Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@23:37:51 GMT

انفجار بمب در مسیر کاروان لجستیکی آمریکا در عراق

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۷۷۸۹

به گزارش فارس، رسانه‌های عراقی شامگاه پنجشنبه از انفجار بمب در مسیر حرکت کاوران آمریکایی در استان «ذی‌قار» (جنوب عراق) خبر دادند.

کانال خبری «صابرین» با اعلام این خبر نوشت که این انفجار در بزرگراه استان‌های ذی‌قار و المثنی رخ داده است.

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق (الاعلام الامنی) نیز با تأیید این خبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کاروان مذکور متعلق به شرکت‌های حمایت لجستیکی از ائتلاف آمریکا در عراق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز نیز یک بمب در مسیر کاروان نظامی آمریکا در استان بابل عراق منفجر شد و بر اثر آن به کامیون‌های حامل ادوات و تجهیزات آمریکایی آسیب وارد شد و یک نفر غیر نظامی نیز زخمی شد.

طی ماه‌های گذشته انفجارهای مشابهی بر سر راه کاروان‌‌های نظامی آمریکا در عراق رخ داده است. ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا برای در امان ماندن از این انفجارها و انتقال تجهیزات خود، از شرکت‌های بومی عراق کمک گرفته است.

اخیراً حملات راکتی به برخی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق باعث شده است که نظامیان تروریست آمریکایی برخی از پایگاه‌ها از جمله «التاجی» واقع در شمال استان بغداد را تخلیه و به عراقی‌ها واگذار کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آمریکا در عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی ورلد، «هان مانِت» نخست وزیر کامبوج از وقوع انفجار در یک پایگاه نظامی در جنوب غربی این کشور و مرگ دست کم ۲۰ سرباز خبر داد.

مانت در پیامی در فضای مجازی با اعلام این خبر، نوشت که از این حادثه «عمیقا شوکه» شده؛ به گفته وی، این انفجار در پایگاهی واقع در استان «کامپونگ اسپیو» رخ داده است.

تصاویر منتشرشده از محل حادثه، خسارت شدید به چندین ساختمان را نشان می‌دهد که همچنان در آتش می‌سوزند و پزشکان در یک بیمارستان نیز مشغول مداوای سربازان هستند.

یونگ سوخون، یکی از افسران ارتش گفته است که چهار ساختمان، شامل سه انبار و یک مجتمع کاری، تخریب شده و چندین خودروی نظامی خسارت دیده‌اند.

هرچند دلیل این انفجار هنوز مشخص نشده اما کامبوج نیز مانند بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا، با موج گرمای بی‌سابقه مواجه شده و دمای استانی که انفجار در آن رخ داده است، دیروز ۴۰ درجه بود.

کد خبر 6090911

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است