Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@20:46:24 GMT

طرز تهیه اسپرینگ رول گیاهی مقوی و سالم

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۲۶۴۲

طرز تهیه اسپرینگ رول گیاهی مقوی و سالم

یک لقمه سالم، گیاهی و آسان‌پز که می‌توانید برای میان وعده‌ها، مدرسه، دانشگاه و محل کارتان هم روی خوشمزگی و انرژی آن حساب کنید. این لقمه با داشتن دانه کینوا، نخود فرنگی، پنیر و سس مخصوصش، حتما خیلی زود به یکی از خوراکی‌های پرطرفدار خانه شما تبدیل می‌شود.

مواد لازم برای تهیه اسپرینگ رول گیاهی کینوا   ۵۰ گرم
نخود سبز   ۵۰۰ گرم
پنیر سفید خرد شده   ۸۵ گرم
برگ نعنا خرد شده   یک دسته کوچک
پیازچه خرد شده   سه عدد
لیمو   یک عدد
خمیر هزارلا   ۲۷۰ گرم (شش ورق)
تخم مرغ همزده   یک عدد
روغن آفتابگردان   به مقدار لازم مواد لازم برای تهیه سس اسپرینگ رول گیاهی گوجه فرنگی بزرگ و نصف شده   شش عدد روغن زیتون   چهار قاشق غذاخوری سیر خرد شده   یک حبه فلفل چیلی خرد شده   یک دوم از یک فلفل زنجبیل خرد شده   دو قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده   به اندازه یک مشت آب لیمو ترش   یک قاشق غذاخوری تمبر هندی   یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای   یک قاشق غذاخوری   طرز تهیه اسپرینگ رول گیاهی

مرحله اول

فر را با دمای 160 درجه سانتی‌گراد گرم کنید تا برای تهیه سس اسپرینگ رول آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا گوجه‌هایی را که از وسط برش داده‌اید را روی صفحه پخت قرار دهید و سطح آ‌ن‌ها را با کمی روغن زیتون چرب کنید. در ادامه سینی را به فر منتقل کرده و برای یک ساعت ‌و نیم تا دو ساعت زمان دهید تا کمی خشک و مقداری از آب ‌آن‌ تبخیر شود.

در آخر سینی را از فر خارج کرده‌ و زمان دهید تا خنک شوند، پس از این مرحله، باید گوجه را به همراه سایر مواد سس در غذاساز ریخته تا یک پوره یکدست داشته باشید.

مرحله دوم

دانه‌‌های کینوا را مطابق با دستور روی بسته بپزید و پس از آن داخل یک ظرف ریخته تا خنک شود. در این میان نخود سبزها را داخل قابلمه آب‌جوش بریزید و یک دقیقه پس از جوش خوردن آن‌ها را آبکشی کنید. نخود سبز را داخل غذاساز ریخته و پالس کنید تا پوره‌ای یکدست داشته باشید.

کمی بعد، دانه‌های کینوا را به‌همراه پنیر، نعنا، پیازچه، کمی پوست لیمو و آب‌لیمو به پوره اضافه کنید و اجازه دهید تا در دستگاه ترکیب شوند.

اگر احساس کردید به کمی چاشنی بیشتر احتیاج دارد، مقدار آب‌لیمو را افزایش دهید.

مرحله سوم

حالا وقت آن است که رول اسپرینگ گیاهی را کمک خمیر هزارلا راهی فر کنید. دو ورق از خمیر را کمی مرطوب کرده و با مقداری از مواد میانی آن را پر کنید، سپس لبه‌های خمیر را با کمی تخم مرغ چسبناک کنید. پس از این، نوبت رول کردن خمیر است که باید اینکار را خیلی حرفه‌ای سریع انجام دهید تا رولی منسجم داشته باشید. این مرحله را تا تمام شدن خمیر ادامه دهید.

مرحله چهارم

حالا نوبت به سرخ کردن می‌رسد! کف یک تابه عمیق را روغن آفتابگردان بریزید و رول‌های گیاهی را یکی یکی سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. از تابه بیرون بیاورید و روی دستمال کاغذی یا حوله بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

اسپرینگ رول‌های گیاهی شما آماده است و می‌توانید با سس چیلی که آموزش دادیم، یا سس هزار جزیره خانگی نوش‌جان کنید.

چند نکته

برای سالم‌تر بودن این دستور می‌توانید به‌جای سرخ‌ کردن، رول‌ها را در فر بپزید.

مواد میانی رول بسته به سلیقه شما می‌تواند تغییر کند و سبزیجات دیگری هم اضافه شوند.

همچنین می‌توانید از انواع پنیرها در این رول استفاده کنید.

 

منبع: کاله

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اسپرینگ رول سبک زندگی پارسی خبر قاشق غذاخوری خرد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سیداحمدی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای با بیان اینکه تاکنون ۷۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی خریداری شده است، اظهار کرد: ۵۴۵ هزار تن از این میزان به مراکز استاندارد، سیلوها و کارخانجات حمل و نگهداری شده و مابقی در مراکز روباز وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با توجه به بارندگی پیش رو به کمک ارگان های مربوطه در حال انتقال سریع محصول گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در استان هستیم.

وی افزود: برای پیشگیری از خسارت ناشی از بارندگی، برای اکثر مراکز روباز، کاور تهیه و گندم های موجود در این مراکز به وسیله این کاورهای پلاستیکی پوشانده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: سعی می شود تا چهارشنبه شب که اوج بارندگی پیش بینی شده است، مابقی مراکز روباز به وسیله کاور پوشانده شود.

کد خبر 6093252

دیگر خبرها

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • جسد‌های باستانی سالم در ایران بعد از کشف نابود شدند! | فیلم
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • کرم معجزه
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌