Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار بوشهر با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بر اساس شرایط و وضعیت کرونا شهرستان‌ها آموزش‌ها ارائه می‌شود گفت: در این راستا ابزار و امکانات آموزشی دانش آموزان بی‌بضاعت استان بوشهر در استفاده از شبکه آموزشی مجازی تامین می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری آموزش و پرورش و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این اجلاس بیانات مهم و راهبردی ارائه کردند که اجرای آنها می‌تواند در توسعه کشور و حل مشکلات در عرصه تعلیم وتربیت نقش اساسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: امید می‌رود همه بتوانند با بهره‌برداری از منویات مقام معظم رهبری در مسیر تعالی کشور حرکت کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه همه جهان در عرصه‌های مختلف تحت تاثیر انتشار ویروس کرونا قرار گرفته‌اند خاطرنشان کرد: با توجه به نقش تهویه هوا در ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی، کرونا به نظام مهندسی در ساخت و سازها در توجه به ایجاد تهویه هوا هشدار داده است.

گراوند از اوج گرفتن آمار ابتلا، بستری‌ها و فوتی‌ها از 17 خرداد خبر داد و بیان کرد: آمار  فوتی‌ها از 17 خرداد اوج گرفت و تعداد فوتی‌ها تاکنون در استان بوشهر از 480 مورد فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه اوج بستری‌ها و فوتی‌ها در فصل گرمای تابستان محقق شده است افزود: تاکنون برای بیماری کرونا دارو و واکسن کشف نشده و تنها راه مصون ماندن از این ویروس رعایت پروتکل بهداشتی است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تمامی نظام آموزشی در جهان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند خاطرنشان کرد: شعار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید این است که باید در مقابله با این ویروس انعطاف داشته باشیم و همه عاقلانه و دور از احساسات مصونیت‌های لازم را ارائه کنند.

گراوند از پشت سرگذاشته شدن مراحل و مناسبت‌های مختلف در عرصه مقابله با کرونا از جمله سال تحصیلی گذشته، ایام نوروز، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و بیان کرد: همکاری هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستودنی است چرا که عزاداران حسینی خوب و موفق عمل کردند.

وی با تاکید بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی کرونا در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید در برنامه‌های آموزشی و بازگشایی مدارس باید بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا عمل شود.

استاندار بوشهر برقراری ارتباط معلم با دانش‌آموز در راستای تعلیم و تربیت در سال تحصیلی را امری مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: تاثیر معلم بر تربیت دانش‌آموزان بیشتر از خانواده‌ها است که پیوند  و ارتباط دانش‌آموز و معلم در پاسخگویی به مشکلات و نیازهای آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

گراوند با بیان اینکه مدارس مناطق و شهرستان‌های با وضعیت قرمز تعطیل است تصریح کرد: هر چند وضعیت کرونایی شهرستان‌ها و مناطق شکننده است و ثابت نیست ولی باید سخت‌گیری‌های لازم در بازگشایی مدارس در پیشگیری از کرونا مورد توجه قرار بگیرد.

وی اجرای برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان را بر اساس  تصمیمات ستاد ملی کرونا و شرایط مناطق و شهرستان‌ها دانست و بیان کرد: باید متناسب با شرایط و وضعیت کرونایی شهرستان‌ها در سال تحصیلی  مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر حل مشکل زیرساخت‌های اینترنتی در نقاط مشکل‌دار روستایی، عشایری و محروم خاطرنشان کرد: برای دسترسی لازم  مردم به ویژه دانش‌آموزان از سیستم اینترنت، باید مشکلات مناطق روستایی و عشایری بررسی و در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

گراوند همکاری صدا و سیما با آموزش و پرورش را مورد تقدیر قرار داد و افزود: هر منطقه‌ای نیاز است باید صدا و سیمای استان بوشهر برای آموزش دانش آموزان همکاری لازم را ارائه کند.

وی با اشاره به برگزاری آموزش در سال تحصیلی جدید از طریق فضای مجازی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند ابزار لازم برای استفاده از شبکه آموزشی آموزش و پرورش باید از سوی این نهادها تامین شود.

روایت مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر از دیدار تصویری با مقام معظم رهبری + فیلم دستگاه‌های اجرایی بوشهر به توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان کمک کنند سند "دانش آموز، مدرسه و معلم تراز انقلاب اسلامی" استان بوشهر در کشور اجرا شود

استاندار بوشهر با تاکید بر تامین ابزار مورد نیاز دیگر دانش‌آموزان  بی‌بضاعت در استفاده از فضای مجازی در سال تحصیلی گفت:  در این راستا باید تامین نیاز این دانش‌آموزان در تهیه ابزار آموزشی برای استفاده از فضای مجازی مورد توجه قرار بگیرد.

گراوند تامین آب و برق آشامیدنی مدارس را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای شهر و روستا در تامین مایع شستشو دانش آموزان و ضدعفونی کلاس‌ها مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه 45 درصد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر دارای بیماری زمینه‌ای قلبی و عروقی بودند گفت: تحرک  و ورزش می‌تواند از پیشگیری به بیماری‌های قلبی و عروقی و چاقی فراهم کند که باید فضا و شرایط برای تحرک دانش‌آموزان مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P/S6,53/CT11 بیشتر بخوانید... امام جمعه بوشهر: زیرساخت‌های درمانی در دشتی و تنگستان توسعه یابد روایت مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر از دیدار تصویری با مقام معظم رهبری + فیلم دستگاه‌های اجرایی بوشهر به توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان کمک کنند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امام جمعه بوشهر: زیرساخت‌های درمانی در دشتی و تنگستان توسعه یابد روایت مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر از دیدار تصویری با مقام معظم رهبری + فیلم دستگاه‌های اجرایی بوشهر به توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان کمک کنند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۲ شیراز در وضعیت هشدار؛ نگران بازگشایی مدارس هستیم ۳ وسعت دریاچه ارومیه به کمتر از ۳ هزار کیلومترمربع رسید / حجم آب دریاچه ۳ میلیارد و ۴۹ میلیون مترمربع است ۴ واکنش آیت‌الله اعرافی به هتک قرآن‌/ تمدن بشری ‌در پرتو قرآن جان ‌گرفت/ این حرکت ننگین برای مدعیان تمدن غربی ‌گران تمام‌ می‌شود ۵ گزارش| اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های خاص/  توزیع واکسن از چه زمانی در زنجان آغاز می‌شود؟ ۶ آیا نظریه آب‌های ژرف خراسان جنوبی را از بحران کم‌آبی نجات می‌دهد؟ ۷ قول نوبخت برای تکمیل ۹ماهه پروژه ۲هزارواحدی ‌مسکن ‌محرومان ۸ انهدام بزرگ‌ترین شبکه جعل مدرک تحصیلی ‌/ شناسایی‌ هسته اصلی در وزارت علوم / متهمان برای وزارتخانه‌ها‌ ‌مدرک ‌جعل می‌کردند مهمترین اخبار استانها اختصاص ۵۰۰ کولر گازی به مدارس جنوب سیستان و بلوچستان/ ۲۰۰ کلاس درس خشت و گلی جمع‌آوری شد+فیلم آمادگی بالای نیروی دریایی سپاه در حفاظت از مرزهای ‌آبی‌ ایران / دشمن را در خلیج فارس به ستوه آورده‌‌ایم سقط ده‌ها جنین در استان زنجان در پی آلودگی شدید کارخانه‌ها / چرا مردم منطقه باید تاوان بدهند؟ واحد دوم گاز نیروگاه دالاهو با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد / توسعه تولید برق در غرب کشور مهمترین اخبار تسنیم واحد دوم گاز نیروگاه دالاهو با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد / توسعه تولید برق در غرب کشور روحانی: مصرف برق ۳۰ میلیون ایرانی رایگان می شود آمادگی بالای نیروی دریایی سپاه در حفاظت از مرزهای ‌آبی‌ ایران / دشمن را در خلیج فارس به ستوه آورده‌‌ایم واکنش حماس و جهاد اسلامی به شهادت اسیر فلسطینی/ جنایت‌های رژیم اشغالگر نمی‌تواند روحیه مقاومت را نابود کند حشد شعبی از بازگشت بیش از ۵ هزار خانواده آواره به ۳ استان عراق خبر داد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مورد توجه قرار بگیرد آموزش و پرورش استان سال تحصیلی جدید استاندار بوشهر مقام معظم رهبری دانش آموزان بی استان بوشهر ترین اخبار شهرستان ها فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است