Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جهور آمریکا در سفر به کارولینای شمالی از مردم این ایالت خواست برای راستی‌آزمایی انتخابات به شیوه پستی، تلاش کنند یک بار به صورت پستی رأی بدهند و یک بار به صورت حضوری، که طبق قوانین فدرال غیرقانونی است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جهور آمریکا در سفر روز چهارشنبه به کارولینای شمالی مردم را به دو بار رأی دادن یک بار از طریق پست و بار دیگر به صورت حضوری ترغیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش نشریه «پولیتیکو»، ترامپ در مصاحبه با شبکه محلی WECT  وابسته به شبکه «ان‌بی‌سی» از مردم خواست برای آزمودن رأی‌دهی به شیوه پستی که وی از مخالفان سرسخت آن است، بعد از رأی دادن به صورت پستی، پای صندوق‌های رأی هم بروند و اگر بتوانند رأی بدهند مشخص می‌شود که این شیوه از امنیت لازم برخوردار نیست.

او گفت: بگذارید رأی‌شان را بفرستند و بروند رأی هم بدهند. اگر سیستم آن‌ها (اشاره به دموکرات‌ها) آنقدر که می‌گویند خوب باشد، معلوم است که (مردم) نمی‌توانند دوباره رأی بدهند. اگر جدول‌بندی نشده باشد، آن‌ها می‌توانند رأی بدهند. پس این راهش است و آنها باید این کار را بکنند.

بیشتر بخوانید

امتناع احتمالی ترامپ از پذیرش شکست در انتخابات

او این سخنان را در پاسخ به سوال خبرنگار که از وی پرسید «حدود ۶۰۰ هزار نفر در این ایالت به صورت غیابی رای خواهند داد، آیا شما به این سیستم اعتماد دارید؟» این اظهارات را بیان کرد.

طبق قوانین کارولینای شمالی، رأی دادن در بیش از یک حوزه یا بیش از یک بار جرم محسوب می‌شود. رأی دادن بیش از یک بار طبق قوانین فدرال هم غیرقانونی است.

اغلب ایالات آمریکا برگه‌های رأی به منظور رأی‌دهی داوطلبانه به شیوه پستی را برای رای‌دهندگان اراسال نمی‌کنند. در پنج ایالت کلرادو، یوتا، هاوایی، اورگن و واشنگتن، این روند به عنوان یک روش معمول انجام می‌شود. مقامات ۴ ایالت شامل کالیفرنیا، نوادا، نیوجرسی و ورمونت به اضافه ناحیه کلمبیا (واشینگتن دی سی)، قصد دارند به دلیل همه‌گیری کرونا رای‌گیری را به طور کلی به این شیوه برگزار کنند. ایالت مونتانا تصمیم‌گیری در این خصوص را به شهرستان‌ها واگذار کرده است.

کارزار انتخاباتی ترامپ و کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه تقریباً از هر ایالتی که شیوه رای‌دهی پستی به دلیل بحران مرگبار کرونا در این کشور را در نظر دارد، شکایت کرده است.

در آمریکا نگرانی‌های زیادی از احتمال امتناع ترامپ برای کناره‌گیری از قدرت در صورت باخت در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر (آبان‌ماه) مطرح شده است. پیش از این «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته بود چنانچه ترامپ نتیجه انتخابات را نپذیرد، ارتش او را از کاخ سفید خارج خواهد کرد.

دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها از رقیبش «جو بایدن» عقب است و مدت‌هاست تلاش‌هایی را برای تشکیک در نتیجه نهایی انتخابات آغاز کرده است. ترامپ بارها از برگزاری رأی‌گیری‌ها به صورت پستی انتقاد کرده و نوشته این رأی‌گیری‌ها به تقلب منجر می‌شود.

او به عنوان مثال ماه پیش در توئیتر نوشت: «با برگزاری انتخابات به صورت پستی (نه رأی‌گیری غیابی که خوب است)، انتخابات ۲۰۲۰، نادرست‌ترین و متقلبانه‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود. شرم بزرگی برای ایالات متحده به بار خواهد آورد. انتخابات را تا روزی که مردم بتوانند به صورت مناسب، سالم و ایمن رأی بدهند به تأخیر بیندازیم؟».

ترامپ ساعاتی بعدتر در پیامی عجیب گفت که نتیجه انتخابات باید همان شب انتخابات اعلام شود. ترامپ نوشت: ««باید نتیجه انتخابات را شب انتخابات بدانیم، نه روزها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد». وی در پیام بعدی خود نوشت: «ما برنده انتخابات ۲۰۲۰ خواهیم بود. آمریکا را باعظمت کنیم».

یک سازمان غیرانتفاعی به نام «مپ‌لایت» اخیراً در گزارشی درباره احتمال تشکیک ترامپ در نتیجه انتخابات هشدار داد و از کنگره خواست تصمیمی در این خصوص بگیرد.

سازمان «مپ‌لایت» در این گزارش به بررسی مجموعه عواملی پرداخته که ممکن است بر انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر میان ترامپ و رقیبش اثر بگذارند. بیماری کووید-۱۹، تلاش‌های دونالد ترامپ برای اعتبارزدایی از رأی‌دهی پستی، امتناع کاندیدها از پذیرش نتیجه انتخابات و مسائل دیگر نظام انتخاباتی آمریکا از جمله عواملی هستند که در این گزارش درباره آنها ابراز نگرانی شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین دونالد ترامپ انتخابات پستی انتخابات آمریکا بحران کرونا رئیس جمهور آمریکا نتیجه انتخابات صورت پستی رأی بدهند رأی دادن یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه به دلیل الکترونیکی شدن فرایند انتخابات، تعرفه فیزیکی در هیچ شعبه‌ای وجود نخواهد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی شعبانی در نشست خبری که امروز در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در دور اول انتخابات از 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، نفرات منتخب پنج حوزه مشخص شد. 

وی با بیان اینکه در حوزه کرمانشاه محمد رشیدی آرای لازم را کسب کرد عنوان کرد: برای دو کرسی باقی مانده چهار نفر که بیشترین رأی را داشتند به دور دوم آمدند. برای حفظ شرایط دور اول تلاش شد همان تعداد شعب اخذ رأی آماده شود و 645 شعبه اخذ رأی شامل 100 شعبه روستایی و 545 شعبه شهری آمادگی لازم را دارند. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: براساس ابلاغ وزارت کشور در دور دوم فرایند انتخابات به صورت صد درصد الکترونیکی برگزار می‌شود؛ در دور دوم مراحل احراز هویت الکترونیکی بود اما در دور دوم بخش اخذ رأی نیز مکانیزه خواهد بود. تبلیغات این دور از انتخابات از 12 شب 13 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا 8 صبح 20 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

شعبانی گفت: در این دور از انتخابات شبکه‌های انتخاباتی در استان وجود ندارد و هر کدام از کاندیداها می‌توانند 30 دقیقه در شبکه زاگرس فیلمی برای پخش داشته باشند و سه دوره مذاکره نیز با حضور چهار نفر برگزار می‌شود. محدودیت‌های امکاناتی و تبلیغاتی دور اول در این دوره هم وجود دارد و با توجه به تشدید رقابت و ضرورت دقت، تغییراتی در عوامل اجرایی ایجاد می‌شود و با توجه به مکانیزه شدن فرایند انتخاباتی تعداد افراد کاهش می‌یابد. 

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه عنوان کرد: نماینده استاندار در کنار بخشداران انتخابات را اجرا خواهند کرد و بازرسی استان نیز نظارت خواهند داشت. داشتن یکی از پنج مدرک هویتی از جمله شناسنامه جدید، گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و کارت ملی برای اخذ رأی الزامی است.

وی با بیان اینکه بیش از 92 درصد افرادی که در دور اول شرکت داشتند از کارت ملی استفاده کردند افزود: در تمام بخش‌های شهرستان 1200 کاربر در حال بازآموزی دستگاه‌های احراز هویت و اخذ رأی هستند و در تمام بخش‌ها صندوق الکترونیکی خواهد رفت و مردم با فرایند اخذ رأی آشنا خواهند شد.

شعبانی گفت: برای هر داوطلب چهار کد تخصیص یافته و کسی که رأی می‌دهد هر کدی را که وارد کند تصویر داوطلب را خواهد دید و سپس آن را تأیید می‌کند و از طرف دیگر در این دستگاه گزینه‌ای با عنوان رأی سفید تعبیه شده است. به تمام کاندیداها اعلام شده می‌توانند در 30 درصد صندوق‌ها نماینده داشته باشند؛ یعنی هر کدام 200 نماینده پای صندوق اعزام کنند و در حال رایزنی برای افزایش این تعداد هستیم که اطمینان خاطر برای کاندیداها ایجاد شود.

شعبانی افزود: در این دستگاه‌ها حافظه وجود دارد که بدون دخالت فرد از دستگاه جدا می‌شود و بعد از پایان رای‌گیری به صورت مکانیزه تعداد آرای هر فرد را صورتجلسه می‌کند. هیچ تعرفه‌ فیزیکی به هیچ شعبه‌ای ارسال نخواهد شد اما پیش بینی شده در صورت بروز اتفاق رای‌گیری به صورت دستی ادامه یابد و در صورت نبود مشکل در ساعت بعد از رأی‌گیری نتایج اعلام می‌شود. 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات از ساعت 8 صبح تا 18 روز 21 اردیبهشت ماه است، افزود: احتمال افزایش زمان برگزاری انتخابات وجود دارد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟