Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رقیه یادگاری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۵۸ پروژه جهش تولید در قالب طرح‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی در استان مرکزی هدف‌گذاری شده است که برخی از آنها را  بخش خصوصی و زیرساخت‌های تولیدی را  دستگاههای دولتی اجرا می‌کنند.

وی بیان کرد: پیشرفت طرح‌های جهش تولید بخش خصوصی این استان بیشتر از بخش دولتی است اما در مجموع این طرح‌ها با روند مطلوبی در حال اجرا هستند و مشکلاتی نیز دارند که گره‌گشایی از آنها در دستور کار جدی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادگاری تصریح کرد: از مجموع طرح‌های جهش تولید استان مرکزی، ۱۴ طرح مربوط به بخش کشاورزی با ۲۸ هزار میلیارد ریال سرمایه، ۲۳ طرح مربوط به بخش صنعتی با ۴۹ هزار میلیارد ریال و ۴۰۵ میلیون دلار سرمایه ارزی و ۲۱ طرح مربوط به بخش اجتماعی، فرهنگی و گردشگری با سرمایه هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: کمبود نقدینگی، تحریم‌ها، افزایش قیمت‌ها، نیاز به تسهیلات و نوسان قیمت‌ها از مهمترین مشکلات پیش‌روی طرح‌های جهش تولید در استان مرکزی است که نشست‌های ویژه‌ای برای بررسی و ارایه راهکار مناسب برای حل آنها اندیشیده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اضافه کرد: تعدادی از طرح‌های جهش تولید این استان ملی هستند و به دلیل ارزش افزوده در خدمات مختلف به طرح‌های جهش تولید اضافه شده‌اند.

یادگاری عنوان کرد: پروژه ملی تکمیل بیمارستان ولی عصر (عج) اراک یکی از این طرح‌ها است که به دلیل اهمیت در ارایه خدمات سلامت در بخش خدمات ارایه شده و اجرای این طرح نقش موثری درارتقای خدمات سلامت به مردم استان مرکزی و استان‌های همجوار از جمله لرستان و همدان دارد.

وی گفت: تالار مرکز اراک نیز از دیگر طرح‌های ملی است که در راستای طرح‌های جهش تولید این استان لحاظ شده و تکمیل این بخش نیز در ارزش افزوده خدمات فرهنگی نقش موثری دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: طرح‌های گردشگری کمپ زلف‌آباد، کاروانسرای دودهک و ارگ میشی‌جان نیز از دیگر برنامه‌های مهم جهش تولید است که تحقق آنها نقش موثری در ارایه خدمات گردشگری و ارزش افزوده در این بخش دارد.

یادگاری اظهار داشت: در بخش دولتی طرح‌های جهش تولید استان مرکزی، زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، برق رسانی، گازرسانی و تصفیه‌خانه فاضلاب به شهرک‌های صنعتی است که با جدیت دنبال می‌شود که این مهم نیز نقش موثری در جذب و افزایش سرمایه‌گذاری دارد.

وی بیان کرد: در راستای طرح‌های جهش تولید ملی استان‌ها تفاهم‌نامه‌ای باید به امضای استانداران با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برسد که تاکنون ۱۳ استان این مهم را اجرایی کرده و تفاهم‌نامه استان مرکزی هم به زودی منعقد می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اضافه کرد: طرح‌های جهش تولید ملی از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار است که باید نهایت بهره را این تسهیلات در تحقق هرچه سریعتر این طرح‌ها برد.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها استان مرکزی توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه جهش تولید اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه جهش تولید اشتغال زایی استان مرکزی توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه جهش تولید اشتغال زایی طرح های جهش تولید رئیس سازمان استان مرکزی نقش موثری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه از برنامه‌های فنی و عمرانی و اجتماعی و فرهنگی این منطقه برای تبدیل بوستان رازی به بوستانی برای نوجوانان خبر داد و گفت: با اهداف فرهنگی و تربیتی و گسترش خانواده‌محوری، مقرر شده زیرساخت‌های این امر همچون بازپیرایی و مرمت ساختمان‌های داخل بوستان، اورهال‌سازی زمین ورزشی چمن مصنوعی و آسفالت پیست اسکی داخل بوستان، نصب المان‌های فرهنگی نوجوانان در محوطه، تعیین تکلیف راسته تجاری داخل بوستان، اختصاص فضا به محصولات مورد نیاز نوجوانان و... فراهم شود.

موسوی با بیان اینکه بوستان رازی، نخستین بوستان موضوعی برای برندسازی ایرانی-اسلامی ویژه نوجوانان در شهر تهران خواهد بود، افزود: متأسفانه به دلیل رواج محصولات آموزشی و فرهنگی غیربومی و غیراسلامی نزد این آینده‌سازان شهر، جای خالی نمادهای ایرانی-اسلامی در اذهان و سبک زندگی احساس می‌شود و به همین منظور در بعد آموزشی نیاز به کار بیشتر برای تبیین و انتقال فرهنگ غنی، اصیل و پرمحتوای خودمان داریم؛ ازاین‌رو اختصاص فضایی در یک بوستان مرکزی با وسعت بوستان رازی به این امر می‌تواند بازخورد خوبی در این زمینه ایجاد کند.

وی از طراحی ساختمان «الگونما» در این بوستان به عنوان اقدامی بی‌نظیر در سطح شهر نام برد و توضیح داد: این بنا که نخستین بنای شهر در این زمینه خواهد بود، در سوله بزرگی به متراژ بیش از هزار مترمربع در انتهای بوستان، ضلع جنوب شرقی ایجاد می‌شود که این سوله پیش‌تر به حوزه پسماند اختصاص داشت و اکنون با تغییر کاربری در اختیار حوزه آموزش‌های شهروندی قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه 11 با اشاره به اینکه در ساختمان الگونما، برنامه‌ها و محصولات آموزشی با هدف بسط و تببین الگوهای ایرانی-اسلامی ارائه می‌شود، ادامه داد: شهرداری منطقه 11 بیش از 2 سال است که پیگیر اجرای چنین طرحی است؛ چراکه بوستان رازی به دلیل وسعت و مرکزیت از امتیازاتی همچون دسترسی بهتر و امکان اجرای فعالیت‌های متنوع در این زمینه برخوردار است.

وی، نصب تارتان زمین چمن مصنوعی (زمین چمن دو میدانی) را اقدام شاخص دیگر در این بوستان برشمرد و گفت: این نخستین زمین چمن ورزشی در بوستان‌های تهران است که دور آن به زمین چمن دو میدانی مجهز می‌شود و پس از این، امکان برگزاری مسابقات رسمی دومیدانی در آن فراهم خواهد شد.

به گفته موسوی، توافق با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مورد تسهیل ایجاد پارکینگ در محوطه سینما رازی، بازپیرایی و مرمت ساختمان‌های داخل بوستان، اقدامات عمرانی تازه در دریاچه و فانوس آن از دیگر اقدامات درنظرگرفته شده برای این منظور دانست و بیان کرد: همچنین در طراحی و اجرای ساختمان الگونما با اداره کل آموزش‌های شهروندی تهران مشارکت داریم؛ به این نحو که طراحی بنا از طرف این اداره کل انجام می‌گیرد و اجرای آن به عهده منطقه 11 خواهد بود؛ همچنین بنا بر پیش‌بینی‌های اولیه، طراحی و اجرای این ساختمان در سال جاری به پایان می‌رسد و اواخر فصل پاییز یا اوایل زمستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم