بازار امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند روحانی: عزاداری امسال استثنایی و به‌یادماندنی بود/ عزاداری‌ها بهانه‌ای به دشمنان نداد/ سامانه شاد باید رایگان باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای احیای تالاب انزلی استاندار گیلان تالاب انزلی میلیارد تومان رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر کاری خود قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، فرج‌الله شوشتری امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر کاری خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: مسیر روشنی را که با استاندار سمنان در خصوص استان اعلام و مورد تأیید رئیس‌جمهور قرار گرفت، با نگاهی نو و متفاوت و با مشورت‌های ایشان، پر قدرت‌تر ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: هر کجا که ما بر مبنای توانمندی‌های مردم حرکت کردیم و اقدامات با محوریت مردم پایه صورت گرفت، شاهد موفقیت‌های بسیار مطلوبی بودیم.

شوشتری تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم بر شبکه‌های مردمی و با تکیه بر توانمندی و پتانسیل‌های مردمی به پیش خواهیم رفت.

کد خبر 748718

دیگر خبرها

  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است