Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@03:35:20 GMT

خواص هویج / خواص هویج برای پوست / خواص هویج برای لاغری

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۱۳۰۵

خواص هویج / خواص هویج برای پوست / خواص هویج برای لاغری

خواص هویج / خواص هویج برای بینایی / خواص هویج برای لاغری / خاصیت ضد سرطانی هویج / رفع یبوست با هویج / خواص هویج برای پوست / خواص آب هویج / مضرات هویج

خواص هویج

هویج به عنوان شیرین ترین نوع سبزیجات فایده بسیاری برای سلامت پوست و بدن دارد که شاید تنها چند مورد از آنها را بدانید.هویج با داشتن مواد مقوی و ویتامین ها منبع مهمی برای درمان بسیاری از بیماری ها می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرقی نمی کند هویجتان خام، پخته، رنده شده یا به صورت پوره باشد. روش های متفاوتی برای وارد کردن هویج به برنامه ی غذایی روزانه وجود دارد. این ماده ی غذایی نارنجی رنگ سرشار از خواص فوق العاده است که خدمت بزرگی به سلامتی می کند.

با مصرف این سبزی ترد، پرخاصیت و مقوی به اندازه کافی ویتامین A دریافت کرده و به دنبال آن پوستی شاداب داشته و از ابتلا به سرطان ، بروز پیری زودرس و ..... جلوگیری کنید.

 با ما باشید تا گلچینی از خواص فوق‌العاده‌ی هویج را با شما در میان بگذاریم.

خواص هویج برای بینایی

هویج سرشار از بتاکاروتن می باشد که در کبد به ویتامین A تبدیل می شود. این ویتامین در رتینا یا شبکیه به ردوپسین - رنگدانه ارغوانی رنگ مورد نیاز در دید شب  تبدیل می شود.

همچنین تحقیقات ثابت کرده بتاکاروتن از بروز دژنراسیون ماکولا چشمی و آب مروارید سنایل - شایع ترین نوع آب مروارید پیشگیری و محافظت می کند.در یک بررسی مشخص شد که افرادی که مقدار بیشتری بتاکاروتن مصرف کرده بودند احتمال خطر ابتلای آنان به دژنراسیون ماکولار چشمی 40 درصد کمتر از کسانی که بتاکاروتن کمتری مصرف کرده بودند وجود داشت.

خواص هویج برای لاغری

پزشکان متخصص تغذیه معتقدند افراد چاق برای لاغر شدن روزی چند هویج بخورند تا با استفاده از فیبر آن چربی‌های
اضافه خود را آب کنند.
به گفته آنان هویج برخلاف آب‌هویج دارای کالری کمی است و می‌تواند احساس سیری را در فرد به وجود آورد.
بتاکاروتن موجود در هویج از بروز سرطان‌ها جلوگیری می‌کند و برای تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل میکروب‌ها مفید است.
بتاکاروتن همچنین از سرعت پیشرفت سرطان ریه جلوگیری می‌کند و خوردن روزانه یک هویج از ابتلا به این سرطان ۶۰
درصد می‌کاهد.
هویج همچنین دارای ویتامین‌های a و b است و به دلیل داشتن آهن، فسفر و منیزیم خون‌ساز است و کلسترول
بد خون را کاهش می‌دهد.فراموش نکنید افراد چاق از خوردن آب هویج خودداری کنند، چون هر قاشق غذاخوری آن ۲۰
کالری دارد.

خاصیت ضد سرطانی هویج

تحقیقات نشان داده مصرف هویج خطر ابتلا به سرطان ریه ، سینه و کولون (روده بزرگ) را کاهش می دهد.

محققان به تازگی کشف کرده اند که دو ماده موجود در هویج به نام های فالکارینول و فالکاریندول دارای خواص ضد سرطانی هستند.

فالکارینول ماده ضدآفت طبیعی است که توسط هویج تولید می شود تا از ریشه خود در مقابل بیماری های قارچی محافظت کند.

رفع یبوست با هویج

هویج حاوی تمام عناصر مورد نیاز برای بازگرداندن نیرو و انرژی به بچه‌هایی است که دچار اسهال بوده‌اند. این سبزی خوشمزه و پرخاصیت سرشار از مواد معدنی و قندهاست و تأثیر ضدالتهابی روی مخاط روده‌ای دارد.

در نهایت اینکه باید بدانید فیبر پکتین موجود در هویج آب موجود در روده را جذب کرده و به این ترتیب به بیرون‌روی کودکان پایان می‌دهد.البته باید بدانید که همین فیبر محلول در آب برای مقابله با یبوست نیز موثر است زیرا اینکه باعث نرم شدن مدفوع شده و دفع آن را راحت می‌کند. باید بدانید که فیبرها نقش روان‌کننده و نرم‌کننده موثری دارند و باعث دفع راحت می‌شوند.

خواص هویج برای پوست

مصرف هویج به نشاط و درخشان شدن پوست شما کمک میکنه. به دلیل وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان ها در سلامت پوست خیلی موثره. از هویج رنده شده میتونید یک ماسک عالی به همراه عسل تهیه کننید و برای روشن شدن پوستتون استفاده کنید.

نوشیدن آب هویج لک های روی پوست رو کمرنگ میکنه و همچنین به بهبود جای زخم ها کمک میکنه.

کلاژن نوعی پروتئین در بدنه که برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست حیاتی و مهمه. هویج به دلیل داشتن ویتامین C که در بدن منجر به تولید کلاژن میشه خاصیت ضد پیری داره و از چین و چروک افتادن روی پوست جلوگیری میکنه. همچنین مواد موجود در هویج باعث محافظت پوست در برابر آفتاب میشه و در درمان آفتاب سوختگی موثره.

کمبود پتتاسیم میتونه باعث خشکی پوست بشه و نوشیدن آب هویج به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی پتاسیم میتونه از خشکی پوست در این موارد جلوگیری کنه. همچنین هویج در درمان برخی بیماری های پوستی مثل جوش و آکنه و بیماری های پوستی ناشی از کمبود ویتامین A بسیار موثره. البته نباید هم در مصرف هویج زیاده روی کرد چرا که ممکنه بطور موقت باعث تغییر رنگ پوست شما بشه.

همچنین هویج خاصیت ضد التهابی داره و به عنوان مرحم میتونه به زخم ها برای کاهش التهابشون کمک کنه.

خواص آب هویج

- 1 لیوان آب هویج دارای 2 گرم پروتئین و 94 کالری انرژی است.

- آب هویج کاهش دهنده اسید اوریک خون است، لذا برای بیماران نقرسی مفید است.

- آب هویج به خاطر وجود کاروتن و کلسیم، برای کودکان در حال رشد بسیار خوب و مفید است.

کلسیم هویج به راحتی هضم می گردد.

مقدار کلسیم در هویج 6 برابر مقدار آن در سیب زمینی است.

مضرات هویج

زیاد مصرف کردن هویج باعث تغییر رنگ پوست می گردد. رنگ پوست زرد مایل به نارنجی می شود. اما نگران نباشید، چراکه اگر هویج مصرف نکنید، دوباره پوستتان به همان رنگ قبلی برمی گردد.

غذاها و محصولات غذایی تهیه‌شده از هویج پخته‌شده باید تا 24 ساعت مصرف شوند؛ بدان سبب که نیترات‌های موجود در این سبزی در روند پخته شدن به ترکیبات سمی‌تبدیل می‌شود.
استفاده از روغن گیاهی هویج برای خانم‌های باردار، شیرده، کودکان و همچنین خانم‌هایی که سرطان سینه دارند توصیه نمی‌شود.

اگر به کرفس،رازیانه،زیره حساسیت دارید بهتر است در مصرف هویج نیز احتیاط کنید.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت خواص هویج مصرف هویج بیماری ها خاصیت ضد آب هویج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف زیاد پنیر

 

به گزارش تابناک ،خوراکی پنیر در تمام انواع و شکل ها خوشمزه به نظر می رسد و احتمالاً شما حداقل یک نوع از آن را بیشتر می پسندید .

عصرایران  نوشت: اما به نظرتان آیا مصرف روزانه پنیر خطرناک است و نباید این عادت را داشته باشیم؟

فواید مصرف پنیر به شکل و میزان صحیح
به گزارش نمناک، علاوه بر آنچه در مطلب خواص پنیر خواندید، خوردن پنیر میتواند به چند دلیل برای شما مفید باشد:

رساندن پروتئین به بدن
در هر وعده پنیر بین ۵ تا ۷ گرم پروتئین وجود دارد. در صورتی که یک تخم مرغ ۶ گرم پروتئین دارد و این موضوع نشان می‌ دهد که پنیر تا چه حد پروتئین بالایی دارد و مهمتر از همه این که مواد مغذی آن زیاد است و شما را سیر نگه می دارد.

افزایش کلسیم بدن
یک قاچ از پنیر تقریباً ۱۵۰ الی ۳۰۰ میلی‌ گرم کلسیم دارد و اکثر افراد با استفاده از پنیر؛ کلسیم بدن خود را تامین می‌ کنند و در نتیجه می توانید بفهمید که این ماده چقدر خاصیت دارد و می تواند برای سلامت استخوان هایتان مفید باشد.

تامین ویتامین، مواد معدنی و پروبیوتیک
اصلا نباید تعجب کنید، زیرا پنیر حاوی مقدار زیادی ویتامین آ است که نه تنها برای سلامت چشم اهمیت دارد، بلکه خواص آنتی اکسیدانی هم دارد. همچنین ویتامین ب ۱۲ به عنوان یک ماده کلیدی در آن وجود دارد و حاوی فسفر است که به رشد عضلانی می پردازد و وضعیت بدن شما را بهبود می‌ بخشد. مهم تر از همه اینکه پروبیوتیک نیز دارد.

معایب مصرف روزانه پنیر
خوردن زیاد پنیر مضراتی برای شما به همراه دارد:

وارد کردن مقدار زیادی سدیم به بدن
یک قاچ از پنیر ۴۵۰ میلی گرم سدیم دارد و در نتیجه این مقدار بسیار بالاست و باید مراقب باشید که خیلی در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا اگر سدیم بالا برود، احتمال ابتلا به مشکلات جسمانی از جمله مشکلات قلبی بالاتر خواهد رفت‌.

وارد کردن مقدار زیادی چربی اشباع شده
چربی اشباع شده چربی است که نباید در مصرف آن زیاده ‌روی کنید. اما اگر هر روز پنیر بخورید، احتمال اینکه این ماده در بدن تان خیلی زیاد شود، افزایش پیدا می‌ کند و این موضوع اصلا خوب نیست.

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی 
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی