Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@10:02:07 GMT

تلاش آمریکا برای دستیابی به اموال ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۷۸۹۹۵

تلاش آمریکا برای دستیابی به اموال ایران

معاون حقوقی بانک مرکزی در واکنش به اخبار انتشاریافته مبنی بر شکایت برخی شکات آمریکایی در نیویورک برای دستیابی به دارایی بانک مرکزی در بورس آلمان، توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش پول نیوز ، معاون حقوقی این بانک درخصوص اخبار انتشار یافته مبنی بر شکایت برخی شکات آمریکایی در نیویورک برای دستیابی به دارایی این بانک در بورس آلمان گفت: این موضوع مربوط به اوراق بهادار متعلق به بانک مرکزی ایران است که نزد مؤسسه «کلیراستریم» در لوکزامبورگ باقیمانده و ارتباطی به کشور آلمان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طیبی فرد با بیان اینکه تاکنون آمریکایی‌ها اقدامات قضائی متعددی را به منظور توقیف این وجوه در لوکزامبورگ انجام داده‌اند، تصریح کرد: با اقدامات و پیگیری‌های حقوقی متقابل ایران که طی چند سال اخیر با هماهنگی مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری انجام شده، آمریکایی‌ها موفق به توقیف و مصادره آن نشده‌اند.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز خواهان‌های آمریکایی با توجه به شکست‌های چندباره حقوقی در لوکزامبورگ، با طرح دادخواست نزد دادگاه‌های آمریکا، در تلاش برای اخذ دستوربه منظور الزام مؤسسه «کلیراستریم» لوکزامبورگ به انتقال وجوه به آمریکا هستند، که پیگیری‌های حقوقی جدی برای مقابله با این اقدامات نیز در دست اقدام است.

 

معاون حقوقی بانک مرکزی در توضیح علت شکست آمریکایی‌ها در دادگاه‌های لوکزامبورگ گفت: علت اصلی شکست آمریکایی‌ها در دادگاه‌های لوکزامبورگ و سایر پرونده‌های مفتوحه در دادگاه‌های اروپا، توجه به استقلال دارایی بانک مرکزی از دولت و پیروی از قاعده حقوقی بین‌المللی مصونیت قضائی اموال و دارایی بانک مرکزی ایران از اقدامات قضائی و اجرایی بوده و این امر در رأی دادگاه‌های یاد شده مورد تصریح قرار گرفته است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: بانک مرکزی پیگیری‌های حقوقی لازم برای آزادسازی وجوه یاد شده که بالغ بر ۱.۷ میلیارد دلار است را در دست اقدام دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز آمریکا بانک مرکزی دادگاه اروپا لوکزامبورگ آمریکایی ها بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه

یک منبع مصری اعلام کرد تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه در یک فضای مثبت ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، یک منبع بلندپایه مصری اعلام کرد: «تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در یک فضای مثبت ادامه دارد. مصر در حال انجام رایزنی با همه طرف‌های ذی‌ربط برای حل و فصل برخی از موارد بحث برانگیز بین ۲ طرف است.»

جنبش حماس شنبه گذشته گفته بود پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع خود را دریافت کرده است و پس از اتمام بررسی آن، پاسخ خود را ارائه می‌کند.

جنبش حماس بر لزوم پایان جنگ، عقب نشینی ارتش اشغالگر، بازگشت آوارگان به مناطق خود و ورود کمک‌های بشردوستانه کافی در چارچوب هرگونه توافقی برای تبادل اسرا تأکید کرده است.

مصر جمعه گذشته هیئتی را برای ازسرگیری مذاکرات متوقف شده در سایه تشدید درگیری‌ها در نوار غزه به اراضی اشغالی اعزام کرد. میانجی‌ها (مصر، قطر و ایالات متحده) پس از اولین توافقی که در پایان نوامبر گذشته به دست آمد و حدود یک هفته طول کشید، در تلاش برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس جدید در نوار غزه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد