Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@23:41:07 GMT

بايد نگاه منطقي نسبت به مسائل داشته باشيم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۳۲۶۳

بايد نگاه منطقي نسبت به مسائل داشته باشيم

خبرگزاری اریا- استاندار مازندران،شرط موفقیت امر به معروف و نهی از منکر، برنامه ریزی مدون و مبتنی بر کار کارشناسی و پژوهشی دقیق و همچنین ظرافت عمل در اجرای آن برنامه ها است. ‎

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، مهرداد محمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد حسین زادگان در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت آقا امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر،  اظهار داشت: شرط موفقیت امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان یک فریضه واجب و بسیار موثر؛ برنامه ریزی مدون و مبتنی بر کار کارشناسی و پژوهشی دقیق و همچنین ظرافت عمل در اجرای برنامه ها است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مسائلی همچون حفظ بیت المال، تکریم ارباب رجوع، مبارزه با فساد، رعایت حقوق شهروندی و ... از مصادیق معروف در جامعه می باشد، تصریح کرد: دایره امر به معروف و نهی از منکر را باید وسیع کنیم و نگاه تک بعدی به این فریضه واجب الهی را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه یکی از شروط وجوب امر به معروف و نهی از منکر احتمال اثر گذاری آن است، افزود: باید نگاه منطقی نسبت به مسائل داشته باشیم و متناسب با افکار عمومی جامعه و نیازهای اساسی مردم برنامه ریزی نماییم تا بتوانیم در این حوزه مثمر ثمر باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این مطلب که مردم به مسئولین و زمامداران جامعه بعنوان الگوهای خود نگاه می کنند، خاطر نشان ساخت: امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید در بدنه حاکمیت بویژه دستگاه های اجرایی آن نهادینه شود.

استاندار مازندران در انتها با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر جنبه های دینی و اسلامی که دارد، از منظر انسانی و اجتماعی نیز قابل توجه و حائز اهمیت است، افزود: دستگاه های اجرایی مازندران در راستای احیای این فریضه واجب التعظیم، اهتمام و همراهی لازم و کامل با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان داشته باشند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار مهرداد محمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن تشریح برنامه ها و تبیین رویکردهای جدید ستاد، عنوان داشت: وظیفه اصلی ستاد ترویج و احیای این واجب الهی در حوزه های گوناگون آن در سطح جامعه است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش آفرینی جامعه نخبگان کشور بویژه اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در خصوص فرهنگ سازی پیرامون این فریضه در بین آحاد مردم اشاره و خاطر نشان ساخت: بهره گیری از ظرفیت هنر و رسانه نیز بعنوان دو بازوی توانمند ستاد در حوزه اجرای ماموریت ها و برنامه های ایجابی، در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: باید نگاه منطقی نسبت به مسائل داشته ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خانم صالحی فعال حوزه کتاب و نشر با حضور در برنامه سلام خبرنگار گفت: کتاب چالش‌های تاریخی نوشته سلیمی نمین امروز رونمایی می‌شود.

خانم صالحی درباره محتوا و اهداف کتاب چالش‌های تاریخی رونمایی گفت: کتاب چالش‌های تاریخی یک اثری متفاوت از سایر آثار مکتوبی است که در حوزه تاریخ چاپ شده به این جهت که دو سویه برخورد شده است این دو سویه به معنی این است که نگاه‌های مخالف و در برابر همدیگر را در این کتاب مطرح شده برخلاف کتاب‌های تاریخی دیگر که فقط دیدگاه نویسنده مطرح می‌شود.

صالحی گفت: نگارش این کتاب به این صورت است که افرادی که مقابل و رو در روی نظر نویسنده کتاب هستند اول مقاله آن‌ها آورده شده در قالب مقاله یا در قالب یک مناظره شفاهی یا یک مناظره مکتوب که در نشریات مختلف و رسانه‌ها چاپ شده و بعد از این که این مقاله و مناظره‌ها خط به خط در کتاب خودشان آوردند بعد در قالب یک نقد به آن پاسخ گفتند، در واقع طی دوره‌ای میزگرد‌های تاریخی و نشست‌های تاریخی که آقای سلیمی نمین داشتند در این کتاب آورده شده است، این کتاب دستاورد این نشست‌ها است.

صالحی در خصوص محور‌های این کتاب افزود: در این کتاب به هشت چالش مهم تاریخ معاصر کشورمان پرداخته شده است که این چالش‌ها موضوعات ذهنی افراد در جامعه است ایشان مایل بودند که خواننده را به یک فهمی درست و منطقی از چالش‌های تاریخی مان برسانند یکی دیگه این که مناقشات افراد دلسوز داخلی را تبدیل بکنند به زبان گفتگو و در این قالب خواننده را باز ارتقای فکری بدهند در مطالعه تاریخ معاصر به این صورت که جامعه می‌تواند به یک فهم درست و یک قضاوت صحیح از حوادث تاریخ معاصرمان دست پیدا بکند.

این فعال حوزه نشر و کتاب در باره موضوعات این کتاب توضیح داد: موضوعاتی که در کتاب ۸ چالش تاریخی مطرح شده است اولین موضوع در مورد گرامیداشت ۷ آبان است، دومین موضوع روز آزادی اشرافیت یهود در بابل است، سومین موضوع مشروطه به غارت رفته عنوانش است در مورد عملکرد انجمن سری فراماسونری است که بعد از نهضت مشروطه باعث شد که جامعه‌ای که می‌خواست در مسیر قانون مندی و توسعه سیاسی حرکت کند به عقب برود

وی افزود: چهارمین موضوع سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹ است، پنجمین موضوع هم نهضت ملی و مشت آهنین است، موضوع ششم هم رکس آتشی که به جان آتش افروزان افتاد، که در این حادثه متاسفانه یک عده‌ای از هموطنانمان زنده در آتش سوختند و در این مساله‌ای که پیش آمدش نگاه‌ها را با تبلیغات غلط متوجه کسانی کردند که اتفاقا ضد سلطه و ضد استعمارگران بودند ولی در این کتاب باز در قالب مستنداتی به این مسائل پاسخ داده شده و آتشی که به جان آتش افروزان افتاد رکس آتشی که به جان آتش افروزان افتاد دقیقا روشن می‌کند که این از کجا ریشه می‌گیرد.

صالحی گفت: موضوع ششم درباره شبکه‌های رسانه‌ای جهانی است، که این خیلی اتفاقا مهم است همه باز این را به خاطر دارند که یک برنامه مستندی در قالب برنامه مستند انقلاب ۵۷ از شبکه من و تو پخش شد و متاسفانه در غفلت تصاویر و انعکاس مسایل داخلی متاسفانه این برنامه به دلیل جاذبه‌های تصویری زیاد خیلی مورد توجه قرار گرفت در صورتی که خیلی اشکالات زیادی به این برنامه وارد بود که این اشکالات را آقای سلیمی نمین در این کتاب در سه قالب به آن پرداختند.

صالحی افزود: هفتمین چالش یا موضوع خرد جمعی و نظام تصمیم ساز در دفاع مقدس است و چالش آخر دشوارسازی مسیر شناخت عملکرد امام است درباره زیاده خواهی یکی از شاگردان برجسته اش است.

صالحی: هر ملتی که از پیشینه تاریخی خودش بی اطلاع باشد در چرخه تکرار گرفتار می‌شود پس خوب است که همه مان تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم.

دیگر خبرها

  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه