Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله رضایی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۲۵ هزار تن پسته از باغات دامغان برداشت شود، اظهار داشت: نزدیک به ۱۱۰ واحد فرآوری پسته در دامغان وجود دارد که فراوری این محصول می‌تواند مزیت‌های اقتصادی آن را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح جامع پسته استان در نیمه دوم سال جاری باهدف اصلاح باغات پسته و توسعه متناسب با الگوی کشت در دستور کار است.

شناسایی مناطق مستعد پسته‌کاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات موفق باغداران استان بیان کرد: تجربه باغداران درزمینه احداث باغ، انتخاب رقم، نحوه پیوند درختان، تغذیه، هرس، مقابله با عوامل مترقبه و غیرمترقبه، برداشت و بازاریابی در قالب پرسش‌نامه و برگه‌های ارزیابی استخراج می‌شود.

رضایی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تدوین این طرح خاطرنشان کرد: تاکنون وضعیت آزمایشگاهی خاک، شرایط اقلیمی، منابع آب‌وخاک در استان برای توسعه باغات پسته بررسی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه مناطق مستعد پسته‌کاری در استان سمنان شناسایی‌شده است، یادآور شد: درنهایت با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده لایه‌های مختلف میزان محدودیت‌ها و نقشه امکان‌سنجی مناطق مختلف استان تهیه و تنظیم‌شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه مرکز تحقیقات کشاورزی استان و انجمن پسته دامغان برای تدوین این طرح مشارکت دارند، تصریح کرد: رفع موانع تولید و افزایش عملکرد محصول ازجمله سیاست‌های اصلی در تدوین طرح جامع پسته استان سمنان است.

کد خبر 5014727

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان پسته انجمن پسته محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری شیراز ماه محرم بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اعلام این خبر گفت :بعد از تماس مددجو یک دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری ولی عصر (عج) به محل اعزام و زایمان با کمک کارشناسان فوریت‌های پزشکی در منزل انجام شد.
به گفته ی پژمان قرائیان مادر و نوزاد دختر با حال عمومی خوب به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت دامغان منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان