Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:47:59 GMT

ساماندهی زاینده رود از سراب تا پایاب با قوت در جریان است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۰۷۰۱

ساماندهی زاینده رود از سراب تا پایاب با قوت در جریان است

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از رودخانه زاینده رود از سراب تا پایاب اظهار داشت: اقدامات مهمی برای شناسایی موارد تخلف درمسیر رودخانه‌های استان اصفهان با صدور اخطاریه‌های لازم، انجام شده است تا حریم و بستر رودخانه به وضعیت سابق برگردد و اگر همکاری انجام نشود با شکایت به مراجع قضائی موارد تخلف، دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سالانه بیش از ۸۰ مورد ادوات پمپاژ غیرمجاز توقیف می‌شود. ممانعت از نخاله ریزی و فرهنگ سازی و برگزاری دوره‌های آموزشی جهت آشنایی مجاورین رودخانه با مباحث بستر و حریم و قوانین مربوط به آن از دیگر اقدامات حفاظتی رودخانه‌های استان اصفهان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آزادسازی‌های انجام شده در محور شرق اصفهان تصریح کرد: در سالهای اخیر ۳۴ کیلومتر از بند آبشار تا پل زیار استان اصفهان آزادسازی شد. این در حالی است که ۱۶ کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده رود با احداث دیواره تثبیت شده است.

وی افزود: در این طرح بیش از ۶۸ هکتار از اراضی مجاور رودخانه زاینده رود با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان آزادسازی شده است که نقش مهمی در تسریع جریان زاینده رود در این حوضه کم آب دارد.

شیشه فروش بیان داشت: پس از عملیات آزادسازی در شرق اصفهان، با همکاری صنف کشاورزی و دوستداران محیط زیست ادامه جاده آزادسازی شده به طول ۱۲۰ کیلومتر تا تالاب گاوخونی ادامه یافت. عملیات آزادسازی به سمت بالادست رودخانه و از محل باغ پرندگان به سمت شهرستان لنجان تداوم یافت.

پرومسدودشدن چاه‌های غیرمجاز در محدوده سدنکوآباد

وی افزود: تخلیه زباله و نخاله در بستر زاینده رود و کاهش ظرفیت عبوری جریان رودخانه و آلودگی منابع آب و خاک و فرسایش آب و خاک ناشی از جریانات گردابی و چرخشی به وجود آمده در برخی از نقاط موجب شد تا بستر رودخانه در غرب نیز مورد اصلاح و آزادسازی قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پرو مسدودکردن چاه‌های غیرمجاز در محدوده سد نکوآباد تا باغ پرندگان تصریح کرد: در ابتدا با نصب بنر، توزیع بروشور و تبلیغات محیطی نسبت به آزادسازی مجاورین رودخانه اطلاع رسانی شد. با انجام مطالعات مرحله دوم ساماندهی رودخانه زاینده رود جاده ساحلی با پهنای ۱۵ متر در فاصله ۳۵ متری از محور رودخانه در طرفین احداث شد که به موجب آن نقشه کاداستر از مناطق نیازمند به آزادسازی تهیه شد.

وی اضافه کرد: با استفاده از نظر کارشناسان و اخذ مجوز تبصره ۴ ماده دو اخطاریه‌های لازم صادر و پس از آن نسبت به آزادسازی اقدام شد.

شیشه فروش با بیان اینکه تمام خسارات وارده به زمین‌های مالکان و متصرفان توسط کارشناس رسمی دادگستری صورت جلسه شد، تصریح کرد: بسیاری از بندهای غیرمجاز از جمله بند غلامی و بندهای موجود در سطح شهر اصفهان و … که در مجموع بیش از ۷۰ بند را شامل می‌شود آزادسازی شده است.

کد خبر 5014567

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران زاینده رود محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری شیراز ماه محرم بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه گرگان مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین قزوین مجلس شورای اسلامی رودخانه زاینده رود آزادسازی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی در دست انجام است

شهردار شهر حمیدیا گفت: طرح ساماندهی بلوار شهید دشتی قرار است در چهار مرحله اجرا شود که مرحله اول آن از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری حمیدیا، علیمراد الله‌وردی اظهار کرد: بلوار شهید حاج حسن دشتی در شهر حمیدیا قرار دارد که یکی از ورودی‌های شهر یزد به شمار می‌رود و طرح ساماندهی بلوار شهید دشتی قرار است در چهار مرحله اجرا شود که مرحله اول آن از، اواخر سال گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلاتی که بلوار شهید دشتی دارد، بار ترافیکی آن است، افزود: چهارراه امیرالمومنین (ع) یکی از نقاطی است که طرح آن تهیه و پس از اختصاص بودجه به آن، این چهار راه به تقاطع غیر همسطح تبدیل خواهد شد.

شهردار حمیدیا با بیان اینکه اولین بریدگی بلوار شهید دشتی بار ترافیکی زیادی را به دنبال دارد، گفت: به‌زودی این بریدگی حذف و دوربرگردان مناسب و استانداردی حوالی بوستان ناجی ایجاد خواهد شد.

الله وردی ادامه داد: البته در راستای کاهش بار ترافیکی در این بلوار نیز تقاطع غیر هم سطحی دیده شده که بلوار جهاد را به پل خلیج فارس و بلوار مدرس متصل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: احداث مخزن هیدرولیکی ۱۵۰۰ متر مکعبی ذخیره آب در رودخانه عباسی بلوار شهید دشتی هم از جمله طرح‌هایی است که روان آب‌های این شهر را به زمین‌های کشاورزی منتقل می‌کند.

کد خبر 750941

دیگر خبرها

  • ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی در دست انجام است
  • جریان شدید آب جان دو جوان فراشبندی را گرفت
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • لحظه عبور موتورسوار خوش شانس از رودخانه ؛ فقط چند ثانیه کافی بود تا ...| ویدئو
  • عبور موتورسوار خوش شانس از میان رودخانه + فیلم
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود
  • رهاسازی آب از سد علویان مراغه به زمین‌های زراعی
  • رهاسازی آب از سد علویان به زمین‌های زراعی شهرستان‌های مراغه و بناب
  • پیگیری روندجستجوی پیکربی جان یکی از جوانان غرق شده در نازلو چایی