Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مطلب‌زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این استان از لحاظ شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.  

وی ادامه داد: شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداردیست که برای اندازه گیری شکاف دیجیتال و مقایسه عملکرد فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در کشورهای مختلف به کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با بیان اینکه شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مبنای ۱۱ محور تعیین می‌شود،افزود: این شاخص‌ها بر اساس سه شاخه دسترسی، مصرف و مهارت دسته بندی و اندازه گیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعیین دسترسی از برآیند دسترسی خانوارها به اینترنت، دسترسی خانوارها به رایانه و دسترسی به تلفن ثابت تعیین می‌شود.

مطلب زاده یادآور شد: براساس آمار ۷۴.۷۹ درصد خانوارهای این استان به رایانه و ۷۴.۱۱ درصد خانوارهای این خطه به اینترنت دسترسی دارند.

به گفته وی دسترسی خانوارهای استان اصفهان به تلفن ثابت ۴۴.۷۹ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به اینکه ۸۴ درصد مصرف اینترنت در استان به صورت دیتای همراه نسل سوم ( ۳G) و چهارم (۴G ) است، اضافه کرد: ۱۵ درصد مصرف نیز به‌صورت ثابت مانند اینترنت پر سرعت (ADSL) و یک درصد به صورت ثابت بی سیم (TD-LTE) است.

وی ضریب نفوذ پهن باند در استان اصفهان را صد درصد اعلام کرد و گفت: این آمار بدین معناست که بیش از پنج میلیون ابزار ثابت و سیار در اختیار مردم برای استفاده از پهن باند اینترنت وجود دارد.

مطلب زاده درباره سرویس اینترنت خانگی پرسرعت VDSL گفت: با توجه به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تسریع در تامین زیرساخت های ارتباطی، پورت VDSL برای مشترکان تهران و قم فعال شد هرچند امکان استفاده از این سرویس از قبل در استان اصفهان فراهم شده بود.

اینترنت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌های شبکه است و سرعت دانلود آن نزدیک به چهار برابر ADSL است و به مرز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه میرسد. 

وی با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۲۰۰ مشترک در استان اصفهان از پورت VDSL استفاده می کنند، توضیح داد: در زمان حاضر مخابرات منطقه اصفهان امکان استفاده از این سرویس در شهرستان های مختلف استان را فراهم کرده است.

استان اصفهان حدود ۶۵۱ هزار پورت دیتای فعال دارد و بیش از یکهزار و ۲۰۰ مشترک در استان اصفهان از پورت VDSL استفاده می‌کنند.

بیش از ۶۰۰ هزار مشترک در اصفهان از اینترنت پرسرعت (ADSL)  استفاده می‌کنند و ظرفیت پهنای باند استان ۲ برابر نیاز فعلی مردم است.

برچسب‌ها ارتباطات اختصاصی ایرنا اصفهان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات اختصاصی ایرنا اصفهان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطات اختصاصی ایرنا اصفهان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی از راه‌اندازی ۶ سایت اینترنت پرسرعت همراه در اتان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سایت‌ها، ۵۸۰ خانوار روستایی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مصطفی بهی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون با راه‌اندازی 6 سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات 6 روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

وی گفت: از این تعداد، 4 سایت جدید در روستا‌های جمز و مرغوب شهرستان طبس، حیدرآباد شهرستان نهبندان و سهک شهرستان درمیان احداث و راه‌اندازی شده و این روستا‌ها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی افزود: همچنین با ارتقا تکنولوژی 2 سایت دیگر تلفن همراه، روستا‌های نوغاب شهرستان سربیشه و کلاته بالا (شهرک قدس) شهرستان قائنات، از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی، با بیان اینکه  این سایت‌ها با اعتباری بالغ بر 236 میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده اظهار داشت: با راه‌اندازی این سایت‌ها، خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه، در دسترس بیش از 850 خانوار روستایی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است