Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ظهر چهارشنبه در جلسه ای کاری پای درد دل معدن کاران و صنعت کاران شهرستان فردوس نشست و مهمترین ظرفیت توسعه استان را بخش معدن برشمرد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی با بیان اینکه تمام قوانینی که وضع می شود باید در خدمت حل مشکلات مردم قرار گیرد، گفت: اگر قرار است در این استان جهش تولید صورت گیرد باید همه با هم تعامل و همکاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: صنایع بزرگ شهرستان مانند نساجی و منیزیم باید بصورت ویژه به آن پرداخته شود و مشکلاتشان حل شود.

وی رشد و توسعه استان را منوط به فعال کردن بخش معدن استان دانست و اضافه کرد: وقت و اعتبار نماینده بصورت کامل در اختیار سرمایه گذاران و حل مشکلات مردم است.

در این جلسه نمایندگان معدن کاران و صنعت کاران شهرستان فردوس به بیان مشکلات و موانع پیش روی خود پرداختند که اصلاح قوانین منابع طبیعی و جلوگیری از اختلافات معدن کار با دامدار، فرسودگی ماشین آلات و لزوم اختصاص تسهیلات جهت نوسازی تجهیزات معدن، لزوم اخذ ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی و مشکل نبود ثبات در قیمت مواد اولیه از جمله مهمترین مشکلات و خواسته هایی بود که مطرح شد.

همچنین لزوم خرید اداره های سطح استان از تولید کنندگان داخل استان، نبود سرمایه در گردش در بخش صنعت، تعامل بیشتر دستگاه های خدمات رسان با سرمایه گذاران در خصوص قطع برق، آب و گاز و جلوگیری از رسیدن سود واقعی محصولات به جیب دلالان از دیگر مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی درخصوص راه اندازی خانه صنعت و معدن در فردوس گفت: ابتدا باید حداقل ۸ تشکل تاسیس شود تا بتوان اقدام کرد ولی ما در تلاش هستیم با رایزنی با وزارتخانه ابتدا خانه صنعت و معدن تشکیل شود و سپس نسبت به ایجاد تشکل ها اقدام شود.

عباس جرجانی اضافه کرد: سرمایه گذارانی که حداقل ۷.۵ درصد معوقات خود را به بانکها بدهند میتوانند دوباره درخواست تسهیلات کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس نامه کتبی استانداری تمام اداره ها ملزم به خرید محصولات داخل استان هستند مشروط به اینکه از خارج استان گرانتر نباشد. ن

حجت الاسلام نصیرایی همچنین از درمانگاه تامین اجتماعی و شهرک صنعتی فردوس بازدید کرد و با توجه به وجود دستگاه سونوگراف که نزدیک به دو سال شده به دلیل نبود متخصص بلا استفاده رها شده، یکماه به مسئولان مهلت داد تا با همکاری و تعامل هر چه زودتر این دستگاه برای خدمات دهی به مردم فعال شود.

کد خبر 5014299

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع نمایندگان خراسان جنوبی فردوس محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری شیراز ماه محرم بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهرامی عصر جمعه در بازدید از مناطق مختلف و روستاهای لوداب افزود: نماینده باید در حد ملی بوده و حضوری مؤثر بر مبنای اشراف کامل به مسائل و آمارهای بودجه‌ای را عملیاتی کند.

بهرامی با تاکید بر اهمیت توسعه استان و حوزه انتخابیه، تصریح کرد: زمان را بر مبنای رشد و توسعه مناطق تنظیم و وقت خود را درگیر چینش‌ها نخواهیم کرد.

بهرامی با اشاره به اینکه انتصاب‌های دستگاهی باید بر مبنای شایسته سالاری باشد، اظهار کرد: اجازه دخالت‌های مخرب را نیز نخواهیم داد.

بهرامی با تاکید بر اینکه من نماینده یک جریان خاص نیستم، عنوان کرد: از ظرفیت تمام نخبگان و افراد توانمند برای سوق استان به سمت توسعه استفاده خواهیم کرد.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم گفت: متناسب با نیازهای استان جلسات تخصصی در دستور کار است و بازدید از مناطق برای احصای مشکلات و به فعلیت رساندن پتانسیل‌ها انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: لازمه حصول نتیجه و رشد مناطق تعامل با بخش‌های مختلف و کمیسیون‌های مرتبط است.

بهرامی به بازدید از مناطق اشاره کرد و اظهار داشت: تمام مشکلات مناطق جمع آوری شده و بر اساس اولویت‌ها در هر منطقه برای رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

بهرامی با تاکید بر رفع مشکلات لوداب، عنوان کرد: آنچه برای مردم مهم است، کار و لمس نشانه‌های تغییر بوده و باید با ظرفیت بالایی به مردم خدمت کنیم.

کد خبر 6089325

دیگر خبرها

  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه