Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@09:21:23 GMT

تلاش آمریکا برای مانع‌تراشی در اجرای برجام

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۸۴۹۱

تلاش آمریکا برای مانع‌تراشی در اجرای برجام

به گزارش افکارنیوز،

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روز چهارشنبه به پرسشهای مختلف خبرنگاران درباره مسائل روز چین و جهان پاسخ داد.

اخبار سیاسی- به گزارش«وبگاه وزارت خارجه چین» «هوا چانیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسشی در زمینه تاکید آلمان و چین بر اهمیت حفظ برجام و برگزاری نشست  جلسه کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران گفت: «چین و طرف اروپایی همگی در مورد حمایت از برجام در ارتباط نزدیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً طرفهای برجام از جمله چین، روسیه، ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا جلسه کمیسیون مشترک برجام را در "وین" برگزار کردند. این  نشست در شرایطی برگزار شد که ایالات متحده میخواهد شورای امنیت را مصادره کرده و اقدامات غیرقانونی علیه ایران انجام دهد. این نشست ارسال  پیامی صریح برای حمایت از برجام و اقتدار شورای امنیت است.»

دیپلمات چینی ادامه داد: «همه حاضران در این جلسه تاکید کردند که وقتی ایالات متحده به طور یکجانبه خروج از برجام را اعلام کرده، حق خود را به عنوان یک کشور شرکت کننده در برجام سلب کرده و نمی تواند  درخواست بازگشت خودکار تحریم‌ها را داشته باشد. طرفین مجدداً تأکید کردند که بحث در مورد اجرای برجام را در چارچوب کمسیون مشترک ادامه خواهند داد و از توافق حاصل شده در مورد موضوع اجرای پادمانها بین آژانس بین المللی انرژی هسته ای و ایران استقبال کردند.»

وی افزود: «طرف چینی حاضر در این نشست اظهار داشت که آمریکا تعهدات قانونی بین المللی خود نقض  کرده و  به طور یک جانبه از برجام خارج، دست درازی فرا سرزمینی علیه ایران اعمال کرده و از هیچ تلاشی برای مانع تراشی برای دیگران در مسیر اجرای برجام فروگذار نکرده است. این دلیل اصلی تنشها در مورد پرونده هسته ای ایران است. تلاش غیرقانونی ایالات متحده در شورای امنیت با مخالفت های گسترده ای روبرو شده و موفق نخواهد شد. چین مجدداً به موضع ثابت خود مبنی بر اینکه همه طرفها باید در حل اختلافات از طریق گفت وگو و مشاوره در چارچوب کمیسیون مشترک متعهد بمانند را ابراز داشته و از همه طرفها خواست تا با توافق در مورد موضوع اجرای پادمانهای نظارتی  آژانس بین المللی انرژی هسته ای و ایران حمایت کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در خاتمه اظهار داشت: «چین از ابرقراری یک گفت وگوی چند جانبه جایگزین با فرض حمایت قاطع از کارآیی و اقتدار برجام ، جایی که همه طرفها می توانند اجماع جدید را در مورد حفظ صلح و ثبات منطقه ای ایجاد کنند، حمایت میکند . چین به همکاری با سایر طرفهای درگیر برای ایستادن در قسمت صحیح  تاریخ، حمایت قاطع از چندجانبه گرایی و تلاش بی وقفه برای پیشبرد حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران ادامه خواهد داد.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت خارجه چین برجام ایران چین روسیه برجام وزارت خارجه چین وزارت خارجه چین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران

یک روزنامه کویتی مدعی شد:«آمریکا در یک جلسه غیرمستقیم از ایران خواسته است از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات