Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن کامل پیام محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

«به نام او که بزرگ آموزگار هستی است»

و باز، «بهاری دیگر در راه است»؛ و آن، نه «بهار طبیعت» که «بهار تربیت» است.

همان بهاری که «احتیاج به یادگرفتن» را در وجود کودکان، نوجوانان و جوانان این مرز پر گوهر «زنده»، و «اشتیاق به یاددادن» را در دل آموزگاران، معلّمان، دبیران، مربیان و مدیران آن «ارزنده» می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در «پانزدهم شهریور»، «فصل رویش» آغاز می‌شود.

همان فصلی که «منوّر به نور دانش» و «مزیّن به زینت ادب» و «معطّر به عِطر مهربانی» است.

امسال وزارت آموزش و پرورش به همراه مشتاقان تعلیم و تربیت، به اضطرار شرایطِ حاصل از حضور ناخوانده و البته گزنده‌ی «ویروس کرونا»، کمی زودتر از  موعد همیشگی، در حالی به استقبالِ بهارِ آراسته به علم و ادب، آغوش می‌گشاید و سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کند که فرآیند تعلیم و تربیت به دلیل وابستگی‌های اجتناب ناپذیر به «بسترهای نوین آموزشی» و فضای مجازی به عنوان معین و مکمّل مدرسه، بیش از  سال‌های پیش به مساعی معلّمانه‌ی فرهنگیان فرهیخته از سویی و مشارکت همه جانبه‌ی خانواده‌های گرامی از سوی دیگر نیاز دارد.

این جانب، ضمن پاسداشت «ماه محرّم» و درک عمیق «مصائب» و «مسائل» این «ماهِ رُستن و رَستن» و اَرج نهادن به «سعی و صبر» آسمانی «قافله‌ی عشق»، به ویژه قافله سالار آن «حضرت اباعبدالله الحسین» (ع) و نیز بزرگداشت «هفته‌ی دفاع مقدس» و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای آن دورانِ غرورآفرین، مسرورانه «احیای مجدد بوستان دین و دانش» و «رُویش دوباره‌ی غنچه‌های تعلیم و تربیت» را به باغبانان باغ بینش، یعنی «جامعه‌ی فهیم فرهنگیان»، و نیز آینده ساز ایران اسلامی، یعنی «دانش آموزان عزیز» و همچنین به همدلان و همیاران نظام تعلیم و تربیت، یعنی «اولیای گرامی» آنان تبریک می‌گویم و صمیمانه از درگاه اوّل معلّم عالَم برای همه‌ی «جاهدان عرصه‌ی آموزش» و «مجاهدان وادی پرورش»، سال تحصیلی سرشار از توفیق و سرریز از تعالی تمنا دارم.

برچسب‌ها بازگشایی مدارس محسن حاجی‌ میرزایی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس محسن حاجی میرزایی دانش آموزان بازگشایی مدارس محسن حاجی میرزایی دانش آموزان تعلیم و تربیت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از معلمان نمونه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز و به ویژه شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری شهید مبارزه با جهل بود و کار معلمی نیز همین است بزرگی اندیشه و عظمت فکری این استاد باعث شده تا سالروز شهادتش به نام روز معلم نامگذاری شود.

محمودزاده افزود: رمز ماندگاری معلمان بزرگ خلوص آنها بود معلمانی که یاد و خاطرشان ماندگار شده است برای رضای خداوند و برای مردم کار می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه رفتار یک معلم می‌تواند مسیر زندگی یک دانش آموز را تغییر دهد ادامه داد: صلاحیت و مرجعیت علمی باعث می‌شود تا نفوذ کلام اتفاق بیافتد لذا توانمندسازی معلمان و دانش نظری، تخصصی و تربیتی آنان اهمیت زیادی دارد.

محمودزاده خودسازی در محضر استادان، تواضع، سخاوت و گشاده دستی در تعلیم دانش را از شاخص‌هایی عنوان کرد که باعث ماندگاری نام معلمان می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی افزود: نقش پرورشی، تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش باید پررنگ‌تر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تبریک روز معلم گفت: وظیفه اصلی معلمان تربیت است. معلم مسئول تربیت نسل آینده است که باید برای این منظور به نحو شایسته قدم برداریم.

سعادتی افزود: سال ۱۴۰۳ سال اجرایی شدن سند تحول است و باید استان ما در این زمینه پیشقدم باشد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است