Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:30:54 GMT

مدیرعامل انتشارات سروش درگذشت اسماعیل سعادت را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۷۳۱۴

مدیرعامل انتشارات سروش درگذشت اسماعیل سعادت را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم شمشیری، مدیرعامل انتشارات سروش، با صدور پیامی درگذشت زنده‌یاد اسماعیل سعادت را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عرض تسلیت به خانوادۀ مرحوم و جامعۀ علمی و فرهنگی و دوستداران و علاقه‌مندان استاد اسماعیل سعادت

درگذشت استاد ارجمند جناب آقای اسماعیل سعادت موجب تألم و تأسف گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم تقارن این مصیبت با ایام عزاداری حسینی، لطف و رحمت ویژۀ حضرت اباعبدلله الحسین (ع) را برای ایشان به همراه داشته باشد. بی‌تردید خدمات و تلاش‌های فرهنگی ایشان به انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان فراموش نخواهد شد.

دورۀ ۶ جلدی فرهنگ آثار تحت نظر هیئت علمی با حضور استاد اسماعیل سعادت، جلد ششم کتاب تاریخ فلسفه (از ولف تا کانت) و کتاب سرود نیبلونگن با ترجمۀ آن مرحوم، یادگار مرحوم در انتشارات سروش است.

خداوند متعال روح پاکش را با امام حسین (ع) محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.

ابراهیم شمشیری»

استاد اسماعیل سعادت صبح امروز، چهارشنبه دوازدهم شهریورماه ۱۳۹۹، در سن ۹۵ سالگی در گذشت.

زنده یاد سعادت سال ۱۳۰۴ در خوانسار متولد و در سال ۱۳۲۲ راهی گلپایگان و سپس عازم تهران شد. در سال ۱۳۲۴، پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانش‌سرای مقدماتی، به شغل آموزگاری در تهران پرداخت. سال ۱۳۳۰ در رشتۀ زبان فرانسه و انگلیسی از دانشکدۀ ادبیات دانشگاه تهران مدرک کارشناسی گرفت و در سال ۱۳۳۱ که تحصیلات دانشگاهی را به پایان رسانید، از آموزگاری به دبیری ارتقا یافت و در سال ۱۳۴۷ از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی ارشد زبان‌شناسی گرفت.

وی همچنین نویسنده، زبان‌شناس و مترجم آثار فلسفی، عضو شورای عالی ویرایش سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مدیر گروه دانشنامۀ تحقیقات ادبی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو پیوستۀ این فرهنگستان بود.

کد خبر 5014298 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات سروش اسماعیل سعادت درگذشت چهره ها محرم 99 ویروس کرونا عاشورا ترجمه گردشگری تجدید چاپ تازه های نشر ادبیات داستانی رایزنی فرهنگی حسینیه مهر انتشارات علمی و فرهنگی ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شعر آئینی اسماعیل سعادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از دیدار نخبه مازندرانی با رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کانال تلگرامی اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از مرحوم سید اسماعیل نصراللهی (نخبه مازندرانی، رتبه ۲۵ کنکور سراسری ۱۴۰۲ رشته علوم انسانی) و مرحوم سید احمد نصراللهی (جراح دندانپزشک) پدر سید اسماعیل نصرالهی در دیدار سال گذشته نخبگان با رهبر انقلاب منتشر کرده است.

مرحوم نصراللهی به همراه پدرش روز جمعه در حادثه تاسف‌بار گازگرفتگی در منزل مسکونی خود در روستای پاجی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری جان باختند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902962

دیگر خبرها

  • نصراللهی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» روحیه جهادی را معنا می‌کرد
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • فیلم| یادی از دیدار نخبه مازندرانی با رهبر انقلاب
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • تصاویری از دیدار نخبه مازندرانی با رهبر انقلاب
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی؛ زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی
  • تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت