Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که نحوه بازگشایی مدارس باید منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا شود.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس از 15 شهریور گفت: قبل از تعصیلات مجلس وزیر آموزش و پرورش این توضیح را در کمیسیون آموزش مطرح کرد که حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها نباید بیشتر از 10 نفر باشد و ما همان زمان این را گفتیم که ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان در برخی از مدارس بسیار زیاد است، بعضا کلاس‌ها کوچک بوده و آنقدر استاندارد نیست که تنها بتوانند با 10 نفر کلاس را برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون وزیر از تقسیم‌بندی مناطق کشور به سفید و زرد و قرمز سخن می‌گوید که به نظر می‌رسد این شناوری هم صحیح نباشد.

وی توضیح داد: در حال حاضر اعلام شروع سال تحصیلی با حضور دانش‌آموزان به صورت فیزیکی در مدارس از سوی وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته است، البته ما معتقدیم که در این باره باید تصمیم‌گیر نهایی ستاد مبارزه با کرونا باشد که بر اساس شرایط کشور و میزان شیوع کرونا تصمیم لازم را اتخاذ کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: ما در جلسه با وزیر آموزش و پرورش این موضوع را یادآور شدیم که باید مشکلات آموزش مجازی اعم از هزینه‌های اینترنت برای خانواده‌ها تأمین شود و به طور کلی شرایط به گونه‌ای رعایت شده که هیچ خطری متوجه دانش‌آموزان نشود. این امکان هم وجود ندارد که همه دانش‌آموزان به صورت حضوری در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند چون برخی از مدارس جمعیت زیادی داشته و حضور 30 تا 35 نفره دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مغایر با تمامی پروتکل‌های بهداشتی است. با همین استدلال است که معتقدیم نحوه بازگشایی مدارس باید منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا شود که اگر تصمیم نهایی بر حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس بود پروتکل‌های بهداشتی به صورت سختگیرانه رعایت شده و اگر قرار بر آموزش مجازی باشد باید زیرساخت‌ها فراهم و هزینه اینترنت رایگان شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس وزیر آموزش و پرورش بازگشایی مدارس دانش آموزان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت

ایسنا/بوشهر  مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت به آموزش ادامه می‌دهند و از مدیران مدارس خواسته شده تا آموزش‌ها تا تاریخ مذکور ادامه داشته باشد.

علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

 وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

 وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت