Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:53:06 GMT

شاخص فلاکت در کرمان بهبود نیافته است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۶۰۲۶

شاخص فلاکت در کرمان بهبود نیافته است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رودری ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، بیان داشت: سازمان مدیریت بودجه و برنامه‌ریزی وظایف مختلفی را در قالب برنامه‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت دنبال می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: یکی از مباحث مهمی که در حوزه سازمان دنبال می‌شود برنامه‌ریزی در مقاطع بلند مدت است تا بتوانیم سند چشم انداز و افق توسعه استان را ترسیم کنیم و جهت دهی بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس آن شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رودری تصریح کرد: رویکرد برنامه‌های بلند مدت رسیدن به توسعه پایدار مبتنی بر منابع و حفظ محیط زیست است تا بتواند منابع بین نسلی و نسل‌های آینده را محقق کند و در عین حال امکان استفاده از ظرفیت‌های مهم و برجسته استان را فراهم کند و در کنار آن بتواند با چالش‌هایی که استان با آنها مواجه است کنار بیاید.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات ما سند آمایش استان در افق ۱۴۰۰ است که این سند در اسفند ۹۶ در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان به تصویب رسید و پس از آن طبق فرآیندی که تعریف شده به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد که در کمیسیون‌های تخصصی شورای آمایش کشور در سال ۹۸ مطرح شد و برای بار دوم در سال ۹۹ نیز در این کمیسیون مطرح شد و خوشبختانه به عنوان یکی از اسناد خوب و در تعامل وزارتخانه‌های ذیربط به تصویب رسید و در نهایت سند آمایش استان در شورای عالی آمایش کشور در تیر ماه سال‌جاری تصویب شد.

رودری ادامه داد: استان کرمان به واسطه سند آمایش دارای یک نقشه راه توسعه‌ای بلند مدت است که جهت گیری های بخش‌ها و زیر بخش‌ها در آن مشخص است.

وی ابراز داشت: خروجی این اسناد ۶۸ جلد است که توسط مشاور تأیید و تنظیم شده و به تأیید نهایی رسیده است.

رودری گفت: بارگذاری مطالعات را در سایت سازمان برای استفاده علاقمندان پژوهشگران داریم و انتشار خلاصه‌ای از راهبردهای آزمایشی داریم ضمن اینکه تهیه مطالعات آمایشی استان و تهیه سند آمایش استان به همراه نقشه‌های کامل داریم که برای اولین بار انجام گرفته که بسیار غنی و قابل استفاده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به بخش دوم شرح وظایف سازمان اشاره کرد و یادآور شد: در برنامه‌های میان مدت (۵ ساله) برش‌هایی پنج ساله‌ای از سند چشم‌انداز و یا برنامه بلند مدت می‌شوند برنامه ششم که در حال حاضر در آن قرار داریم تأمین شد خوشبختانه با توجه به شرایطی که به لحاظ تحریم‌ها و وقوع کرونا که اثرات خود را بر اقتصاد استان و کشور نشان داد، نتایج قابل قبولی را شاهد بودیم.

رودری افزود: نتیجه برنامه‌ریزی برنامه ششم این بود که ما سالانه نرخ رشد اقتصادی ۸.۵ درصد را داشته‌ایم اگر چه این هدف به دلایلی در کل کشور محقق نشد در استان کرمان نرخ رشد مربوط به سالهای اولیه برنامه تاکنون نزدیک به ۲ درصد است که در مقایسه با کشور رشد اقتصادی بالاتری را تجربه کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: با توجه به هدف‌گذاری در نرخ بیکاری اگر چه ۲ درصد از برنامه عقب‌تر هستیم اما با توجه به شرایط ایجاد اشتغال قابل قبولی در استان داشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: نرخ تورم به واسطه سیاستگذاری که در کل کشور انجام شده باید تک رقمی باشد اما با توجه به شرایط کلان کشور، شرایط متفاوت شد اما در مجموع در استان کرمان طی روند پنج الی شش سال گذشته تقریباً یک تا دو درصد نرخ تورم از متوسط کشوری پایین‌تر بوده است.

رودری اظهار کرد: شاخص فلاکت در استان کرمان به دلیل افزایش نرخ تورم بهبود پیدا نکرده است اما همگام با سطح ملی و در حال حاضر برابر با سطح ملی است.

وی به حوزه بودجه استان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته در مجموع هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان ابلاغیه بودجه استان کرمان بود که هزار ۸۲۸ میلیارد تومان (برابر با ۴۲ درصد) آن تخصیص داده شده است.

رودری گفت: طی سال جاری ۳ هزار و ۳۵۷ پروژه در حوزه ملی در حوزه استانی داریم که این پروژه‌ها بزرگ و فرامنطقه‌ای هستند این پروژه‌ها بر طبق پیشرفت‌های فیزیکی، مناطق محروم، پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و تعهدات مربوط به سفر مقام معظم رهبری و سفر رئیس جمهور از اولویت‌های استان هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان داشت: ابلاغیه بودجه سال‌جاری استان هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر ۴۲۸ میلیارد تومان آن (۲۵ درصد) تخصیص، ابلاغ شده است.

رودری ادامه داد: از لحاظ توزیع و ابلاغ بودجه و مبادله موافقتنامه‌ها استان کرمان به استناد گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 5014297

منبع: مهر

کلیدواژه: رهبری سازمان برنامه و بودجه لایحه بودجه محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری شیراز ماه محرم بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین برنامه ریزی استان رئیس سازمان مدیریت استان کرمان میلیارد تومان سند آمایش بلند مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح یکشنبه در جمع پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه تعامل، همکاری، هماهنگی و هم افزایی خوبی بین جامعه اطلاعاتی کشور وجود دارد و بایستی این ارتباطات روز به روز تقویت شود.

وی با بیان اینکه سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان جز رده‌های موفق در کشور است، افزود: بسیاری از مردم و مسئولان از اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به دلیل محرمانه بودن مطلع نمی‌شوند، اما همواره ما و مردم قدردان اقدامات شبانه روزی و مجاهدت‌های خاموش شما سربازان گمنام امام زمان (عج) در تأمین امنیت جامعه هستیم.

وی، گفت: دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تلاش می‌کند در شرایطی که توان حمله نظامی مستقیم به کشور را ندارد از طریق تقویت و تجهیز گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی در کشور ایجاد ناامنی کند و این کار سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی را دوچندان می‌کند.

حجت الاسلام حمیدی به جنایت دلخراش گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طی یک سال اخیر با اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات استان چندین تیم تروریستی در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته‌اند و قبل از هرگونه عملیات تروریستی عوامل ناامنی شناسایی و دستگیر و تیم‌ها متلاشی شده‌اند، اما باید تلاش کنیم حتی یک مورد اقدام ناامنی نیز در استان و کشور صورت نپذیرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان به سالروز فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ماندگارترین تصمیمات امام راحل (ره) دستور ایشان مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران بود و امروز پس از چند دهه شاهد برکات این تأسیس ماندگار هستیم و مردم به خود می بالند که چنین سپاه مقتدری در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان ساخت: سپاه پاسداران امروز تنها در بخش نظامی در اوج اقتدار نیست بلکه شاهد اقدامات بسیار بزرگی از سوی سپاه در زمینه‌های مختلفی از جمله محرومیت زدایی و سازندگی در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با دشمن هیچ ابایی ندارد و عملیات غرور آفرین نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی حاوی پیام مهمی به کشورهای منطقه و جهان بود و آن اینکه ایران اسلامی در تأمین امنیت شهروندانش باکسی مماشات و تعارف ندارد و دشمنان ما این پیام را دریافت کرده‌اند و قطعاً محاسبات دنیا از این پس تغییر خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: اقدامات اخیر نیروهای مسلح موجب تقویت انسجام ملی در کشور شده است و باید از این فرصت در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم بهره برد.
وی با بیان اینکه همانگونه که نیروهای مسلح ما در عرصه عمل افتخار آفرین هستند، افزود: در عرصه اطلاعاتی نیز نیروهای امنیتی ما در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حال مبارزه با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم هستند.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان نیز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه قضائی همواره به ما در انجام مأموریت‌ها کمک کرده است و نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت آمیز بودن کارها داشته است.
وی اظهار داشت: در پرونده‌های امنیتی و بزرگ صدور آرا قاطع از سوی قضات شجاع و انقلابی استان کرمان موجب ایجاد امید در جامعه و من‌ها در سازمان اطلاعات سپاه استان می‌شود.

کد خبر 6096972

دیگر خبرها

  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت