Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:49:12 GMT

جمع‌آوری مرسولات پستی از نقطه مبدا توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۲۲۱۵

جمع‌آوری مرسولات پستی از نقطه مبدا توسعه می‌یابد

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، «محمدرضا قادری» در وبینار تخصصی «پست و کسب وکارهای دیجیتال» موضوعاتی را پیرامون طرح ستاپ پست مطرح کرد و در ادامه به سوالات افرادی که در وبینار حضور داشتند پاسخ گفت.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست افزود: جمع آوری مرسوله از محل، جزو مواردی است که تعداد زیادی از افراد و کسب و کارها به آن علاقمندی نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک طرح پایلوت که با همکاری یک شرکت پیک موتوری انجام دادیم، متوجه شدیم این مساله مورد استقبال قرار می‌گیرد. اکنون سعی داریم با کمک اپراتورهای محلی و با حفظ حقوق مشتری، این طرح را توسعه بدهیم.

قادری در تشریح جزئیات مربوط به طرح سکوی تجارت الکترونیک شرکت ملی پست(ستاپ) که مدتی است در این شرکت دنبال می‌شود و قرار است تحول دیجیتال را رقم بزند، افزود: پست فضای امن و در دسترسی برای همه استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوین مهیا کرده است و مانند یک پلتفرم آماده همکاری با آنها است تا بتواند با این کار در توسعه پایدار کشور نقش خوبی ایفا کند.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست معتقد است، نداشتن شبکه توزیع مناسب، عدم دسترسی به بازار، کمبود منابع مالی و سرمایه مشکلاتی را برای کسب و کارها ایجاد کرده است. او در این زمینه گفت: در طرح ستاپ با امکانات و زیرساخت‌هایی که در شرکت ملی پست وجود دارد، قصد داریم این مشکلات را برای کسب و کارهای نوپا حل کنیم. آن‌ها به دلیل تنوع سرویس‌ها و ضرورت مدیریت یکپارچه، لاجرم باید رویکرد پلتفرمی و ارائه خدمت به‌عنوان یک سکوی تجاری را انتخاب کنند.

قادری تصریح کرد: سرویس شتاب‌دهی راهکاری عملیاتی برای کمک به شرکت‌های استارتاپی فعال در حوزه تجارت الکترونیک است و با استفاده از ظرفیت‌های موجود شرکت ملی پست و همکاری با شتاب‌دهنده‌ها، پارک‌های علم و فناوری، نظام صنفی رایانه و مراکز رشد استانی، امکاناتی در اختیار این شرکت‌ها قرار خواهدگرفت.

وی سه رکن اصلی طرح سکوی تجارت الکترونیک پست (ستاپ) را، شرکت ملی پست، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های استارتاپی عنوان کرد و ضمن تشریح چگونگی ارتباط این ارکان اضافه کرد: برای دستیابی به موفقیت در هر طرحی نمی توان از نقش شاخص‌های کیفی غافل بود، چون رضایت مشتریان رابطه مستقیم و مهمی با کیفیت ارائه خدمات دارد.

او در ادامه نشست به سوالات کاربران پاسخ داد.

قادری همچنین درباره اجباری که برای تهیه کارتن مناسب برای ارسال مرسوله وجود دارد، گفت: روزانه یک میلیون بسته توسط اداره‌های پست جا به جا می‌شود و اگر در این جابه‌جایی‌ها تنها یک درصد خطا وجود داشته باشد، تعداد این خطاها به ۱۰ هزار شکایت می‌رسد.

وی افزود: به همین دلیل است که باید برای این‌که آسیب کمتری به مرسولات برسد، کارتن مناسب برای آن استفاده شود. کارتن توسط پست فروخته نمی‌شود که در آن ذینفع باشد. هر مجموعه‌ای که استاندارد مدنظر ما را داشته باشد می‌تواند کارتن‌ها را به فروش برساند. در شبکه پستی هر مرسوله تا ۱۶ مرتبه دست به دست می‌شود و استاندارد لازم بسته جزو ضروریات است. ما در گذشته سهم ده درصدی از کارتن فروش‌ها دریافت می‌کردیم که این میزان را هم به نفع مردم بخشیدیم تا کارتن ارزان‌تر به دست‌شان برسد.

او در خصوص این‌که چرا دریافت غرامت از پست حتما باید به صورت حضوری انجام شود نیز افزود: قانون دریافت خسارت این است که اگر به مرسوله شما آسیبی وارد شده، به محل موردنظر برای پیگیری مراجعه کرده و درخواست غرامت کنید. مامور پستچی نمی‌تواند در محل بسته را باز کرده و میزان غرامت را تخمین بزند.

او اضافه کرد: بسته‌ها باید به صورت دقیق ارزیابی شوند و میزان غرامت‌شان مشخص شود. این کار فرآیندی دارد که طی کردن آن ضروری است. البته در صدد هستیم تا شرایط پرداخت غرامت به صورت آنلاین را برای مشتریان پستی کشور فراهم کنیم.

برچسب‌ها وبینار شرکت ملی پست ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وبینار شرکت ملی پست ایران وبینار شرکت ملی پست ایران شرکت ملی پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟

به ‌گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی چین گزارش داده اند که او ابتدا با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین ملاقات کرده است.

در این دیدار، لی به ماسک گفته است که توسعه تسلا در چین می‌تواند به‌عنوان یک نمونه موفق از همکاری اقتصادی و تجاری میان آمریکا و چین محسوب شود. این درحالی است که خودروساز آمریکایی تأییدیه کلیدی را همزمان با سفر ماسک از سوی یک انجمن خودروسازی چینی دریافت کرده است.

این تأییدیه تصریح کرده که خودروهای مدل ۳ و Y تسلا ازجمله مدل‌هایی هستند که با الزامات امنیت داده چین مطابقت دارند.

۲ منبع جداگانه همچنین به رویترز گفته اند که تسلا با بایدو به توافق رسیده است تا از مجوز نقشه‌برداری غول فناوری چینی برای جمع‌آوری داده‌ها در جاده‌های عمومی چین استفاده کند که آنها چنین موضوعی را یک گام کلیدی برای معرفی FSD یا همان خودران‌های کامل (Full Self-Driving) در این کشور توصیف کرده‌اند.

امنیت و انطباق داده‌ها ازجمله دلایلی بوده است که سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی که ۴سال پیش مستقل‌ترین نسخه نرم‌افزار خودکار (Autopilot) خود را عرضه کرده بود، هنوز نتوانسته است FSD را به‌طور کامل در چین، دومین بازار بزرگ جهان با وجود مشتریان فراوان، در دسترس قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

پمپ بنزین روباتیک افتتاح شد | دست‌های‌تان کثیف نمی‌شود!

رگولاتورهای چینی از سال۲۰۲۱، تسلا را ملزم کرده بودند که تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را ذخیره کند و این باعث می‌شود، این شرکت قادر به بازگرداندن اطلاعات به ایالات متحده نباشد.

ماسک به‌دنبال دریافت مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری شده در کشور به خارج از کشور برای آموزش الگوریتم‌هایی برای فناوری‌های رانندگی خودران است.

کد خبر 848116 برچسب‌ها خودروی برقی ایلان ماسک چین خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند شرکت‌ خودروسازی تسلا

دیگر خبرها

  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد