Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت های مالک محموله های نفتی‌ که آمریکا با ادعای تعلق آنها به ایران مصادره کرده بود، با شکایت از این اقدام دولت ترامپ خواهان بازپس‌گیری نفتکش‌ها و محموله‌های آنها شده‌اند.

قدس آنلاین: رویترز گزارش کرد که سه شرکت مالک نفتکش‌های توقیف شده توسط آمریکا، با طرح شکایتی در یکی از دادگاه‌های منطقه کلمبیای آمریکا خواهان عودت محموله کشتی‌های توقیف شده خود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دولت آمریکا چند هفته قبل با این ادعا که محموله این نفت‌کش‌ها متعلق به ایران است چهار کشتی را که عازم ونزوئلا بودند به آبهای آمریکا و یکی از بنادر خود منتقل کرده و محموله آنها را توقیف و مصادره کرد.

البته چون آمریکا طبق قوانینی بین‌المللی دریانوردی قادر نبود این کشتی‌ها را توقیف کند بر اساس حکم یکی از دادگاه‌های داخلی خود محموله این کشتی ها را توقیف نمود.

وزارت دادگستری آمریکا ماه گذشته مدعی شده بود که ۱ میلیون و ۱۱۶ هزار  بشکه بنزین متعلق به ایران را که  به مقصد ونزوئلا حمل می‌شده و متعلق به ایران بوده توقیف کرده است.
به گزارش رویترز اما این سه شرکت اعلام کرده‌اند که کالاهای خود را به شرکت citi energy فروخته‌اند اما قرار بوده که پول کالاهایشان را پس از رساندن کالاها به مقصد دریافت کنند.
این شرکت‌ها همچنین این ادعا را که مقصد این کشتی‌ها ونزوئلا بوده را رد کرده و اعلام کردند مقصد این کشتی جزیره ترینیداد و توباگو بوده تا به دست مشتریانی از پرو و کلمبیا برسد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: توقیف چهار نفتکش راهزنی دریایی آمریکا کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای پرتغالی خود با توجه به موضوع رهایی خدمه کشتی اسرائیلی توقیف شده توسط ایران گفت: به سفرایشان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، "پائولو رانگل"، وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرایشان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردددر حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • توقیف محموله مرغ زنده در تالش
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی