Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه گفت: علاقه‌مندی و گرایش مردم دنیا به اسلام حقیقی سبب بروز اینگونه حرکات سخیف می‌شود. اینها خیال می‌کنند با فوت می‌توانند جلوی انتشار نور خدا را بگیرند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در شماره جدید «شارلی ابدو»، کاریکاتور توهین‌آمیزی که ژان کابو از پیامبر گرامی(ص) کشیده بود، نیز در کنار کاریکاتورهای دیگر از پیامبر اسلام(ص) روی جلد مجله منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نسخه کاغذی جدید این مجله نیز روز چهارشنبه توزیع می‌شود. 12 کاریکاتور موهن درباره پیامبر اسلام(ص) اولین بار در سال 2005 میلادی در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد و مجله «شارلی ابدو» این کاریکاتورها را برای اولین بار در سال 2006 منتشر کرد. پیش از این و در سال 2015 اقدام توهین آمیز روزنامه فرانسوی علیه پیامبر اکرم (ص) موجی از خشم و نفرت را در میان مسلمانان جهان برانگیخته بود و مسلمانان با تظاهرات در نقاط مختلف جهان این اقدام را محکوم کرده بودند.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی‌مطلق استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم با اشاره به این موضوع گفت: این مجله «شارلی» سابقه‌ای بد در توهین و کشیدن کاریکاتور شخصیت‌های مقدس و معتبر دارد. علاوه بر توهین به پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، توهین به حضرت مریم سلام‌الله‌علیها و پاپ را نیز در کارنامه خود دارد.

این کارشناس مسائل دینی افزود: البته طبیعی است وقتی بیش از سه هزار نفر از نیروهای بزرگ‌ترین گروه تروریستی جهان یعنی داعش از فرانسه باشد توقعی بیشتر از این نباید داشت.

این استاد حوزه علمیه در واکنش به اینکه ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفته: «اقدام شارلی ابدو را محکوم نمی‎‌کنم» گفت: این اقدامات قطعاً با هدایت و حمایت دولت فرانسه صورت گرفته و البته که باید واکنشی اینچنینی داشته باشند، ضمن اینکه این نوع اقدامات و واکنش‌ها از سیاست و عصبانیت آن نشات گرفته است بدان معنا که حتماً قصد ضربۀ سیاسی به اسلام و مسلمین دارند.

«لازمۀ این کار آنان، انحراف افکار عمومی مسلمانان است تا نسبت به برنامۀ موردنظر واکنش نداشته باشند؛ به عنوان مثال، قصد توطئه‌ای در لبنان دارند تا حزب‌الله و جریان مقاومت را تضعیف و اختلاف‌افکنی را تقویت و اسرائیل را حمایت کنند.»

وی با بیان مطلب فوق گفت: عصبانیت آنان به جهت این است که «یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْواجاً» تحقق پیدا کرده است، علاقه‌مندی و گرایش مردم دنیا به اسلام حقیقی سبب بروز اینگونه حرکات سخیف می‌شود. اینها خیال می‌کنند با فوت می‌توانند جلوی انتشار نور را بگیرند در حالیکه خدای متعال فرموده است: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» باید در انتظار گسترش نورالله در جهان باشند.

اهانت به پیامبر اسلام (ص) وقاحت آخرالزمانی و غیرمتمدنانه است/ نباید سکوت کردرئیس انجمن کلیمیان: توهین به پیامبر اسلام انحراف افکار عمومی از آشوب‌های غرب استاهانت به پیامبر اسلام(ص) تلاش‌ مذبوحانه غرب برای جلوگیری از نفوذ اسلام است/ واکنش بهنگام ضروری است

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT3 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم موکب تسنیم پیامبر اکرم (ص)| رسول اکرم بیشتر بخوانید... پناهیان: بی‌حرمتی به پیامبر(ص) یعنی جنگ با خدا/ صهیونیزم عامل اصلی این توهین است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پناهیان: بی‌حرمتی به پیامبر(ص) یعنی جنگ با خدا/ صهیونیزم عامل اصلی این توهین است واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم موکب تسنیم پیامبر اکرم (ص)| رسول اکرم پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ وقایع روز سیزدهم محرم| از سخنرانی حضرت زینب(س) در مجلس ابن‌زیاد تا شهادت یکی دیگر از یاران امام حسین(ع) ۲ بتمن به کرونا مبتلا شد ۳ نماهنگ خداحافظ با صدای نریمان پناهی منتشر شد + فیلم ۴ چرا هتک حرمت به ساحت مقدس رسول خدا(ص) نشانه ضعف دشمن است؟/ ضرورت تشخیص دوگانگی در رفتار و گفتار دولت‌های غربی ۵ نماهنگ | با تو غم‌ها هم زیباست ۶ رجعت امام حسین با اصحاب در عصر ظهور و سپهسالاریِ حضرت عباس ۷ فیلم‌های آخر هفته تلویزیون کدامند؟ ۸ موافقت شورای پروانه نمایش برای ۳ فیلم مهمترین اخبار فرهنگی بازنشر کاریکاتور موهن به پیامبر(ص) نشان می‌دهد که غربی-صهیونیست‌ها در میدان مبارزه هنری کم آورده‌اند فیلم‌های آخر هفته تلویزیون کدامند؟ آخرین محرم شهید مصطفی احمدی روشن چگونه بود؟ سروده کلامی زنجانی درباره اقدام توهین‌آمیز نشریه "شارلی ابدو"/ هزاران جلد اگر آیات شیطانی شود تألیف؛ تو بر عالم همان بدرالدجایی یا رسول‌الله مهمترین اخبار تسنیم بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود ابراز نگرانی نمکی از وقوع موج جدید کرونا به‌دلیل بی‌توجهی‌ها وام ودیعه مسکن مشکل مسکن استیجاری را حل نمی‌کند امام جمعه آرژانتین: سناریوی دشمن در توهین به پیامبر را رصد کنیم / تکرار سناریوی ۲۰۱۵ در اسلام‌هراسی ریشه تورم اخیر در اقتصاد ایران چیست؟/ واکاوی اثر کسری بودجه دولت و شوکهای ارزی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم موکب تسنیم پیامبر اکرم ص رسول اکرم ماه محرم موکب تسنیم پیامبر اکرم ص رسول اکرم توهین به پیامبر پیامبر اسلام پیامبر ص شارلی ابدو اسلام ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان