Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:46:07 GMT

ماندگارترین محرم امسال در دزفول ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۱۳۱۵

ماندگارترین محرم امسال در دزفول ثبت شد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای امام علی(ع) افزود: با وجود محدودیت های کرونایی، عزاداری باشکوهی با رعایت پروتکل های بهداشتی در دزفول  برگزار شد که از همه دست اندرکاران، آحاد مردم ، عزاداران حسینی، هیات های مذهبی، جوانان متدین و کلیه دستگاه های اداری قدردانی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه دزفول گفت: در عزاداری امسال سه گروه از افراد وجود داشت یک گروه حامیان تشیع انگلیسی بودند که با شعار ما ماسک نمیزنیم به دنبال رد شیوه نامه های بهداشتی بودند. گروه دیگر افراد ضد دین و برخی روشن فکرنماهای وابسته بودند که خواستار تعطیلی کامل عزاداری بودند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: برخی افراد نیز سخنان  ظاهر پسندانه ای داشتند و معتقد بودند به جای هزینه عزاداری به فقرا کمک شود که آنچه در عمل حاصل شد عزاداری در کنار توزیع بسته های معیشتی فراوان بود که به بهترین نحو در دزفول انجام شد.
خطیب جمعه دزفول افزود: راه میانه نیز وجود داشت که با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری شود که دزفول در پیوند عقلانیت و معنویت سرافراز بیرون آمد و در محبت اهل بیت(ع) خوش درخشید .
حجت الاسلام قاضی در بخش دیگری از خطبه ها روز  تعاون را گرامیداشت و گفت: تعاون یکی از دستورات تعالیم اسلامی است، فرهنگ تعاون یک فرهنگ بسیار مثبت است که مشکلات زیادی را در  جامعه حل می‌کند .
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته روز پدافند هوایی را گرامیداشت و گفت: امنیت کشور مدیون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است. 
خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته به شرایط منطقه اشاره کرد و گفت: کشورهای بدعهد و غیرقابل اعتماد اروپایی تلاش کردند قطعنامه ای علیه ایران در شورای امنیت علم کنند که موفق نشدند اکنون نیز زمزمه دیگری برای تمدید تحریم ها به گوش می رسد لذا مسوولان، نمایندگان مجلس، مسوولان امور بین الملل هوشیار باشند .
وی به مسوولان هشدار داد و گفت: باید پاسخ متناسبی با شیطنت های اروپایی ها داده شود چرا که هر بار که در مقابل شیطنت های دشمن مقاومت کردیم موفق بوده ایم.
امام جمعه دزفول ۱۷ شهریورماه جمعه سیاه را نیز گرامیداشت و گفت: ۱۷ شهریور نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی است که ماهیت رژیم فاسد را  آشکار کرد و باعث شد نیروهای انقلابی و متدین در مخالفت با رژیم مستحکم تر شوند .
خطیب جمعه دزفول همچنین ضمن تاکید نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آستانه فصل پاییز افزود: در آستانه پاییز دانشگاه علوم پزشکی دزفول نسبت به مراقبت در مقابل بیماری آنفلوآنزا و کووید۱۹ هشدار داده که از مردم تقاضا می شود دقت بیشتری داشته باشند، هرچه سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل بهداشتی بیشتر شود پیشگیری بهتری نیز صورت گرفته است.
وی از مردم خواست نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توجه بیشتری داشته باشند .
وی آغاز سال تحصیلی را به دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، اساتید و معلمان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد در شرایط کرونایی سال تحصیلی پرباری داشته باشیم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی یکی از کارکردهای اصلی نمازجمعه را وحدت و همدلی دانست و گفت: برخی افراد به بهانه های مختلف به ویژه در فضای مجازی سعی در دوقطبی کردن جامعه دارند، هرکسی و هر جریانی به هر دلیلی بخواهد آرامش  و وحدت جامعه را به هم بزند در زمین دشمن بازی می کند و آب به آسیاب دشمن می ریزد .
خطیب جمعه دزفول اظهار داشت: البته از انتقاد و نقد دلسوزانه استقبال می شود ولی برخی افراد خرد جمعی را نادیده گرفته و بر طبل اختلاف می کوبند که به این معدود افراد توصیه می شود با آحاد جامعه همراه شوند.

برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور دزفول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز کشور دزفول ستاد اقامه نماز کشور دزفول خطیب جمعه دزفول حجت الاسلام خطبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول