Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آیت الله سید محمدحسینی شاهرودی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی خبری گفت:  ۱۰ سال خدمت در کردستان از بهترین سال‌های عمرم بود که به خاطر این سال‌های لذت بخش قدردان مردم کردستان هستم.

او از رهبر معظم انقلاب هم به خاطر اعتماد ۱۰ ساله تقدیر کرد و افزود: همراهی و همنشینی مردم کردستان نعمت بزرگی بود و حالا هم بار سنگین مسوولیت را با ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از عملکرد ۱۰ ساله به نماینده بعدی محول می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه صفا و وفاداری مردم کردستان زبانزد است، اضافه کرد: این صفا و وفا را با تمام وجود درک کرده و در این استان لحظه‌ای احساس غربت نکرده و نمی‌کنم و از این مردم به غیر از مهربانی خوبی و بزرگی چیزی ندیده‌ام.

نماینده سابق ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را معطوف به ایجاد آرامش در جامعه کرده بود، افزود: این آرامش در ابعاد امنیتی و اجتماعی و برای همه اقشار انجام شد و مسوولان هم کار و تلاش بسیاری کردند و امنیت کنونی در سایه تفکر جمعی حاصل شده است.

آیت الله حسینی شاهرودی  یکی دیگر از اقدامات مهم در کردستان را تلاش برای رفاه و معیشت مردم با توزیع عادلانه ثروت اعلام کرد و افزود: همه مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در سال ۸۸ اجرایی شده و چهار برابر این مصوبات تا همین امسال کار اجرا شده است که از آن جمله می‌توان به جاده مریوان - سنندج اشاره کرد.

توسعه اماکن مذهبی و مدارس علوم دینی از جمله مرکز تخصصی امام شافعی (رض) از جمله اقداماتی بود که آیت‌الله حسینی شاهرودی به آن اشاره کردوافزود: برای توسعه زیرساخت زیرساخت‌های دینی و فرهنگی تلاش‌های خوبی انجام و در بعد علمی هم برای توسعه استان، مرکز مطالعات راهبردی با حضور نخبگان و اساتید استان تشکیل شد تا ظرفیت‌ها شناسایی و سرمایه‌گذاری و حرکت مسوولین در این مدار قرار گیرد.

نماینده سابق ولی فقیه در کردستان افزایش تولید گندم استان از ۶۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن در سال را از جمله این اقدامات برشمرد و افزود: یکی دیگر از کارهای شاخص انجام شده در این بخش، مطالعه برای ظرفیت ۱۲۰ هزار تنی تولید طیور در استان بود که از ۵۰ هزار تن در چند سال گذشته به ۹۰ هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.

تغییر نگاه مردم ایران و مسوولان کشور به کردستان از دیگر اقداماتی بود که نماینده سابق ولی فقیه در کردستان به آن اشاره و تاکید کرد: صدا و سیما هم توانست در این تغییر نگاه نقش داشته باشد و در سال ۹۰ به عنوان اولین مرکز صدا و سیمای استانی بود که برنامه‌های آن ۲۴ ساعته شد و محدودیت زبانی آن برداشته شد و توانست صفا و شخصیت بالای مردم کردستان را به ملت ایران نشان دهد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی، برقراری ارتباط بین مردم کردستان با مسلمانان دنیا را از دیگر اقدامات در ۱۰ سال گذشته برشمرد و گفت: سه کنگره بزرگ در کشور اندونزی به عنوان بزرگترین کشور مسلمان شافعی مذهب با مشارکت کردستان برگزار شد که در نوع خود اقدام بین‌المللی جالبی بود.

او، مرکز تخصصی امام شافعی را منبع بزرگی برای شافعی مذهب‌های جهان برشمرد و یادآور شد: بخش شافعی نیوز هم به پنج زبان زنده دنیا مسائل مربوط به فقه شافعی را تبیین می‌کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری پرداخت به موقع شهریه طلاب، احداث کتابخانه امام خامنه‌ای و برقراری مبادلات کردستان با جهان هم اشاره کرد و افزود: در بخش‌های مختلف، شاخص‌های کردستان از جمله در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تغییر کرده ولی هنوز عقب ماندگی هایی را شاهد هستیم که بخشی از مشکلات مربوط به درون خود استان است و نمی‌شود گفت اراده ملی برای حل آن وجود ندارد.

او یکی از شاخص‌ترین اقدامات نظام را توسعه گازرسانی به روستاها اعلام و اضافه کرد: استان کردستان در این زیرساخت از بسیاری از استان‌ها جلوتر است به طوریکه بیشتر از ۳۶۰ روستای مصوب در سفر رهبر معظم انقلاب به این استان گازرسانی شده است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی، به نگاه رهبر معظم انقلاب  به کُردها اشاره و یادآور شد: به فرموده ایشان، کُرد در هر جای دنیا که باشد اصالتا ایرانی و مسلمان است و باید به همه آنها خدمت کرد.

او تلاش برای جامعه آرام را از اهداف خدمت ۱۰ ساله خود در کردستان برشمرد و گفت: درگیری مسوولان درگیری مردم را در پی خواهد داشت و به همین دلیل تذکراتی در بخش‌های مختلف به مسوولان داده می شد که عیان کردن آن بی فایده بود.

او اضافه کرد: مسوولان هم همواره لطف به نماینده ولی فقیه داشتند و در سایه تعامل سازنده مردم و مسوولان کردستان در بسیاری از شاخص ها در کشور اول شناخته شد و مردم، همواره به پشتیبانی و کمک به مسوولان توصیه و مسوولان هم برای استفاده بهتر از فرصت خدمت دعوت می‌شدند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: از هیچ مسوولی تقاضای شخصی نداشتم و حسابی و نه زمین و ملکی در این استان ندارم و هر چه در توان داشتم برای توسعه استان و جلب رضایت خدا و مردم در قالب خدمات مادی و معنوی انجام دادم.

او به نماینده جدید ولی فقیه در استان هم توصیه کرد تا به مردم و مسوولان کمک کند تا تلاش‌های انجام گرفته برای توسعه استان به ثمر بنشیند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی به لطف همیشگی مردم کردستان اشاره کرد و افزود: بزرگترین لطف مردم انتخاب من به عنوان نماینده مجلس خبرگان بود که توانست وحدت و برادری کردستان را نه تنها در ایران بلکه در جهان زبانزد کند.

او جوانان کردستان را جوانانی خوب، با شخصیت، با استعداد و هوش و ذکاوت فراوان معرفی کرد و گفت: در طول دوران خدمت خود تلاش کردم تا با جوان‌ها ارتباط بگیرم اما شاید آن طور که باید و شاید برای اشتغال و ازدواج جوانان کاری از پیش نرفته باشد.

آیت الله حسینی شاهرودی علاقه و محبت به نماینده ولی فقیه و مردم را دوسویه برشمرد و افزود: برای همه کوتاهی های انجام گرفته از مردم استان عذرخواهی می‌کنم و تمام تلاش خود را در دوران نمایندگی مجلس خبرگان و بعد از آن به کار خواهم بست.

در این گفت‌و گو نماینده سابق ولی فقیه در کردستان به عنوان شهروند افتخاری مردم این استان معرفی شد.

آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی در دی ماه سال ۸۹ با حکم رهبر معظم انقلاب عهده دار سمت نماینده ولی فقیه در کردستان شد و دوره خدمت ۱۰ ساله وی با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در ۱۲ شهریور امسال به پایان رسید.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه قدردانی از مردم آیت الله حسینی شاهرودی رهبر معظم انقلاب مردم کردستان برای توسعه ۱۰ ساله هزار تن ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس جمعه بیست و یکم اردیبهشت برگزار می شود و این روزها گنبدی ها همزان با شروع تبلیغات دو نامزد راه یافته به این مرحله مشغول بررسی ویژگی نمایندگان اصلح هستند.

گروهی از مردم بر این باورند که صداقت و پاکی و مردمی بودن باید معیار اصلی انتخابشان باشد و برخی دیگر ترجیح می‌دهند نمیانده مورد نظرشان فردی باسواد، اهل فن، دارای روابط قوی و کارنامه عالی مدیریتی داشته باشد.

در هر حال مردم می گویند : نماینده باید از جنس خود مردم باشد تا گرفتاری های آنان را درک کرده و به گوش مسوولان عالی رتبه برساند و در نهایت منجر به بهبود وضعیت شهر و منطقه خود شود.

در استان گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و فقط انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • فیلم/ استقبال بی‌نظیر مردم نوق رفسنجان از شهید گمنام
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • کشت سیر مزیت بی‌نظیر استان همدان
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم