Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تامین اینترنت رایگان یکی از دغدغه‌های اساسی دانش آموزان و معلمان در این استان است.

سعیدی افزود: با توجه به اینکه آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه است، دغدغه‌هایی همانند اینترنت، تلفن همراه و تبلت در بخش سخت افزاری برای معلمان و دانش آموزان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰نقطه در استان فاقد پوشش اینترنت است، گفت: در رایزنی با اداره کل فناوری اطلاعات استان مقرر شد تا پایان شهریور ماه یک هزار مدرسه در حواشی شهر و روستا‌ها به اینترنت مجهز شود.

سعیدی با بیان اینکه آموزش به دانش آموزان امسال در سه محور مجازی، نیمه حضوری و حضوری انجام می‌شود، گفت: اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که ستاد ملی کرونا اجازه برگزار شدن کلاس را بدهد، مشکلی با برگزاری حضوری مدارس نداشته و کلاس‌ها را دایرخواهیم کرد، در غیر اینصورت برنامه‌های مختلفی برای ارائه آموزش داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: در مناطقی که تعداد دانش‌آموزان محدود بوده و وضعیت آن‌ها هم از نظر وجود موضوع کرونا، سفید باشد، کلاس‌های درس برپا می‌شود، اما در مناطق زرد کلاس‌ها نیمه حضوری و یا به صورت زوج و فرد برپا خواهد شد و در مناطق قرمز نیز آموزش مجازی مد نظر است.

سعیدی گفت: در مدارس روستایی و عشایری مناطق قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا، و در صورت عدم دسترسی دانش آموزان به سامانه شاد، برای تداوم آموزش ارسال بسته‌های آموزشی، درسنامه‌ها از طریق راهبران آموزشی و استفاده از برنامه‌های آموزشی تلویزیون انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه سلامتی دانش‌آموز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آموزش و پرورش حائز اهمیت است، گفت: همه اقدامات آموزشی در نقاط مختلف استان با توجه به شرایط و چارچوب کلان مشخص شده توسط وزارت آموزش و پرورش، تصمیم‌گیری می‌شود تا ضمن حفظ سلامتی دانش آموزان، آموزش تعطیل هم نشود.

سعیدی درباره اعلام نتایج وضعیت تحصیلی پارسال و ثبت نام در سال جدید گفت: تمام دانش‌آموزان میان پایه در مدارس به طور خودکار ثبت‌نام می‌شوند و نیازی به حضور دانش‌آموزان نیست. در صورتی که والدین برای ثبت سفارش کتاب اقدام نکردند می‌توانند این کار را از منازل انجام دهند.

بیشتر بخوانید

اینترنت همچنان مشکل اصلی آموزش مجازی است تقویت زیرساخت شبکه شاد برای سال تحصیلی جدید

او با اشاره به مشکلات شبکه شاد برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان عنوان کرد: مشکلات این شبکه احصاء شده و برای سال آینده تلاش می‌شود این مشکلات رفع شود. برای دانش‌آموزانی که ابزار استفاده از این شبکه را هم ندارند، دو راهکار ملی و استانی وجود دارد. در سطح ملی وزارتخانه در تلاش است که بودجه‌ای برای این امر تهیه شود..

سعیدی اشاره‌ای هم به وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال جدید داشت و عنوان کرد: امسال برای برقراری عدالت آموزشی معلمان نمونه استان در تمام مدارس مرکز شهر و حاشیه شهر توزیع و تقسیم شده‌اند. این اطمینان را به دانش‌اموزان و خانواده‌ها می‌دهیم که تمام معلمان خوب استان در تمام مناطق حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: شعار ما این است که بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه است، ولی توزیع جغرافیایی مدارس در مرکز استان به خوبی صورت نگرفته و این به خاطر نبود عرصه مناسب برای ساخت مدرسه است. البته این مشکل بیشتر در مدارس ابتدایی است که نقصان اصلی آموزش استان در مرکز استان این موضوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هر نوع دریافتی به‌عنوان کمک به مدرسه کاملا غیرقانونی است و اگر مبلغی هم دریافت شده فقط با رضایت خانواده‌ها بوده است. چند نفر از مدیران در این خصوص تذکر جدی دریافت کردند. اگر در طول سال تحصیلی هم این اتفاق به صورت درخواست از سوی مدرسه باشد، غیرقانونی است. پارسال هم برای برنامه‌های فوق برنامه‌ای که انجام نشده نباید پولی دریافت می‌شد که قرار شده مبالغ گرفته شده در سال جدید پس داده شود.

او ادامه داد: صبح امروز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید نسخه دوم شبکه آموزش دانش‌آموز (شاد ۲)، با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، اعضای شورای معاونین، مدیرعامل شرکت همراه اول و جمعی از مدیران و روسای استانی از طریق ویدئوکنفرانس در اردوگاه شهید باهنر تهران رونمایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از قابلیت‌های نسخه جدید این پلتفرم آموزشی می‌توان به بارگیری محتوای آموزشی درسی، برنامه‌های فوق‌برنامه مناسب دانش آموزان در کنار برنامه‌های آموزشی، بازخورد تکالیف، تعبیه سیستم کارنامه و اعلام نتایج به خانواده‌ها، تعبیه صفحه شخصی دانش‌آموز و معلم هرکدام به‌صورت جداگانه، نظرسنجی‌های‌۱۰ گزینه‌ای توسط معلمان و کاربران، اشتراک‌گذاری صفحه نمایش از طریق او بی اس و تلویزیون اینترنتی اشاره کرد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتصال مدارس به اینترنت رونمایی از شاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی دانش آموزان خانواده ها سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی وضعیت نظارت بر شهریه، ساعت کار و بیمه معلمان را شرح داد. - اخبار اجتماعی -

بهنام نیک‌نژاد؛ مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی و ساماندهی وضعیت شهریه این مدارس گفت: طبق این قانون سامانه نظارت بر مدارس غیردولتی با هدف شفاف سازی ایجاد می‌شود البته این در گذشته ایجاد شده بود اما چون پشتوانه قانونی نداشت، عمدتاً مورد اعتراض مدارس قرار می‌گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان مدارس غیردولتی چگونه در سامانه نظارت بر وضعیت مدارس میزان شهریه دریافتی، تعداد کارکنان و وضعیت فضای آموزشی را نظارت می‌کند؟ عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش مکلف است حداقل 6 ماه بعد از ابلاغ قانون، سامانه الکترونیکی مدیریت، نظارت و ارزیابی مدارس و مراکز غیردولتی را ایجاد کند و تمام اطلاعات از جمله آمار کارکنان و دانش‌آموزان مدارس غیردولتی، فضا و نوع مالکیت، تجهیزات آموزشی، مجوزهای تاسیس و راه اندازی، شاخص‌های ارزیابی، میزان شهریه دریافتی، درآمد و هزینه‌ها را ثبت کند.

امکان نظارت مجلس

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در گذشته مدارس برای اعلام درآمد و هزینه‌ها همراهی نمی‌کردند، افزود: مجلس و سازمان مدارس غیردولتی به عنوان ناظر می‌تواند سامانه نظارت را رصد کنند؛ در گذشته معلمان مدارس غیردولتی همواره اعتراض داشتند که حقوق آنها اندک است هم اکنون سامانه نظارت می‌تواند درباره شفاف سازی مبالغ پرداختی به کارکنان مدارس شفافیت ایجاد کند.

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

وی ادامه داد: امکان ارزیابی و رصد سامانه شفافیت برای مدیران آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون آموزش مجلس فراهم است همچنین اولیای دانش‌آموزان مدرسه می‌توانند به اطلاعات مربوط به فضا، نوع مالکیت، تجهیزات آموزشی، شاخص‌های ارزیابی و میزان شهریه دریافتی دسترسی داشته باشند، دریافت این اطلاعات جامع می‌تواند به اجرای رتبه بندی مدارس غیردولتی کمک کند.

نیک نژاد بیان کرد: والدین نسبت به شهریه بالای مدارس غیردولتی معترض هستند از سوی دیگر موسسان می‌گویند که چرا شهریه مدرسه را پایین تعیین می‌کنید، در گذشته چون نمی‌توانستیم اطلاعات مربوط به درآمد و هزینه مدارس را به صورت سامانه‌‌ای و آنلاین مشاهده کنیم در نهایت شهریه برخی مدارس بسیار زیاد و برخی پایین می‌شد.

حساب‌های مختلف مدارس باید ساماندهی شود

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید به وضعیت مدارس غیردولتی نظم داد، افزود: حساب‌های مختلف مدارس باید ساماندهی شوند و شفاف سازی به نفع موسسان و مردم است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان برداشت شهریه دریافتی اضافه از حساب مدرسه وجود دارد، بیان کرد: طبق قانون جدید امکان جریمه نقدی موسس تا 100 درصد شهریه ابلاغی کل دانش آموزان مدرسه در همان سال متناسب با مبلغ تخلف مالی وجود دارد، در گذشته جریمه نقدی وجود نداشت.

برگرداندن شهریه به مردم و جریمه مدارس

نیک نژاد ادامه داد: به مدرسه‌ای که بیشتر از شهریه مصوب دریافت کند فرصت می‌دهیم شهریه اضافه را به خانواده‌ها بازگرداند و بعد از آن برای مدرسه جریمه تعیین می‌کنیم روند کار بدین صورت است، وقتی در استان رای صادر شد که موسس مدرسه باید جریمه پرداخت کند 20 روز فرصت برای اعتراض دارد پس از آن پرونده در شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر مدارس غیردولتی بررسی می‌شود، وقتی آنها جریمه مدرسه را تایید کردند، قطعیت یافته و از مدرسه دریافت می‌شود.

وی افزود: جریمه نقدی به حساب درآمدهای عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز و به طور کامل در اختیار صندوق حمایت از مدارس غیردولتی قرار می‌گیرد تا در راستای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی مناطق محروم هزینه شود.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: شهریه باید به حساب مدرسه واریز بشود و پس از در پایان سال تحصیلی اگر مبلغی باقی ماند، موسس می‌تواند به عنوان سود برداشت کند.

ساماندهی ساعت کار و بیمه معلمان

نیک نژاد درباره ساماندهی حقوق و بیمه معلمان مدارس غیردولتی عنوان کرد: در قانون جدید آمده است، ساعات فعالیت تمام وقت معلمان و کارکنان آموزشی غیر رسمی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی شامل برنامه درسی ملی و فوق برنامه درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و آمادگی برای حضور در کلاس درس، 30 ساعت در هفته و ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی این مدارس و مراکز 36 ساعت در هفته با احتساب حضور در جلسات و شوراهای آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته قانون کار مبنا بود و با استناد به آن معلمان مدارس غیردولتی برای دریافت حقوق و بیمه کامل باید 44 ساعت در هفته تدریس می‌کردند اما اکنون در قانون جدید ساعت تمام وقت معلمان 30 ساعت است و موسسان مدارس غیردولتی و مهدکودک‌ها باید با رعایت این موضوع کارکنان خود را بیمه کنند و امکان رصد به صورت آنلاین برای سازمان مدارس غیردولتی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است