Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@17:14:20 GMT

65 طرح حوزه تعاون در خراسان رضوی آماده افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۳۱۹۲

65 طرح حوزه تعاون در خراسان رضوی آماده افتتاح شد

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: 65 طرح با سرمایه‌گذاری 828 میلیارد ریال از سوی شرکتهای تعاونی این استان در هفته تعاون افتتاح می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ،محمد سنجری در آستانه هفته تعاون در جمع خبرنگاران افزود: این طرحها که در مجموع بیش از 650 فرصت شغلی در خراسان رضوی را ایجاد کرده‌اند، به صورت متمرکز از طریق ویدئو کنفرانس طی هفته تعاون به بهره برداری می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: استان خراسان رضوی با دارا بودن هفت هزار و 217 شرکت تعاونی اکنون از نظر تعداد تعاونی‌ها، رتبه دوم در کشور را داراست و در حال حاضر چهار میلیون و 600 هزار نفر در این استان عضو این تعاونی‌ها هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: شرکت‌های تعاونی تاکنون برای 115 هزار و 460 نفر در این استان اشتغالزایی داشته‌اند.
وی تعاونی‌های خراسان رضوی را برخوردار از 16 گرایش اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون 34 درصد تعاونی‌ها در بخش خدمات، 33 درصد در بخش کشاورزی و 14 درصد در بخش صنعت فعال هستند.
سنجری ادامه داد: 6 درصد از تعاونی‌های استان خراسان رضوی در بخش مسکن، 2 درصد در بخش حمل و نقل و بقیه در سایر حوزه‌ها فعالیت دارند.
وی گفت: در حوزه بانوان هم اکنون 601 تعاونی در استان خراسان رضوی با سرمایه 50 میلیارد ریال فعال است که در مجموع بیش از هفت هزار و 720 فرصت شغلی ایجاد کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: سال گذشته 272 تعاونی با بیش از پنج هزار و 580 عضو در این استان تشکیل شد که 72 میلیون دلار صادرات کالا به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، روسیه و اسپانیا داشته‌اند.
وی توجه به روستاها و "طرح روستا تعاون" را یکی از اقدامات حوزه تعاون در خراسان رضوی ظرف دو سال اخیر عنوان و بیان کرد: تاکنون 141 طرح روستا تعاون در روستاهای استان تشکیل شده است.
سنجری گفت: در حوزه معین‌های اقتصاد مقاومتی تاکنون 26 تعاونی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که بدین طریق 178 پروژه توانمندسازی در حال انجام است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: تعیین تکلیف تعاونی‌های راکد از دیگر برنامه های حوزه تعاون است که از سال گذشته تاکنون 500 تعاونی راکد در خراسان رضوی منحل شده است.
وی با بیان این که برنامه‌های امسال هفته تعاون با توجه به شیوع کرونا محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از بستر فضای مجازی انجام خواهد شد،ادامه داد: افتتاح شرکت‌های تعاونی و تجلیل از تعاونی‌های برتر و قدردانی از زحمات 19 تعاونی از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خراسان رضوی مدیرکل تعاون هفته تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد