Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: برای اعضایی که تازه استخدام شده‌اند، شرط گذاشته‌ایم تا سه دوره اجباری توانمندسازی را بگذرانند؛ با توجه به شرایط کرونا این دوره‌ها اکنون به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

سید امیر حسین فقهی، مدیر امور هیئت علمی و دبیر هیئت ممیزه دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: در جهت ارتقاء اساتید دانشگاه شهید بهشتی، فعالیت‌هایی انجام داده‌‎ایم که از جمله آن‌ها دوره‌های توانمند سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی ادامه داد: برای تمدید قرارداد اعضایی که تازه استخدام شده‌اند، شرط گذاشته‌ایم تا سه دوره اجباری توانمندسازی را بگذرانند. با توجه به شرایط کرونا این دوره‌ها اکنون به صورت غیر حضوری برگزار می‌شوند.   فقهی افزود: اساتید پس از شرکت در کلاس‌ها و انجام تکالیف در آزمون شرکت می‌کنند، بعد از آن مدرک صادر می‌شود یعنی گواهی شرکت در دوره را دریافت خواهند کرد.   مدیر امور هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که شرکت در این کلاس‌ها برای اساتید اجباری است؛ اظهار کرد: از اساتید خواسته شده است تا فقط در این دور‌ها شرکت کنند به طوری که از آن‌ها چاپ کتاب و مقاله درخواست نکرده‌ایم. همچنین در جهت تسهیل شرایط اساتید موظفی آن‌ها را نیز کاهش داده‌ایم.   فقهی تصریح کرد: در این دوره‌ها اساتید با آیین‌نامه‌ها، بخش نامه‌های استخدامی وزارت علوم و مصوبات خاص دانشگاه آشنا می‌شوند، زیرا بسیاری از مشکلات به دلیل عدم تسلط برآیین نامه‌ها ایجاد می‌شود. همچنین در این دوره اساتید با روش تحقیق در سطوح بالاتر آشنا می‌شوند، زیرا این موضوع در مقطع تحصیلات تکمیل بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: در سومین دوره به استاد آموزش داده می‌شود که در شرایط غیر عادی چه چیز را به دانشجو بیاموزد و راه مواجه با مشکلات چگونه است.   مدیر امور هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: همچنین به استاد گفته می‌شود که او چگونه می‌تواند آموزش خود را روزآمد کند در حقیقت استاد باید از ابتدا بداند که در قبال دانشجو چه وظایفی دارد، زیرا دانشگاه مکانی است که مردم فرزندان خود را به آنجا میفرستند و این استاد است که وظیفه راهنمایی آن‌ها را به عهده دارد. تا این که در جامعه مفید باشند.   وی ادامه داد: اساتید باید بدانند وظیفه آن‌ها تنها درس دادن و برگه صحیح کردن نیست بلکه وظیفه مهم تری به نام شاگرد پروری را دارند.
فقهی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اساتید باید با مباحث فناوری اطلاعات آشنا باشند تا بتوانند از اطلاعات موبایل خود در برابر حملات سایبری صیانت کنند به همین منظور بنا داریم متناسب با مسائل روز به اعضای هیئت علمی آموزش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شهید بهشتی توانمندسازی اساتید دانشگاه شهید بهشتی دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه