Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به ادعای مقامات آمریکا مبنی بر دخالت ایران، چین و روسیه در امور این کشور از جمله انتخابات ۲۰۲۰ اظهار کرد ما به مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله آمریکا هیچ علاقه یا تمایلی نداریم.

خانم «هوا چون اینگ» روز جمعه در پکن افزود: ادعای دخالت کشورهای دیگر از جمله چین در انتخابات آمریکا یکی از نمونه های دیپلماسی دروغ آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی اظهار کرد: برخی سیاست بازان آمریکایی مصمم هستند چین را مقصر بشمارند و لجوجانه در حال ساختن دروغ و احتمالا تهیه شواهد گوناگون برای این دروغ ها هستند.

این مقام وزارت خارجه چین افزود: در آمریکا نمایش های بزرگی در حال اجرا است که چشمانمان را خیره کرده اما این بازی ها برای خود آمریکایی ها است و چین نمی خواهد درگیر آن شود.  

 گزارش ها حاکی است «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا چندی پیش در گفت و گو با رسانه های این کشور گفته بود در زمینه مداخله نیروهای بیگانه در امور داخلی آمریکا، تهدید چین نسبت به روسیه و ایران بزرگتر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه به دخالت های آمریکا در امور سین کیانگ واکنش نشان داد و گفت که چین بارها از آمریکا خواسته است از دخالت های سیاسی در امور چین دست بردارد و به دروغ پراکنی در مورد این منطقه  و مداخله در امور داخلی چین به بهانه مسائل مربوط به سین کیانگ پایان دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش اخیر خود در مورد سین کیانگ، چین را به مواردی مانند نقض حقوق بشر و آزادی های مذهبی در این منطقه و همچنین وادار کردن اویغورها به کار اجباری و کنترل جمعیتی آنان متهم کرد.

خانم هوا گفت: مسائل مربوط به سین کیانگ به هیچ وجه شامل موضوعات قومی، مذهبی و حقوق بشری نیست بلکه مساله مبارزه با خشونت، تروریسم و ‌تجزیه طلبی است.

او اظهار کرد: با وجود تمام دروغ ها و شرارت های آمریکا، چین با تمام قوا از حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه خود دفاع خواهد کرد عزم و اراده چین در برابر ایالات متحده متزلزل نخواهد شد و در عین حال تلاش ایالات متحده برای تخریب رفاه و ثبات سین کیانگ و مهار توسعه و پیشرفت چین به جایی نخواهد رسید.

اخبار مرتبط غافلگیری بزرگ انتخابات آمریکا در شب 3 نوامبر چیست؟ انتخابات آمریکا؛ انتخاب بین بد و بدتر چرا «سیاست خارجی» در انتخابات آمریکا به حاشیه رانده شده است؟ ادعای یک سناتور آمریکایی در مورد تلاش ایران برای نفود به انتخابات آمریکا تازه ترین نظرسنجی های انتخابات آمریکا ترامپ خواستار تعویق انتخابات آمریکا شد! در این آشفته‌ بازار کرونا و نفت، سرنوشت انتخابات آمریکا چه می شود؟ سایه سنگین کرونا بر انتخابات آمریکا

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا انتخابات آمریکا ایران و چین دخالت در انتخابات آمریکا سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی انتخابات آمریکا سین کیانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: قصد کسانی که مصوبه پارلمان اروپا علیه آذربایجان را ترویج می‌کنند، منحرف کردن توجه از مشکلات واقعی و فشار اجتماعی-اقتصادی و سیاسی جامعه خود اروپایی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به قطعنامه مورخ 25 آوریل پارلمان اروپا واکنش نشان داد.

آیخان حاجی‌زاده رئیس دفتر مطبوعاتی این وزارتخانه مصوبه پارلمان اروپا را بی‌اساس دانست.

به گفته وی، وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان به وضوح تحریف شده است.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: تصویب خودکار چنین قطعنامه‌های یک‌جانبه و مغرضانه بدون ارزیابی کافی مدت‌هاست که برای پارلمان اروپا عادی شده است. این اقدام چیزی جز دستور سیاسی روشن تعدادی از نیروها در اروپا با هدف بدتر شدن روابط با آذربایجان نیست. در چنین فضایی، اعضای گروه خاصی از پارلمان اروپا که بر اساس ملاحظات داخلی و منافع شخصی خود هدایت می‌شوند، صرفاً مشغول تبلیغ تصویری تحریف‌شده از وضعیت آذربایجان هستند.

او معتقد است: قصد کسانی که تصویب چنین اسنادی را ترویج می‌کنند، منحرف کردن توجه از مشکلات واقعی و فشار اجتماعی-اقتصادی و سیاسی جامعه اروپایی است. علاوه بر این، درخواست برای تحریم آذربایجان تنها روابط بین آذربایجان و اتحادیه اروپا را پیچیده می‌کند.

این مقام وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از پارلمان اروپا خواست تا در امور داخلی آذربایجان مداخله نکند و از مداخله در دادگاه‌ها دست بردارد.

در 25 آوریل، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان تصویب کرد.

نمایندگان اروپایی از مقامات باکو خواستند فوراً و بدون قید و شرط الهامیز قلی‌اف مدافع حقوق بشر را که در دسامبر 2023 دستگیر شد و سایر زندانیان سیاسی از جمله شهروندان اتحادیه اروپا و سایر کشورها را آزاد کنند.

پارلمان اروپا همچنین از کمیسیون اروپا دعوت کرد تا موضوع «تعلیق مشارکت استراتژیک با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی» را بررسی کند.

از مجموع 529 نماینده شرکت‌کننده در رأی‌گیری، 474 نماینده به این مصوبه رأی موافق، 4 نفر رأی مخالف و 51 نماینده رأی ممتنع دادند.

اعضای پارلمان اروپا اصرار دارند که هرگونه توافقنامه مشارکتی در آینده با آزادی همه زندانیان سیاسی و بهبود وضعیت حقوق بشر در کشور مرتبط باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است