Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:52:19 GMT

موسسات قرآنی برای مقابله با سند ننگین ۲۰۳۰ تقویت شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۱۱۷۵

موسسات قرآنی برای مقابله با سند ننگین ۲۰۳۰ تقویت شوند

حجت الاسلام ناصر شکریان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایش و اسارت اهل بیت رسول الله (ص) و با اشاره به بیانات بسیار مهم و راهگشای رهبر معظم انقلاب در اجلاسیه سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش و هشدار جدی معظم له در خصوص سند ننگین ۲۰۳۰، اظهار داشت: استحاله فرهنگی و اعتقادی جوانان و نوجوانان مهم‌ترین برنامه دشمنان برای اجرایی شدن این سند ننگین (۲۰۳۰) است و می‌خواهند با اینگونه نفوذها و برنامه ریزی ها نسخه فرهنگ منحط غربی را برای جوامع اسلامی تجویز کنند و از آن در راستای حفظ منافع و اهداف خود در آینده بهره برداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با اشاره به فعالیت خالصانه و مجاهدانه هزار مؤسسه قرآنی در تمامی شهرهای استان، افزود: این مؤسسات مردمی قرآنی با هدف ترویج و نشر معارف ناب قرآن کریم در حال فعالیت هستند و گام مهمی در ترویج سبک زندگی قرآنی و ایرانی و اسلامی دارند و حفظ و تقویت این مؤسسات یک امر اجتناب ناپذیر است.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه‌های مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اجرای ننگین سند ۲۰۳۰ در برخی مدارس و مراکز آموزشی و تحصیلی، تصریح کرد: دغدغه‌ها و نگرانی رهبری معظم انقلاب در خصوص اجرای سند ۲۰۳۰ هشدار به مسئولان حوزه تعلیم و تربیت بود و باید تمامی این نگرانی‌ها در حوزه تعلیم و تربیت رفع و اجرایی شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود اجرایی شدن این سند ننگین را در نظام مقدس جمهوری اسلامی زیبنده این ملت بزرگ و کشور اسلامی ندانست و هشدار داد: ملت بزرگ ایران اسلامی، علما و روحانیون و نخبگان جامعه قطعاً نخواهند گذاشت این سند ننگین و نسخه‌های تفکرات غربی در جامعه اسلامی اجرایی شود.

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به غیر قانونی دانستن این سند ننگین ۲۰۳۰ در کشور، خاطر نشان کرد: مؤسسات قرآنی امروز رسالت بسیار مهمی را بر عهده دارند و آن هم تعلیم و تربیت قرآنی در جامعه اسلامی است و با توجه به نفوذ اینگونه سندهای خیانت بار باید در تقابل با آن نسبت به حفظ و تقویت اینگونه مؤسسات در کشور برنامه ریزی کرد و نسبت به تربیت قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی اهتمام بیشتری داشت و مسئولان مربوطه باید اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند و نسبت به برخی مراکز آموزشی به ویژه مهدکودک‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان توسعه فعالیت‌های آموزشی در حوزه قرآن را رسالت امروز سازمان تبلیغات اسلامی دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین، منسجم‌ترین و تأثیرگذار ترین رسالت مهم سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد، ساماندهی و تقویت تشکل‌های مردمی قرآنی و توسعه آموزش‌های مردمی قرآنی و دینی است و فعالان قرآنی باید برای رفع دغدغه‌ها و نگرانی رهبری معظم انقلاب مجاهدانه تلاش کنند.

کد خبر 5014703

منبع: مهر

کلیدواژه: رهبری رهبری تبلیغات اسلامی مازندران سند 2030 محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری شیراز ماه محرم بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه گرگان مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین قزوین مجلس شورای اسلامی سند ننگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهمین دوره جشنواره استانی طرح قدس دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی سمای واحد بندرانزلی برگزار شد.

آیین افتتاح این جشنواره قرآنی با حضور محمود خوشحال معاون امور مدارس استان گیلان، کریم کیاکجوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، فرشته گلدوست مدیرکل امور مدارس انزلی و ۱۵۶ دانش‌آموز و کارمند مدارس واحد‌های رشت، لاهیجان، انزلی، آستارا و لنگرود برگزار شد.

در این جشنواره دانش‌آموزان و کارکنان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در رشته‌های ترتیل، حفظ، نهج‌البلاغه، مداحی و صحیفه سجادیه باهم به رقابت پرداختند و نفرات برتر به مسابقات پهنه شمال کشور راه خواهند یافت.

فیروزه جوانشیر مدیر تعالی تربیتی معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مجازی مهمان این جشنواره بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود