Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:21:40 GMT

ثبت نام ۸۲ هزار کلاس اولی در مدارس استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۸۹۸۰

ثبت نام ۸۲ هزار کلاس اولی در مدارس استان اصفهان

ایسنا/اصفهان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام اینکه از ۸۸ هزار کلاس اولی در استان در حال حاضر بیش از ۸۲ هزار نفر در سامانه سناد ثبت نام کرده اند، گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۰ کودک در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کرده اند.

شهین جوانی شامگاه (چهارشنبه، ۱۲شهریور ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش ثبت نام دوره پیش دبستانی در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ کودک در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کرده اند که ۱۳ درصد سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دوره پیش دبستانی بسیار مهم است، گفت: آموزش‌ پایه مبنای توسعه پایدار است و یادگیری بسیاری از مسائل در دوره پیش دبستانی اتفاق می افتد تا جایی که بسیاری از کشورها دوره پیش دبستانی را در کشور خود اجباری کرده اند.

به گزارش ایسنا، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اظهار امیدواری از اینکه والدین کودکان نسبت به ثبت نام آنها در دوره پیش دبستانی اقدام کنند، افزود: در این دوره پایدارترین اثرات تربیتی با غیرمستقیم ترین شیوه های آموزشی به کودکان آموزش داده می شود و تا ۱۰ نمره ضریب هوشی آن ها را افزایش می دهد.

وی همچنین با اعلام اینکه از ۸۸ هزار کلاس اولی در استان در حال حاضر بیش از ۸۲ هزار نفر ثبت نام کرده اند، گفت: تعدادی از دانش آموزان کلاس اولی که هنوز ثبت نام نکرده اند، احتمالا از اتباع خارجی هستند که باید براساس فرایند خاص ثبت نام شوند.

جوانی با قدردانی از زحمات معلمان و مدیران مدارس که جهاد آموزشی را به معنای واقعی عملیاتی کرده اند، گفت: نباید به خاطر مصادیق معدود، همه تلاش ها را زیر سوال ببریم.

وی همچنین به اجرای طرح گویا در دوره پیش دبستانی و خوانا در دوره ابتدایی در ۱۴۸ مدرسه استان اشاره و اظهار کرد: این طرح اهدافی همچون ارتقا آموزش‌ به همراه دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه باتوجه به وضعیت قرمز، زرد و سفید از ۱۵ شهریور آموزش حضوری و غیرحضوری دانش آموزان شروع می شود، گفت: با تغییر شرایط که دانشگاه علوم پزشکی به ما اعلام می کند برنامه حضور دانش آموزان در مدارس نیز تغییر می کند.

وی با تاکید بر ضرورت نزدیک شدن دو نهاد خانواده و مدرسه، به ویژه در دوره ابتدایی، گفت: مثلث تربیتی مدرسه، خانواده رسانه برای آموزش موثر آینده سازان کشور باید شکل گیرد.

ثبت نام ۹۹ درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد

محمدرضا ناظم زاده، معاون آموزش دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این جلسه از آمادگی استان اصفهان برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: ۹۹ درصد دانش آموزان استان در مدارس ثبت نام شده اند و از پایه اول تا دوازدهم از سال های قبل عقب نیستیم.

وی با اشاره به اینکه شیوه نامه بازگشایی به مدارس ارسال شده و جلسات توجیهی و تبینی برگزار شده، تاکید کرد: نمی توانیم انکار کنیم آموزش مجازی نمی تواند جای آموزش‌ حضوری را بگیرد، اما در شرایط بحران تلاش می کنیم آموزش با بهترین کیفیت انجام شود.

معاون آموزش دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، گفت: محتوای مطالب آموزشی امسال باتوجه به شرایط خاصی که وجود دارد در وزارت آموزش و پرورش درحال بررسی است و براساس آنچه در حال برنامه ریزی است احتمالا ۲۰ درصد محتوای کتب خودخوان خواهد بود و ۸۰ درصد محتوای کتب به دانش آموزان ارائه می شود.

ثبت سفارش کتاب های درسی ۹۶ درصد دانش آموزان

 سیدمحمد میرپور، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان، در این جلسه با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی که در کشور انجام شده، اعتبارات عمرانی مدرس دو برابر شده، اظهار کرد: البته هزینه ها نیز به همان نسبت افزایش یافته، اما اداره کل نوسازی مدارس استان درحال فعالیت برای احداث، نوسازی و بازسازی فضاهای آموزشی در استان است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای مدارس اوقافی، گفت: طی سه سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان بدهی به اداره کل اوقاف استان داریم که تلاش می کنیم با تخصیص اعتبار این بدهی را پرداخت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه ۹۶ درصد دانش آموزان استان ثبت سفارش کتاب های درسی را انجام داده اند، گفت: کتاب های درسی در حال تحویل به مدارس است و روز بازگشایی مدارس کتاب ها به دانش آموزان داده می شود.

وی با بیان اینکه ۴۷۹ عنوان کتاب با ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب در استان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه فعالیت سامانه ادامه دارد، توزیع کتاب کامل انجام می شود. توصیه می کنم اگر کسی کتاب نیاز ندارد و از دوستان و اقوام کتاب تهیه کرده، در سامانه ثبت کند که در این صورت قطعا آمار ما از ۹۶ درصد بالاتر می رود.

میرپور با اشاره به اینکه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مدارس استان قابلیت پدال کردن شیرهای آب را دارند، عنوان کرد: از این تعداد تاکنون ۳۰ درصد انجام شده و پیگیری می کنیم در شروع سال تحصیلی هم ادامه یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بازگشایی مدارس بازگشایی مدارس اصفهان دانش آموزان ثبت نام کلاس اولی ها ثبت نام کتب درسی شبکه شاد اداره کل آموزش و پرورش استان دوره پیش دبستانی درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند معاون آموزش کلاس اولی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی

به گزارش خبرنگار مهر، فرقی نمی‌کند کودک و نوجوان شما دختر باشد یا پسر؛ یکی از جذاب‌ترین مهارت‌ها برای دانش آموزان نوجوان و جوانان بازیگری است.

به تازگی یک دوره آموزش بازیگری ۳۶ ساعته برای دانش آموزان مناطق ۹ و ۲ و ۵ و ۱۷ و ۱۸ و ۱۶ به همت آموزش و پرورش شهر تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و شهرداری در حال برگزاری است که قرار است برگزیدگان این دوره به سریال‌های سدا و سیما و فیلم‌های سینمایی معرفی شوند.

این برنامه با حمایت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال برگزاری است.

این برنامه پس از رایزنی و آغاز همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و معاونت فرهنگی و هنری منطقه ۹ شهرداری تهران آغاز شد. علاوه بر این خانه مهرآباد مکان آموزشی لازم را برای این دوره از کلاس‌های بازیگری در اختیار دانش آموزان گذاشت و کانون فرهنگی تربیتی فجر هم محیط آموزشی خود را برای آموزش بازیگری خواهران آماده کرد.

در حقیقت ویژگی بارز این دوره از کلاس‌های بازیگری، اختصاص دو کلاس کاملاً مجزا برای دختران و پسران بوده است تا همه دانش آموزان بتوانند به راحتی در کلاس‌های دوره شرکت کرده و علاوه بر آموزش بازیگری تمرینات بدن و بیان را انجام دهند.

این دوره از آموزش بازیگری در حال برگزاری است و قرار است دور جدیدی از آن در آینده‌ای نزدیک از طریق مدارس شهر تهران در سطحی وسیع‌تر برگزار گردد.

بر اساس اظهارات مربیان آموزشی این دوره که از مجموعه رسانه‌ای جنگل در این دوره حاضر هستند؛ قرار است با همکاری و معاونت مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان صدا و سیما، هنرجویان این دوره آموزشی در سریال‌های تلویزیونی که قرار است برای صداوسیما تولید شود متناسب با سن و شخصیت‌های مورد نیاز به کار گرفته شوند.

کد خبر 6096976 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست