Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@03:41:32 GMT

دیدگاه : برجام گیت

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۱۹۸۲

ساعت 24 مشاور وزیر کشور گفت: با مخالفت اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت سازمان ملل با تلاش‌های آمریکا برای محدودیت و تحریم‌های گسترده علیه ایران، این کشور گرفتار فضاحت و انزوایی بی‌سابقه در عمر استعماری خود شده است.

روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور در یادداشتی با عنوان " برجام گیت" نوشت: تلاش‌های متعدد آمریکا برای اعمال محدودیت و تحریم‌های گسترده در چارچوب قطعنامه های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران با مخالفت اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت این سازمان مواجه شد و این کشور گرفتار فضاحت و انزوایی بی سابقه در عمر استعماری خود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با راه یافتن دونالد ترامپ به کاخ سفید این کشور به صورت شفاف و واضح علیه تمامی معاهدات و تعهدات بین المللی آمریکا رویکردی تخاصمی و یک جانبه گرفت و آمریکا از غالب توافقنامه‌های بین‌المللی خارج شد. ترامپ بنا به وعده انتخاباتی خود حتی به توافق بین‌المللی این کشور به همراه پنج کشور موثر و اتحادیه اروپا و سازمان ملل در برجام پایبند نماند و با خروج از برجام علاوه بر به چالش کشیدن نظام بین الملل و تعهدات ناشی از اراده جامعه جهانی در سازمان ملل اقدام به وضع شرایط سختگیرانه تری با ایران نمود تا مطابق نظر و میل خود به توافق دوجانبه استعماری جدیدی با این کشور دست یابد.یکی از انتظارات واهی دولت جمهوریخواه آمریکا، تقابل شتابزده و عجولانه ایران در خروج این کشور از برجام بود اما ایران با رهبری هوشمندانه و بصیرانه رهبر معظم انقلاب نه تنها از برجام خارج نشد و در مقابل از ظرفیت های برجام در تعلیق تعهدات داوطلبانه خود استفاده کرده و شرایط فناوری هسته ای خود را به دوران پیش از برجام نزدیک کرد، بلکه با زیرکی و ظرافت توانست شرایطی را رقم بزند تا  برجام گیت به کابوس دونالد ترامپ تبدیل شود.

برجام مانند هر پیمان و توافقی دارای پتانسیل هایی است که استفاده از این شرایط با توجه به رویکرد طرفین توافق می تواند حداکثری یا حداقلی تا مرز تقریبا هیچ باشد اما قطعا همبستگی و یگانگی در بهره گیری از مفاد هر توافقنامه می تواند دستاوردهای حداکثری تا حد موفقیت را به دنبال داشته باشد. در این مقطع تاریخی صرف ماندگاری در برجام به همراه تاکتیک مقاومت حداکثری که از تدابیر ارزنده رهبر انقلاب بود توانست برجام گیت را برای دولت دونالد ترامپ رقم بزند و این کشور مستاصل و ناتوان از استفاده از ظرفیت برجام، متحدان سنتی خود را نیز در این زمینه از دست داده و به روش راهزنان و شیوه قلدری به دنبال جبران شکست های خود باشد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد سازمان ملل برجام گیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: از نظر ایران راه حل همه‌جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیوریورک ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار کرد، ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده و سواستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی ها متاسفیم. این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است.

سعید ایروانی نماینده دائم کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار گردیده بود، افزود: «مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می برد.»

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح اظهار داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.

نماینده دائم کشورمان با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح اظهار داشت: « ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهد.»

رئیس هیات کشورمان در خاتمه تصریح کرد که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین