Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن، گفت: بانک مرکزی باید به این موضوع ورود کند و در صورت تعلل، قوه قضاییه بایستی به این مسئله رسیدگی کند. - اخبار اقتصادی -

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:‌ با توجه به اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی تاکنون حدود 140 مستأجر توانسته‌اند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز 14 شهریور است و مستأجران طبق معمول هر سال تا الان بحث اجاره یا تمدید آنرا باید انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که تعداد بسیار بسیار کمی نسبت به 700 هزار نفر اعلام شده برای دریافت وام ودیعه مسکن توانسته‌اند این وام را دریافت کنند. رقم 134 فقره وام بسیار ناچیز است.

وی با بیان این‌که کُندی در پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران نشان می‌دهد مشکلی در این مسیر روی داده است، افزود: مشکلی که ما در اجرای قوانین و مصوبه‌ها با آن مواجه هستیم و متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی همکاری نمی‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:‌بر اساس بررسی صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که مشکل اساسی در پروسه پرداخت وام چنانچه وزارت راه و شهرسازی لیست مستأجران واجد شرایط را داده باشد -که این کار انجام شده- بانک‌ها هستند.  متاسفانه بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن مقاومت می‌کنند و مردم را به دردسر انداخته‌اند.

شاکری تاکید کرد: این مسئله حاکی از آن است که یکپارچگی در اجرای قانون را نداریم و بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت وام ودیعه فشار نمی‌آورد و بانک‌ها هم‌اکنون مردم را معطل می‌کنند.

وی با بیان " به‌عنوان یک خادم مردم از وزیر محترم راه و شهرسازی تقاضا می‌کنم خیلی شفاف بگوید مشکل کار کجاست" ادامه داد: در این صورت مردم متوجه می‌شوند چه کسانی کار نمی‌کنند. باید شفاف اعلام شود این حقوق عامه مردم است. چرا بانک‌ها مقاومت کرده و کار را انجام نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر رئیس‌کل بانک مرکزی نیز هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود پیدا کند و بانک‌ها را ملزم به پرداخت وام ودیعه مسکن کند. این یک مصوبه قانونی است که هیئت وزیران چند ماه قبل آن را ابلاغ کرده و نباید مردم این‌گونه سرگردان می‌شدند. بنابراین رئیس محترم بانک مرکزی باید بانک‌هایی که در پرداخت وام ودیعه مسکن تعلل دارند را معرفی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که باید با کشانیکه کهمصوبه قانونی را اجرا نمی‌کنند برخورد شود،‌گفت: در نهایت اگر شهریور گذشت، فصل جابجایی تمام شد و تعداد قابل توجهی از مردم موفق نشدند از این مصوبه خوب دولت استفاده کنند باید قاطعانه با مسبان برخورد شود و مورد پیگیری قضایی قرار بگیرند.

شاکری  افزود: نمی‌توانیم با حقوق مردم باری به هر جهت برخورد کنیم، تازه این کار خیلی بزرگی نبوده قرار بوده 50 میلیون در کلانشهرها،‌30 میلیون در شهرهای بزرگ و 15 میلیون در شهرهای کوچک وام ودیعه پرداخت شود و این مشکل اجاره مسکن مردم را به طور کامل حل نمی‌کند. در این شرایط بانک‌ها هم در پرداخت وام مقاومت کرده و کار مردم را انجام ندهند.

وی یادآور شد: پس از اعلام اسامی و ارسال آن از سوی وزارت راه به بانک‌ها پرداخت وام ودیعه به مستأجران نباید دو تا سه روز بیشتر زمان ببرد. در صورتیکه که وزارت راه و شهرسازی تعداد مستأجرانی که از این وام بهره‌مند شدند را اعلام کرد و ارقام بسیار پایین بود حتما قوه قضاییه به این مسئله ورود پیدا خواهد کرد.

پرونده 50 هزار مستأجر در کارتابل بانک‌ها/گروه‌های جدید مشمول وام ودیعه مسکن می‌شوند

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81,77,79/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بانک مسکن وزارت راه بانک مرکزی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط بانک مسکن وزارت راه بانک مرکزی پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ اختصاصی تسنیم|عرضه سنگین ارز در بازار/ ۷۰میلیون دلار وارد بازار شد/ کاهش قیمت ارز در راه است؟ ۲ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۱۳؛کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد ۳ اجرای حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی از تیر مطابق مصوبه شورای عالی کار نیست ۴ ریشه تورم اخیر در اقتصاد ایران چیست؟/ واکاوی اثر کسری بودجه دولت و شوکهای ارزی ۵ تصمیمات جدید برای افزایش رونق و تسهیل نقدشوندگی بازار سرمایه ۶ ضربه سهمگین سیاستهای لیبرالی اقتصادی بر پیکره کشاورزی ایران ۷ وام ودیعه مسکن مشکل مسکن استیجاری را حل نمی‌کند ۸ قیمت کود برای سال زراعی جدید چند برابر گران شد مهمترین اخبار اقتصادی تعمیق تدریجی معاملات سامانه نیما/ تأمین ۱۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کشور طی ۵ ماه ریشه تورم اخیر در اقتصاد ایران چیست؟/ واکاوی اثر کسری بودجه دولت و شوکهای ارزی بانک‌ها در برابر پرداخت وام ودیعه مسکن مقاومت می‌کنند/ ورود قوه قضاییه در صورت تعلل بانک مرکزی ضربه سهمگین سیاستهای لیبرالی اقتصادی بر پیکره کشاورزی ایران مهمترین اخبار تسنیم بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود ابراز نگرانی نمکی از وقوع موج جدید کرونا به‌دلیل بی‌توجهی‌ها وام ودیعه مسکن مشکل مسکن استیجاری را حل نمی‌کند امام جمعه آرژانتین: سناریوی دشمن در توهین به پیامبر را رصد کنیم / تکرار سناریوی ۲۰۱۵ در اسلام‌هراسی ریشه تورم اخیر در اقتصاد ایران چیست؟/ واکاوی اثر کسری بودجه دولت و شوکهای ارزی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس پرداخت وام ودیعه مسکن راه و شهرسازی قوه قضاییه بانک مرکزی بانک ها وزارت راه قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی

فرارو- حراج سکه دولتی برای دومین بار در سال جاری برگزار می‌شود و مثل دفعه قبلی، تمام‌سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه طرح جدید در دسترس شرکت‌کننده‌های حراج مرکز مبادله ارز و طلا ایران قرار می‌گیرند.

به گزارش فرارو؛ حراج سکه مرکز مبادله البته تا الان ظرف ۱۰ مرحله مختلف انجام شده و خریداران سکه دولتی در آخرین حراج برگزار‌شده، موفق شدند با پیشنهاد‌هایی بین ۶.۳ درصد تا ۱۰.۳ درصد زیر نرخ بازار، صاحب سکه دولتی شوند. خواندن این گزارش می‌تواند برای شرکت‌کننده‌های حراج شماره ۱۱ سکه در مرکز مبادله ارز و طلا که روز ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود، راهگشا باشد.

قیمت سکه در حراج مرکز مبادله

حراج سکه تمام آخرین بار روز ۲۷ فروردین برگزار شد و سه هزار و ۵۴۴ نفر برای خرید سکه دولتی آن هم از نوع تمام اقدام کردند. از این تعداد شرکت‌کننده، ۱۰ هزار و ۷۶۸ پیشنهاد مختلف برای خرید سکه دولتی ارائه شد و نهایتا سکه دولتی به‌طور متوسط با قیمت ۴۱ میلیون و ۶۸ هزار تومان عرضه شد.

قیمت سکه دولتی در آخرین روز حراج مرکز مبادله قاعدتا با ارقامی بیشتر یا کمتر از این عدد به شرکت‌کننده‌های حاضر در حراج تعلق گرفته، اما همین عدد از قیمت سکه امامی در آن روز معاملات بازار آزاد به‌طور متوسط دو میلیون و ۷۹۱ هزار تومان کمتر بوده است.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد آن روز به‌شکل میانگین ۴۳ میلیون و ۸۵۹ هزار تومان به‌ثبت رسید که دقیقا ۶.۳ درصد بالاتر از قیمت سکه در مرکز مبادله ارز و طلا بیشتر بوده است.

سکه امامی امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت یعنی یک روز قبل از دومین حراج سال در مرکز مبادله، در بازار آزاد به شکل تکفروشی معادل ۴۱ میلیون و ۴۶ هزار تومان فروخته شد. از طرفی دیگر همزمان با حراج روز ۲۷ اسفند سال قبل سکه امامی هشت درصد زیر قیمت بازار حراج شد و احتمالا روز ۱۷ اردیبهشت پا ارائه پیشنهادی نزدیک ۳۸ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان، می‌شود به خرید سکه دولتی امید داشت. فراموش نکنید قیمت سکه امامی در بازار تا کف کانال ۴۱ میلیون پایین آمده است.

بیشتر بدانید| حراج سکه مرکز مبادله مختص همه افراد بالای ۱۸ سال است، اما شرط‌وشروط خاص خودش را دارد. به‌عنوان مثال هر متقاضی حداکثر امکان ثبت سفارش برای پنج سکه مختلف خواهد داشت، اما این پنج سکه می‌توانند ترکیبی از سکه تمام، نیم‌سکه و ربع‌سکه باشند

قیمت نیم‌سکه در حراج مرکز مبادله

قیمت نیم‌سکه در مرکز مبادله ارز و طلا همزمان با آخرین حراج در روز ۲۷ فروردین امسال، ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان به‌ثبت رسید. آن روز از مجموع پنج هزار و ۳۱۶ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده از سوی دو هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کننده، هزار و ۱۶ قطعه با میانگین قیمت ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم‌سکه در مرکز مبادله آن روز به شکل متوسط دو میلیون و ۲۱۶ هزار تومان کمتر از بازار کشف شد که به‌معنی اختلاف ۸.۵ درصدی است.

قیمت نیم‌سکه در آخرین حراج سال گذشته هم حدود ۱۱ درصد زیر قیمت بازار به ثبت رسید و مردم به‌جای نیم‌سکه ۲۳ میلیون تومانی، آن را ۲۰ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان از مرکز مبادله دریافت کردند.

قیمت نیم‌سکه در بازار آزاد امروز تقریبا به ۲۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان رسید و احتمالا با پیشنهادی نزدیک ۲۱ میلیون و ۶۴۸ هزار تومان شانس برنده شدن در حراج روز ۱۷ اردیبهشت نیم‌سکه افزایش پیدا می‌کند.

قیمت ربع‌سکه در حراج مرکز مبادله

قیمت ربع‌سکه در مرکز مبادله ارز و طلا، همزمان با آخرین حراج برگزارشده، تقریبا ۱۰ درصدی زیر بازار به ثبت رسیده است.

حراج ربع‌سکه مرکز مبادله روز ۲۷ فروردین امسال با حضور چهار هزار و ۵۹۹ شرکت‌کننده و ارائه ۱۳ هزار و ۳۰۲ پیشنهاد جورواجور برگزار شد و نهایتا چهار هزار و ۶۷۵ قطعه ربع‌سکه با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان حراج شد.

قیمت ربع‌سکه در بازار آزاد آن روز ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان بود و خریداران ربع‌سکه موفق شدند آن را یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان زیر قیمت بازار بخرند.

ربع‌سکه دولتی همزمان با آخرین حراج سال گذشته هم ۱۱.۸ درصد زیر قیمت بازار معامله شد و الان که قیمت ربع‌سکه در بازار به ۱۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسیده، احتمال برنده شدن پیشنهاد‌های نزدیک ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وجود دارد.

مقایسه قیمت سکه مرکز مبادله و بازار آزاد در آخرین حراج

انواع سکه

متوسط قیمت مرکز مبادله

متوسط قیمت بازار

اختلاف

تفاوت

تمام‌سکه

41 میلیون و 68 هزار تومان

43 میلیون و 859 هزار تومان

دو میلیون و 791 هزار تومان

6.3 درصد

نیم‌سکه

23 میلیون و 644 هزار تومان

25 میلیون و 860 هزار تومان

دو میلیون و 216 هزار تومان

8.5 درصد

ربع‌سکه

14 میلیون و 116 هزار تومان

15 میلیون و 740 هزار تومان

یک میلیون و 624 هزار تومان

10.3 درصد

دیگر خبرها

  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!