Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@20:44:17 GMT

تاکید نخست وزیر عراق بر افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۶۷۵۵

خرداد: مصطفی کاظمی در بازدید از مقر فرماندهی عملیات مشترک عراق در بغداد بر افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی نیروهای امنیتی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری ناس، مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق امروز (پنج‌شنبه) از مقر فرماندهی عملیات مشترک عراق در بغداد بازدید و نشستی با فرماندهان امنیتی از جمله رئیس ستادکل ارتش، معاون فرماندهی عملیات مشترک و رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در این نشست تاکید کرد: پیگیری پرونده سلاح های در دست مردم و درگیری های عشایری در کشور و پایان دادن به آنها ضروری است.
در نشست نخست وزیر عراق با فرماندهان نظامی و امنیتی، گزارش مفصلی از شرایط امنیتی سراسر کشور عراق و توان نظامی موجود برای حفاظت از مرزها قرائت شد و دستوراتی در این خصوص صادر شد.
کاظمی از تلاش های دستگاه امنیتی در سطوح مختلف آن در مقابله با خطر تروریسم و فراهم سازی امنیت در کشور تقدیر و تاکید کرد که نیروهای امنینی با اقدامات خود اعتماد مردم به دولت و احساس اطمینان را افزایش داده اند.
او تاکید کرد: فعالیت های اطلاعاتی نیروهای مسلح برای مقابله با چالش های امنیتی بزرگ در عراق باید بیشتر باشد و نباید رفتاری روتین در پیش گیرند.
کاظمی به وجود سلاح های بسیار در دست مردم و درگیری های عشایری اشاره کرد و آن را خطری حقیقی برای جامعه و تهدیدی برای افراد جامعه عنوان کرد که مانعی در مسیر بازسازی و توسعه در کشور هستند.
نخست وزیر عراق در پایان از فرماندهان دستگاه های امنیتی خواست همکاری و هماهنگی مشترک داشته باشند و برای پایان دادن به درگیری‌ها، برقراری سلطه دولت و مقابله با هر تهدیدی تلاش کنند.
نخست وزیر عراق پیش از این در سفر به بصره و بازدید از دستگاه مبارزه با تروریسم، خطاب به مسئولان امنیتی بصره اعلام کرد که باید با تمام امکانات، تلاش خود را برای تامین امنیت ساکنان بصره انجام دهید، جنایت‌کارانی وجود دارند که دست به ترور‌ها می‌زنند، ما هیچ اقدامی را ندیده‌ایم که با خطر این جنایت برابری کند. من از شما اقدامی جدی را انتظار دارم و شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن، جنایت‌کاران را شناسایی کنید. ما به هیچ وجه، مداخله‌های سیاسی در اقدامات امنیتی را نمی‌پذیریم
منبع: شفقنا برچسب ها: نخست وزیر عراق ، عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: نخست وزیر عراق عراق نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد