Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:46:16 GMT

ضرورت تکمیل سه سد آذربایجان شرقی تا پایان دولت

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۵۱۸۵

ضرورت تکمیل سه سد آذربایجان شرقی تا پایان دولت

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی، تکمیل سدهای مهم استان را از مهم‌ترین مطالبات عمومی مردم دانست و از رییس جمهور درخواست کرد که دستورات لازم برای تخصیص اعتبار و تکمیل سه سد مهم شهریار، شهید مدنی و قردیان را صادر کند.

محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح سد کلقان چای که در ارتباط تصویری با رییس جمهور برگزار شد، با اشاره به این‌که سال گذشته در همین ایام سد حاجیلار چای به دست ریاست جمهوری به بهره برداری رسید، اظهار کرد: امروز هم با دستور رئیس جمهور محترم، سد جدیدی در بستان آباد افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با تقدیر از خدمات دولت در استان آذربایجان شرقی گفت: دولت تدبیر و امید در هفت سال گذشته هر سال 11 هزار میلیارد تومان طرح در آذربایجان شرقی افتتاح کرده که عدد بسیار بزرگی است.

وی با بیان این‌که 5600 طرح و پروژه مهم استان در سال گذشته تمام و افتتاح شده است، خاطر نشان کرد: 2400 طرح فقط در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی، سدهای شهریار، مدنی و گردیان در آذربایجان شرقی را دارای 95 تا 97 درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد و افزود: این سه سد موانع و کمبود اعتباراتی دارد که امیدوارم ریاست محترم جمهور این طرح‌ها را برای آذربایجان شرقی مورد توجه قرار دهند.
 
پورمحمدی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با دستور رئیس جمهور و همراهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزیر نیرو، این سه سد تا پایان این دولت به بهره‌برداری برسد.

سد کلقان چای که توسط موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) احداث شده است، در قالب هفته هجدهم طرح "الف-ب-ایران" سازوکارها و ساخت‌وسازهای وزارت نیرو همزمان با واحددوم نیروگاه دالاهاو کرمانشاه، نیروگاه خورشیدی آرتا اردبیل و تامین پایدار آب فضای سبز  شهر تهران، مجموعا با 3245 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.
 
 سد مخزنی کلقان چای بستان آباد در حوضه آبریز دریای خزر و  در فاصله 23 کیلومتری شهرستان بستان‌آباد و روستای کلقان قرار دارد که برای تامین آب شرب شهرهای بستان‌آباد، هشترود و چارواویماق و توسعه صنایع این شهرستان کاربرد دارد.

تامین آب خام تصفیه خانه شهرستان هشترود به حجم 10.5 میلیون متر مکعب در سال، تامین آب مصرفی صنایع شهرستان‌های تبریز و بستان‌آباد به حجم 3.4 میلیون متر مکعب در سال، تامین آب کشاورزی بهنگام 1100 هکتار از اراضی تراس رودخانه کلقان به حجم 7.2 میلیون مترمکعب در سال، تنظیم حق آبه زیست محیطی رودخانه‌ها به حجم 3.2 میلیون مترمکعب در سال و کنترل سیلاب‌های فصلی از جمله اهداف افتتاح این سد است.
 
عملیات اجرایی این سد که از سال 84 آغاز شده و امسال افتتاح شد بیش از 5 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
 
نوع سد از جنس خاکی با هسته رسی با طول تاج 520 متر و ارتفاع 65 متر، 21 میلیون مترمکعب حجم مفید مخزن است که حجم خاکریزی 1.1 میلیون مترمکعب داشته و 202 کیلومتر مربع حوضه آبریز دارد.
 
آثار اقتصادی و اجتماعی بهره‌برداری از این سد، ایجاد اشتغال و افزایش تولید، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، افزایش سطح بهداشت عمومی، امکان ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری، گسترش پرورش آبزیان و تامین آب کارخانجات و واحدهای صنعتی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آذربايجان شرقي پروژه افتتاح احداث سد تامین آب میلیون مترمکعب آذربایجان شرقی بهره برداری میلیون متر بستان آباد تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟

چندی پیش خبری مورد اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی کشور منتشر و اعلام شد که بناست دربازه زمانی سه ساله دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی در مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان ساخته شود. در همین راستا نیز جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی بیشتر از اجرای این طرح را ارائه کرده است.

سردار قاسم رضایی درباره اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی گفت: مسئولیت مرزهای کشور با فرماندهی انتظامی است و مرزبانی وظیفه کنترل و مدیریت مرزها را دارد. در بعضی از مرزها مانند مرزهای شمال غربی و مرزهای شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرزها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به عنوان مثال حمل و نقل مواد مخدر یا تردد اشرار و حتی نفوذ تروریست ها ممکن است از این مرزها صورت بگیرد. در همین راستا و بنابر درخواست پلیس، مقرر شد انسدادهای فیزیکی در این مرزها ایجاد شود تا کنترل و مدیریت آن ها بهتر صورت گیرد.

رضایی اظهارکرد: بنابراین با مدیریت فراجا و استفاده از نظرات کارشناسی مرزبانی و بودجه‌ای که دولت تامین کرده است، مقرر شد از امکانات مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت این دیوارها نیز استفاده شود. در صورت نیاز با سپاه پاسداران نیز هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع این طرح، طرح پلیس است که ارتش به خاطر داشتن دانش فنی مناسب اجرای آن را بر عهده گرفته است. در مجموع فراجا مسئول تامین امنیت مرزهای کشور است.

وی با بیان اینکه همه منطقه دیوارکشی نخواهد شد؛ افزود: تنها در نقاطی که آسیب پذیری وجود دارد این انسداد فیزیکی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن مرزبانان و مرزنشینان غیور ما نیز در تامین امنیت مشارکت دارند. خوشبختانه تجهیزات خوبی نیز برای رصد و پایش مرزها در اختیار فراجا قرار دارد و البته این تجهیزات بیشتر هم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!