Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:57:36 GMT

ریاست جمهوری افغانستان: دولت به تعهداتش عمل کرد اکنون نوبت طالبان است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۵۵۹۲

ریاست جمهوری افغانستان: دولت به تعهداتش عمل کرد اکنون نوبت طالبان است

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که دولت این کشور تعهداتش در روند صلح را انجام داده است و اکنون نوبت طالبان است تا تعهداتش را عملی سازد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اظهار داشت که دولت این کشور شماری از زندانیان باقیمانده طالبان را آزاد کرده است و روند کاری و فنی تبادل زندانیان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تصریح کرد: روند تبادل زندانیان‌، دو جانبه است و دولت در هر مرحله‌ای از این روند، نظارت و ارزیابی خویش را دارد.

صدیقی افزود: دولت به تعهدات خویش در روند صلح، عمل می‌کند، تعهدات دولت در روند ‌صلح، در روشنایی تصمیم‌های لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح انجام می‌شود و اکنون منتظر طالبان هستیم تا تعهدات خود را درباره آزادی زندانیان بطور کامل عملی کند.

از سوی دیگر، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز در دیدار با اعضای هیئت مذاکره کننده دولت با طالبان تصریح کرد که قانون اساسی خط قرمز مذاکرات است و لویه‌جرگه نقشه راه و حدود صلاحیت‌های هیئت مذاکره کننده را تعیین کرده است.

شورای مصالحه افغانستان: تمام موانع مذاکرات بین‌الافغانی برداشته شده استاشرف غنی: قانون اساسی خط قرمز مذاکرات است/ لویه‌جرگه نقشه راه را مشخص کرده استاشرف غنی: صلح به معنی معامله سیاسی برای تقسیم قدرت نیست

گفتنی است که در  قطعنامه 25 ماده‌ای لویه‌جرگه مشورتی صلح، مسایلی چون حفظ قانون اساسی، موضوع جمهوریت، قطع اقدامات مسلحانه و آتش بس پایدار و بدون قید و شرط مطرح شده است که به گفته کارشناسان مورد مخالفت شدید طالبان قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... شورای مصالحه افغانستان: تمام موانع مذاکرات بین‌الافغانی برداشته شده است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شورای مصالحه افغانستان: تمام موانع مذاکرات بین‌الافغانی برداشته شده است واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ آغاز واکسیناسیون کرونا در مسکو/ شرط فروش واکسن به سایر کشورها ۲ اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)/ ماکرون: اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم ۳ گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع ۴ کویت: هواپیماهای اسرائیلی هرگز از آسمان ما عبور نخواهند کرد ۵ شیخ الشیوخ جزیره سقطری: ریاض و ابوظبی پای اسرائیل را به یمن باز کردند ۶ وال استریت ژورنال: پیروزی ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا غیرمحتمل است ۷ آتلانتیک: ترامپ جامعه آمریکایی را به سقوط می‌کشاند ۸ لبنان| امیل لحود: فرانسه می‌خواهد سازش با اسرائیل را به لبنان تحمیل کند مهمترین اخبار بین الملل گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع بیانیه رئیس نشست کمیسیون مشترک برجام: اعضا تاکید کردند آمریکا عضو برجام نیست زارعی: لبنان با انتخاب «مصطفی ادیب» به آرامش می‌رسد صحنه‌ای فجیع این بار در فلسطین که جنایت مرگ «جرج فلوید» را یادآوری می‌کند+فیلم و تصاویر مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ریشه‌های توهین به مقدسات اسلامی در غرب؛ توهین به مذهب آزاد، انکار هولوکاست ممنوع سفیر چین در ایران: عدم صلاحیت آمریکا برای اعمال تحریم‌ها یک "باور مشترک" است اختصاصی تسنیم|حضور پُرقدرت بازارساز/ ۶۰۰ میلیون درهم در نیما عرضه شد/ تزریق ۵۰ میلیون دلار در بازار بحرین| جنبش ۱۴ فوریه: نمی‌گذاریم خاک کشورمان جای پای صهیونیست‌ها شود امام خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام پورذهبی را به نمایندگی ولی فقیه در کردستان منصوب کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان ریاست جمهوری لویه جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم

حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین در افغانستان اعلام کرد برای حفظ دستاوردهای جهاد مردم این کشور تلاش می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت 8 ثور/اردیبهشت، سالروز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی در افغانستان نوشت «سی و دومین سال پیش در چنین روزی، پس از 14 سال مبارزه پدیده شوم کمونیسم و در کنار آن شوروی در کشور ما شکست خورد و ملت مجاهد افغان توانست آخرین اداره کمونیستی را سرنگون و کشور را به گونه کامل آزاد سازد».

بیانیه افزود: «هشتم ثور 1371 هـ ش روز کامیابی و آزادی مردم افغانستان است که قربانی‌های ملت مجاهد نتیجه داد و مردم و کشور ما از شر هیولای کمونیسم نجات یافتند».

حکومت طالبان همچنین در این بیانیه کودتای کمونیستی 7 ثور در سال 1357 را نیز روز سیاه افغانستان نامید و تأکید کرد: «کشور ما پس از 20 سال جهاد از یک اشغال دیگر نیز آزاد شد و نظام اسلامی برقرار گردید، بنابراین امارت اسلامی با تمام توان تلاش می‌کند تا  ثمره قربانی‌ها و مبارزات چندین ساله ملت ما یکبار دیگر ضایع نگردد و نظام اسلامی را که آرمان شهدا است، به گونه کامل نافذ می‌کند».

گزارش تسنیم| «هشتم ثور»؛ شیرینی که با اختلاف به کام مردم افغانستان تلخ شد«8 ثور» روزی پر افتخار در تاریخ افغانستان

کودتای هفتم اردیبهشت توسط حزب دموکراتیک خلق افغانستان منجر به روی کار آمدن حکومت کمونیستی در این کشور شد. حکومت کمونیستی که برای تحمیل عقاید الحادی و مارکسیستی بر مردم افغانستان تلاش می‌کرد، اما با واکنش جدی مردم روبه‌رو شد و رفته‌رفته قیام‌های مردمی در این کشور شکل گرفت.

وقتی نظام «داوود خان» براثر کودتای کمونیستی سقوط کرد و چپی‌ها به قدرت رسیدند، با شکل‌گیری آهسته‌آهسته مقاومت در برابر آن‌ها، سربازان روس برای حمایت از نظام دست‌نشانده‌شان وارد افغانستان شدند.

در نهایت مردم متدین افغانستان پس از 14 سال جنگ و مقاومت، حکومت کمونیستی و ابرقدرت تا دندان مسلح را شکست دادند و هشتم ثور سال 1371 نیروهای مجاهدین آخرین سنگر حکومت کمونیستی در کابل را تصرف کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم