Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@15:22:02 GMT

تشخیص خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ با تست ساده

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۶۳۳۸

تشخیص خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ با تست ساده

دیابت نوع ۲ یا دیابت غیروابسته به انسولین یکی از بیماری‌های رایج در زمان حاضر است. برخلاف دیابت نوع یک که فرد به دلیل از بین رفتن جزایر لانگرهانس در لوزالمعده توانایی تولید انسولین را ندارد، در دیابت نوع دو بدن فرد نسبت به انسولین مقاومت می‌یابد. این نوع دیابت در افراد چاق و افراد بالای ۴۰ سال که سابقه خانوادگی دارند دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیابت نوع ۲ به شدت به میزان وزن افراد وابسته است و چاقی و کم تحرکی در بروز آن نقش بسیار مهمی دارد.

تحقیقات جدید دانشمندان انگلیسی بر روی نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر نشان می‌دهد گذشتن از مرز وزن متعادل و آنچه شاخص توده بدن (BMI) خوانده می‌شود، می‌تواند آغازگر افزایش قند خون باشد. دانشمندان می‌گویند میلیون‌ها نفر می‌توانند با داشتن رژیم غذایی سالم و کم کردن وزن اضافی خود، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به شدت کاهش دهند.

محققان همچنین تاکید دارند حتی کسانی که به دیابت نوع ۲ مبتلا شده اند، اگر میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهند می‌توانند شرایط بیماری خود را بهبود بخشند. البته شاخص توده بدن در افراد مختلف متفاوت است و هر انسانی یک آستانه برای اضافه وزن یا چاقی دارد که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در او افزایش دهد.

برای مثال، یک مرد با قد ۱۸۲ سانتی متر اگر وزنی معادل ۸۲ کیلوگرم داشته باشد، وزن متناسبی دارد درحالی که اگر یک خانم با قد ۱۶۴ سانتی متر این وزن را داشته باشد، چاق محسوب می‌شود. در واقع شاخص توده بدن براساس میزان قد افراد و وزن آنها، وزن متناسب را تعیین می‌کند.

تحقیقات دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد کسانی که دارای شاخص توده بدن بالای ۳۵ هستند ۱۱ برابر افراد استاندارد احتمال دارد به دیابت نوع ۲ مبتلا شوند. دانشمندان می‌گویند داشتن شاخص توده بدن بالا حتی از مسائل ژنتیکی مانند سابقه خانوادگی نیز تاثیر بیشتری در احتمال ابتلای فرد به دیابت نوع ۲ دارد.

متخصصان تغذیه می‌گویند افراد برای جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ و داشتن وزن متناسب، بهتر است میزان کالری روزانه دریافتی خود را مدیریت کنند. همچنین افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند و یا چاق هستند باید علاوه بر کاهش کالری مصرفی خود، ورزش و تحرکشان را افزایش دهند. افراد با کاهش هر یک کیلوگرم وزن می‌توانند به همان نسبت خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف و در راس آن دیابت نوع ۲ را کاهش دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیابت نوع ۲ چاقی اضافه وزن سبک زندگی پارسی خبر دیابت ابتلا به دیابت نوع ۲ شاخص توده بدن خطر ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر در محله‌ای زندگی می‌کنید که این صداهای مزاحم آشنا هستند، احتمالاً شما را شگفت‌زده نخواهد کرد که تحقیقات تمایل به داشتن این نوع خودرو را به سطوح بالاتر سادیسم و روان‌پریشی مرتبط می‌کند.

روانشناس جولی ایتکن شرمر از دانشگاه وسترن انتاریو در کانادا بیش از ۵۰۰ نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی «تاریک» و ترجیح خودروهای پر سر و صدا با صدای اصلاح شده را بررسی کند.

شرمر در مورد مطالعه آزمایشی خود در Psychology Today نوشت:«از آنجایی که این تغییرات اگزوز هم برای مردم و هم برای حیوانات مزاحمت ایجاد می‌کند و هم در برخی از حوزه‌های قضایی غیرقانونی است، فپی بردن به این موضوع که چرا افراد می‌خواهند صدای خودروی آن‌ها سر به فلک بکشد، حائز اهمیت و جالب است.

شرمر ۵۲۹ دانشجوی بازرگانی را که میانگین سنی آنها ۱۸ سال بود، مورد بررسی قرار داد که ۵۲ درصد از آنها مرد بودند. این تحقیقات با سه سؤال در مورد احساسات شرکت‌کنندگان نسبت به خودروهای پر سر و صدا، شناخته شدن با خودروهای خود و پتانسیل تغییر صدای خودرو را مطرح کرد.

آنها همچنین نظرسنجی شخصیت تتراد تاریک را تکمیل کردند، یک مقیاس که ویژگی‌های شخصیتی ماکیاولیسم، خودشیفتگی، روان‌پریشی و سادیسم را می‌سنجد. این ویژگی‌ها به دلیل ویژگی‌های "شیطانی" آنها که شامل خودخواهی و سوء استفاده از دیگران است، تاریک نامیده می‌شوند.

فرض اولیه شومر آن بود که مردم ممکن است دوست داشته باشند با صدای بلند خودروی خود شناخته شوند و توجه زیادی را به خود جلب کنند که با رفتار خودشیفتگی همسو است. او همچنین پیش‌بینی می‌کرد که افرادی با ویژگی‌های سادیستی یا روان‌پریشی، مرتبط با نگرش‌های مجرمانه، تمایل بیشتری به خودروهای پر سر و صدا با تغییرات اغلب غیرقانونی داشته باشند. او همچنین پیش‌بینی کرد که مردان جوان‌تر ماشین‌های پر سر و صدا را ترجیح می‌دهند چراکه فکر می‌کنند با این کار امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.

شرمر به سی‌بی‌سی نیوز گفت:« به نظر می‌رسد این کار بی‌توجهی بی‌رحمانه به احساسات و واکنش‌های دیگران است.»

مرد بودن و داشتن ویژگی‌های شخصیتی سادیستی و روان‌پریشی حدود 29 درصد از واریانس ترجیح خودروهای پر سر و صدا را تشکیل می‌دهد. تجزیه و تحلیل نشان داد که جوان بودن امتیاز بالاتری را در مقیاس خودرو در گروه پیش‌بینی می‌کند، اما این همبستگی به اندازه کافی برای نتیجه‌گیری معنادار نبود. ارتباط بین نمرات بالاتر در مقیاس ماشین و هر یک از صفات تتراد تاریک یافت شد، اگرچه در مورد ماکیاولیسم و خودشیفتگی به طور معنی داری نبود.

در حالی که این مطالعه بینش‌هایی را ارائه می‌دهد، البته هشدارهایی نیز وجود دارد. شرکت‌کنندگان در نمونه نسبتاً کوچک و نسبتاً جوان بودند و همه در یک مدرک بازرگانی در همان دانشگاه ثبت‌نام کردند، بنابراین یافته‌های شرمر ممکن است برای جمعیت‌های گسترده‌تر صدق نکند.

این نظرسنجی فقط در مورد تمایل به داشتن خودروهای پر سر و صدا است و ترجیحات داشتن سایر وسایل نقلیه با صدای بلند، مانند موتور سیکلت یا کامیون‌های بزرگ را بررسی نکرد. تحقیقات آینده می‌تواند متغیرهای دیگری مانند گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در حین رانندگی را مورد بررسی قرار دهند.

این تحقیق در Current Issues in Personality Psychology منتشر شده است.

منبع: sciencealert

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899823

دیگر خبرها

  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت