Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با هیئت مذاکره کننده دولت با طالبان گفت که قانون اساسی خط قرمز این کشور است و تصمیمات لویه‌جرگه نیز نقشه راه و حدود مذاکرات را مشخص کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای هیئت مذاکره کننده صلح اظهار داشت که نظام جمهوری نقطه قوت این کشور است و قانون اساسی نیز خط قرمز را در مذاکرات مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصمیم لویه‌جرگه مشورتی صلح نیز گفت: «لویه‌جرگه نقشه راه و حدود صلاحیت‌های هیئت مذاکره کننده را تعیین نموده، شروط واضح گذاشته و جهت شما را مشخص کرده است».

رئیس جمهور افغانستان همچنین تاکید کرد که دولت تمام تعهدات خویش را در روند صلح که جامعه بین‌المللی توقع آن را داشت نیز عملی کرده است و آزادی زندانیان طالبان اثبات روشن از تعهد دولت در راستای صلح محسوب می‌شود.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان نیز خطاب به این تیم گفت: دولت افغانستان عزم راسخ خود را در روند صلح نشان داده است و طالبان نیز باید در این عرصه تعهد خود را نشان دهند.

متن کامل قطعنامه لویه‌جرگه مشورتی صلح/ زندانیان باقیمانده طالبان آزاد می‌شوندغنی مسئولیت آزادی طالبان را به دوش لویه‌جرگه انداخت/ آیا مذاکرات بین‌الافغانی موفقیت‌آمیز خواهد بود؟اتحادیه اروپا: حملات طالبان به مراکز ولایت‌ها مغایر توافقنامه قطر است

گفتنی است که در  قطعنامه 25 ماده‌ای لویه‌جرگه مشورتی صلح، مسایلی چون حفظ قانون اساسی، موضوع جمهوریت، قطع اقدامات مسلحانه و آتش بس پایدار و بدون قید و شرط مطرح شده است که به گفته کارشناسان مورد مخالفت شدید طالبان قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... ادامه روند آزادی زندانیان جنجالی طالبان/ ۲۰۰ نفر آزاد شدند احتمال سفر تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان به دوحه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ادامه روند آزادی زندانیان جنجالی طالبان/ ۲۰۰ نفر آزاد شدند احتمال سفر تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان به دوحه واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)/ ماکرون: اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم ۲ آغاز واکسیناسیون کرونا در مسکو/ شرط فروش واکسن به سایر کشورها ۳ وال استریت ژورنال: پیروزی ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا غیرمحتمل است ۴ شیخ الشیوخ جزیره سقطری: ریاض و ابوظبی پای اسرائیل را به یمن باز کردند ۵ کویت: هواپیماهای اسرائیلی هرگز از آسمان ما عبور نخواهند کرد ۶ گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع ۷ آتلانتیک: ترامپ جامعه آمریکایی را به سقوط می‌کشاند ۸ اعتراض پاکستان به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) مهمترین اخبار بین الملل گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع بیانیه رئیس نشست کمیسیون مشترک برجام: اعضا تاکید کردند آمریکا عضو برجام نیست صحنه‌ای فجیع این بار در فلسطین که جنایت مرگ «جرج فلوید» را یادآوری می‌کند+فیلم و تصاویر ظریف: برای ناکام گذاشتن تلاش‌های ترامپ و صهیونیست‌ها شبانه روزی وقت می‌گذاریم مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع سفیر چین در ایران: عدم صلاحیت آمریکا برای اعمال تحریم‌ها یک "باور مشترک" است اختصاصی تسنیم|حضور پُرقدرت بازارساز/ ۶۰۰ میلیون درهم در نیما عرضه شد/ تزریق ۵۰ میلیون دلار در بازار امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند روحانی: عزاداری امسال استثنایی و به‌یادماندنی بود/ عزاداری‌ها بهانه‌ای به دشمنان نداد/ سامانه شاد باید رایگان باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان مشخص کرده مذاکره کننده قانون اساسی لویه جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی