Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه ارقامی همچون پرداخت معوقات فرهنگیان در بحث نرخ‌ها و متغیرهای کلیدی تغییر آنچنانی ایجاد نمی‌کند. تاریخ انتشار: 16:01 - 13 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۶۲۷

خبرگزاری میزان -  تسنیم نوشت: مهدی طغیانی سخنگوی کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت معوقات فرهنگیان تورمی به دنبال ندارد، اظهارداشت: بحث پرداخت مطالبات دیون فرهنگیان موضوعی است که مدت‌ها مطرح بوده و حدود 5 هزار میلیارد تومان است و این مبلغ بابت مطالبات فرهنگیان در موضوعات مختلف مانند بازنشستگی بوده که باید به مستحقان آن پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رخداد همزمان تورم و رکود در اقتصاد کشور بیان کرد: نکته‌ای اساسی این است که در حال حاضر در زمینه‌هایی که به نوعی حوائج عمومی جامعه به حساب می‌آید، با رکود یعنی کاهش میزان خرید مواجه هستیم اما از آنجایی که در بعضی مسائل مثل حوزه طلا و ارز و حوزه‌هایی که معمولا در آن سوداگری اتفاق می‌افتد به نوعی تورم وجود دارد و ما همواره شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم، این دو پدیده در اقتصاد ایران با هم رخ می‌دهد یعنی ما هم پدیده تورم و هم رکود را داریم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: شاهد این قضیه این است که در عین اینکه قیمت‌ها هر روز بالا می‌رود بخش زیادی از تولیدات کارخانه‌ای ما یا روی دست تولیدکننده مانده یا بخشی از ظرفیتشان خالی است به طوری که در حال حاضر متوسط 30 درصد ظرفیت کارخانه‌ای کشور مشغول به کار است و دو سوم آن خارج از عملکرد است و همین موضوع به نوعی سبب یک رکود گسترده شده که نتیجه آن از دست رفتن اشتغال و مسائل پیرامونی است.

وی تصریح کرد: در هر صورت ابعاد اقتصادی ایران آنقدر بزرگ هست که به هیچ وجه این ارقام باعث تغییر آنچنانی در بحث نرخ‌ها و متغیر‌های کلیدی نمی‌شود و نیز خلق پول کشور روزانه هزار و 500 میلیارد تومان است و اگر فرض کنیم با همان رقم 5 هزار میلیارد تومان معوقات فرهنگیان پرداخت شود، عملا نزدیک به سه روز را به پرداخت این دیون اختصاص داده‌ایم و فکر نمی‌کنم که به مشکل ویژه‌ای غیر از عوامل دیگر موثر تبدیل شود.

 

بیشتر بخوانید: خبر خوب مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرهنگیان بازنشستگان فرهنگی معلمان تورم معوقات فرهنگیان معوقات فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز کار و کارگر اظهار کرد: نقش کارگران در تولید بی بدیل است و این نقش تمامی شقوق جامعه کارگری را در برمی گیرد و قابل تقدیر است.

وی افزود: در فضای فعلی کشور و در زنجیره حلقه‌های موجود در جامعه، بنا به دلایل متعدد ضعیف‌ترین حلقه، زنجیره اقتصاد است و باید بر روی آن تمرکز کرد، موضوعی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد و ایشان چندین سال است که راهبرد کشور را موضوعات اقتصادی نامگذاری می‌کنند.

اعلایی گفت: بزرگترین مشکل اقتصاد تورم است و بیش از ۵ دهه است که کشور به صورت ملموس و ناملموس از این حوزه آسیب دیده است و بسیاری از ناهنجاری‌های موجود فرهنگی و اجتماعی هم نشأت گرفته از همین موضوع است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تورم باعث پیش بینی ناپذیری اقتصاد، بهم خوردن طبقات اجتماعی و از بین رفتن انگیزه کاری و ایجاد اختلال در بسیاری از حوزه‌های دیگر می‌شود، اضافه کرد: تمامی کارشناسان و صاحب نظران در حوزه اقتصاد منطقی‌ترین، معقول ترین و مداوم ترین راه مقابله با تورم را تولید می‌دانند و حتی هر کسی با دانش معمولی خود هم تحلیل کند به این نتیجه می‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، تنها راه خارج کردن تورم از بن بست، افزایش تولید است و به همین دلیل باید در کانون توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نقش کارگران و نیروی انسانی در تولید بر کسی پوشیده نیست، ضمن تقدیر از تلاش‌های جامعه کارگری گفت: یکی از سخت‌ترین کارها مدیریت منابع انسانی در شرکت هاست و بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه باید تلاش زیادی کنند تا شاهد بهره وری و افزایش تولید باشیم.

اعلایی اضافه کرد: استان در تولید حرف برای گفتن آورد ولی در حوزه بهره وری نیاز به تلاش و همت بیشتر دارد و اعتقاد داریم با امکانات موجود می‌توان تولید بیشتری را رقم زد.

کد خبر 6091206

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد