Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@03:10:29 GMT

تامین امنیت نیازمند هم‌افزایی همه مسئولان است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۲۱۵۵

تامین امنیت نیازمند هم‌افزایی همه مسئولان است

عبدالکریم عابدینی گفت: در رسالت سنگین ایجاد امنیت باید همه مسئولان با یکدیگر هم افزایی کنند؛ همچنین ائمه جماعت و جمعه باید ضرورت حضور پلیس برای ایجاد امنیت و آرامش را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(پنج شنبه) در دیدار جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی کشور با عرض تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: در آیه ۱۲۶ سوره بقره خدای متعال ما را دعوت می‌کند که سخنان حضرت ابراهیم(ع) را پس از بنای خانه خدا در مکه گوش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: حضرت ابراهیم(ع) پس از بنای خانه کعبه می‌فرماید؛ خدایا اینجا را شهری امن قرار بده، از این دعا مشخص می‌شود که در آن زمان مکه هنوز به صورت شهر نبوده است.

وی ادامه داد: این آیه از سوره بقره نشان می‌دهد که امنیت از همه ضروریات زندگی و درمان و بهداشت واجب‌تر است. این موضوع را زمانی که ویرانه‌های حلب را در سوریه مشاهده کردیم به خوبی فهمیدیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: حضرت ابراهیم(ع) در ادامه دعای خود در کنار خانه کعبه می‌فرماید؛ خدایا اهالی این شهر را از ثمرات و نعمات خود بهره‌مند کن و در ادامه می‌گوید فقط کسانی را که به تو ایمان دارند رزق عطا فرما؛ اما خدای متعال می‌فرماید من این دنیا یعنی رزق قلیل را به کافران هم می‌دهم.

عابدینی عنوان کرد: البته کافران به واسطه کفر و شرک و بی ایمانی خود از خلق عظیم و حکمت و ارتباط با خدا به عنوان خیر کثیر بی‌بهره هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به زحمات کادر نیروی انتظامی ابراز کرد: کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی جایگاه باعظمتی دارند و شما عزیزان تجلی بخش امنیت از سوی خدای متعال بر روی زمین هستید.

 امام جمعه قزوین یادآور شد: پیش از انقلاب مردم ایران حتی در منازل خود امنیت نداشتند، با مقایسه این روزها با دوران پیش از انقلاب می‌توان گفت با گذشت بیش از چند دهه از پیروزی انقلاب، ارتقای معنویت در نیروی پلیس مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: حضور پلیس در عرصه‌های خدمت در همه دوره‌های انقلاب به خوبی دیده می‌شود و حضور شما در هر مکانی برای مردم آرامش بخشی دارد. فداکاری و ایثارگری و پای دین خدا بودن و ایستادگی برای حفظ امنیت مردم از شاخصه‌های نیروهای پلیس است.

وی گفت: هر قطره خونی که به واسطه امنیت و آسایش بر زمین ریخته شده است عمق محبت مردم را نسبت به شما بیشتر می‌کند.

عابدینی ابراز کرد: در ایام فتنه و آشوب که در هر دوره‌ای رخ داده شده بود شاهد زحمات نیروهای پلیس در کنار نیروهای سپاه پاسداران و عزیزان استانداری و فرمانداری بودیم که الحمدالله این فتنه‌ها به خیر گذشت.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه آیات ۱۹۱ تا ۲۱۷ سوره بقره یک نکته‌ای را با محوریت فتنه به ما یادآوری می‌کند، اذعان کرد: در این آیات می‌خوانیم فتنه از قتل بزرگتر و بدتر است؛ حوادث فتنه ۸۸ به خوبی این آیات را برای ما تعبیر و تفسیر کرد. در فتنه نوامیس به خطر می‌افتد و ناامنی و قتل به وجود می‌آید و خانه‌ها به آتش کشیده می‌شود و دلواپسی‌ها و دلشوره‌ها افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در ماجرای مدیریت و مقابله با فتنه‌ها نقش نیروی انتظامی بسیار پررنگ است و توده‌های مردم در کنار پلیس می‌توانند آرامش را به شهرها بازگردانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در رسالت سنگین ایجاد امنیت باید همه مسئولان با یکدیگر هم افزایی کنند؛ همچنین ائمه جماعت و جمعه باید ضرورت حضور پلیس برای ایجاد امنیت و آرامش را برای مردم تبیین کنند.

عابدینی با بیان اینکه هر نوع خدمتی باید در عرصه امنیت به کار گرفته شود، ابراز کرد: نگاه تربیتی ائمه جمعه می‌تواند بسیار زیاد در کمک به نیروهای پلیس موثر واقع شود.

وی بیان کرد: وجود امنیت برای شهرهایی ‌که جدیدا تاسیس می‌شود بسیار حائز امنیت است، برای نمونه برای شهرک مهرگان که یک شهرک تازه تاسیس در استان قزوین است اگر از ابتدای شکل گیری آن شاهد حضور جدی نیروهای پلیس بودیم این حضور اولیه کار را برای همیشه برای نیروهای پلیس آسان می‌کند. اما در غیر این صورت در ایجاد امنیت با مشکل روبرو خواهید شد.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: از سردار حاجیان و مجموعه مدیران استان برای حفظ امنیت تشکر می‌کنیم و از خدای متعال می‌خواهیم که شفاعت سیدالشهدا را در روز قیامت قسمت و روزی همه ما کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه قزوین استان قزوین نیروی انتظامی نیروهای پلیس ایجاد امنیت خدای متعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه به دلیل کمبود پزشک و کم توجهی دولت به این عرصه، شاهد نوعی نقص در حوزه تخصصی برای تامین نیرو در حوزه زنان هستیم. - اخبار سیاسی -

فاطمه محمد بیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص زنان در کشور گفت: نیمی از جمعیت کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و به تناسب مسئله رسیدگی به ارتقا بهداشت مادر و کودک و سلامت زنان و کودکان وابسته به تخصص مهم زنان و زایمان است.

طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد

 

وی با بیان اینکه عدم تامین امکانات اولیه اسکان برای متخصصان خانم در شهرستان‌ها معمولا باعث می‌شود که این پزشکان خانم کمتر در مناطق محروم مشغول طبابت شوند، خاطرنشان کرد:  برای عبور از این بحران دولت می‌تواند با دادن امکانات بیشتر تحقق کامل قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که تمامی این موارد در بند‌های مختلف آن گنجانده شده، حضور متخصصان زنان را در شهرستان‌ها را بهبود بخشد.

محمد بیگی ادامه داد: اگر این امکانات به طور کامل مهیا شود چه بسا پزشکان متخصص زنان بتوانند با خانواده در آن منطقه حضور پیدا کنند و منافاتی هم با بحث خانواده محوری آنها نداشته باشد و به مردم مناطق محروم خدمت کنند.

این نماینده مجلس گفت: مجلس در قانون جوانی جمعیت تعیین کرد که مراکز سطح سه ناباروری و درمان ناباروری در استان‌ها ایجاد شود و برای ارتقا حوزه مامایی و بیماری‌های مربوط به زنان هم بندهای خوبی گنجانده شده است.

نماینده قزوین در مجلس توضیح داد: متاسفانه به دلیل کمبود پزشک و کم توجهی دولت به این عرصه ما شاهد نوعی نقص در حوزه تخصصی برای تامین نیرو در حوزه زنان هستیم. کشور ما با ابر چالش جمعیت مواجه است.

وی با اشاره به اینکه ابرچالش جمعیت مهمترین مشکل ما است خاطرنشان گفت: وقتی می‌توانیم این مهمترین مشکل را حل کنیم که مهمترین اولویت ها و توجهمان را به تامین نیروی انسانی و ارتقا سلامت مادر و کودک تخصیص دهیم.

محمد بیگی با انتقاد از اینکه این اولویت را در حال حاضر مشاهده نمی‌کنیم، گفت:سهم سلامت از جی دی پی زمانی تا هشت درصد افزایش پیدا کرده بود ولی در حال حاضر حدود 3 و نیم درصد است.

وی افزود: تا وقتی که نگاه تصمیم گیران و قانون گذاران ما به حوزه سهم سلامت, تامین نیروی انسانی نگاه اولویت دار نباشد نه می‌توانیم مسئله جمعیت را حل کنیم و نه می‌توانیم کمبود پزشک متخصص زنان را جبران کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است
  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم