Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@18:33:49 GMT

با کوخ‌نشین‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۳۴۷۵

با کوخ‌نشین‌ها

آیت الله کعبی: سفر قالیباف به خوزستان یک سفر امیدبخش است

 آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درباره سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان گفت: نفس سفر مسئولین قوا اعم از مقننه، قضائیه و مجریه به استان‌ها و ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم و اطلاع میدانی از مشکلات و مسائل، تسهیل کننده حل مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آقای قالیباف اولین سفر استانی خود را در جایگاه رئیس مجلس شورای اسلامی از خوزستان شروع کردند و این نشان دهنده جایگاه ویژه خوزستان و اهمیت آن از منظر رئیس مجلس است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: خوزستان با ۵ میلیون جمعیت و برخورداری از ظرفیت‌های بسیار بزرگ صنعتی، معدنی و کشاورزی و خدمات به ویژه نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد و همه محصولات استراتژیک غذایی نظیر گندم و امثال این‌ها نقش درجه یک در رشد و توسعه کشور دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از سویی خود مردم خوزستان متأسفانه با معضلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مثل مشکل آب شرب، زیر ساخت‌های اولیه زندگی و مهاجرت معکوسی که خوزستانی‌ها به مراکز استان‌های دیگری به عنوان کارگر شروع کرده اند، موقعیت اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی خوزستان را تحت الشعاع قرار داده است.

آیت الله کعبی اظهار داشت: نظارت میدانی مسائل استان خوزستان و انعکاس آن به جلسات سران سه قوه و تلاش برای اجرایی و عملیاتی کردن دستورات رهبری که در سال‌های گذشته داده شده بود، به ویژه در رابطه با طرح ۵۵۰ هزار هکتار زمین و معضل فاضلاب کلان شهر بزرگ اهواز و قطار شهری اهواز و مسائلی از این دست بسیار حائز اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آقای قالیباف از ظرفیت نظارتی مجلس برای فعال کردن وزارتخانه‌های صنعتی و وزارتخانه‌های کشاورزی برای ایجاد یک حرکت شتابان نسبت به بحث توسعه استان خوزستان و حل معضل اشتغال می‌تواند نقش مهمی ایفا کنند.

وی افزود: من پیشنهاد می‌کنم زمین‌های منابع طبیعی در قالب قطعه‌های یک هکتاری و چند هکتاری و در قالب پروژه‌ها میان جوانان بیکار هر شهرستان توزیع شود و تسهیلات بانکی به آن‌ها اختصاص یابد و این هم به رشد کشاورزی و هم حل معضل بیکاری منجر خواهد شد.

آیت الله کعبی بیان داشت: ابتکار عملی که آقای قالیباف داشتند که خیلی هم قابل توجه است این بود که به جای بازدید از صنایع بزرگ در دل مردم رفتند و سخنان مردم را شنیدند. مثلاً در ماهشهر به جای بازدید از پتروشیمی‌ها به حاشیه ماهشهر رفتند و صحبت مردم را شنیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه که خیلی قابل توجه است سفر چند روزه آقای قالیباف به خوزستان است، وی از دوشنبه عصر آمدند که این تا جمعه و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت. رئیس مجلس در این سفر از ۱۴ شهرستان استان خوزستان بازدید نزدیک داشته اند و از هر شهرستان هم حداقل دو مشکل عمده استخراج شده و در تهران پیگیری می‌شود تا حل شود.

آیت الله کعبی در پایان گفت: سفر رئیس مجلس یک سفر امیدبخش است که امیدواریم در مسئله ارتقا معیشت مردم استان خوزستان و حمایت از بنگاه‌های اشتغال زودبازده و روانسازی مدیریت استان خوزستان در بخش‌های مختلف و نظارت عالی و اصلاح رویکرد مدیریتی استان خوزستان به سمت حل مشکلات عمده مردم و احیای حقوق عامه و به ویژه اصلاح زیرساخت‌های توسعه استان خوزستان و بهبود کسب و کار در استان خوزستان و ایجاد امید در مردم تأثیر گذار باشد.

نماینده مجلس :همکلامی با جامعه لازمه نظارت دقیق نمایندگان است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر ادامه نظارت میدانی قوه مقننه گفت:همکلامی با اقشار مختلف جامعه لازمه نظارت دقیق نمایندگان بر وضعیت کشور است.

مجید نصیرائی با تأکید بر ضرورت نظارت میدانی نمایندگان از مناطق مختلف کشور برای بررسی وضعیت و مشکلات مردم، گفت: بدون تردید نمی‌توان در اتاق‌های در بسته نشست و برای مسائل مردم تصمیم گرفت.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه افرادی که قصد تصمیم‌گیری برای جامعه را دارند باید واقعیت‌ها را از نزدیک ببینند، عنوان کرد: در عین حال که نمایندگان به گزارش‌های واصله اهمیت می‌دهند باید در کف جامعه حضور پیدا کرده و از نزدیک مسائل را درک کنند.

وی افزود: حضور میان مردم، مواجهه رو در رو با آن‌ها و همکلام شدن با اقشار مختلف جامعه در تصمیم گیری برای آینده کشور بسیار موثر است.

نصیرائی ادامه داد: برای هر دقیقه سیاست گذاری در مجلس، هزینه‌هایی به بیت المال تحمیل می‌شود از این رو لازم است تصمیماتی که گرفته می‌شود قابل اجرا باشد و این نیاز به حضور در جامعه دارد همچنین بعد از قانونگذاری باید باز هم از نزدیک بر حسن اجرای قوانین نظارت کرد و بازخورد آن را دید.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای مردم احساس آرامش ایجاد می‌کند. باید بدانند کسی هست که به فریاد آن‌ها برسد لذا نفس این رفت و آمد‌های نظارتی باعث می‌شود سرمایه اجتماعی نظام یعنی همراهی مردم حفظ شود.

سلیمی: قالیباف مانند یک فرمانده در وسط میدان حضور دارد

علیرضا سلیمی نظارت‌های میدانی مجلس را عاملی برای فعال‌تر کردن مسئولان دانست و گفت: نمایندگان مجلس، نماینده همه مردم هستند و تلاش‌ها و بازدید‌های آن‌ها نباید به حوزه انتخابیه خود محدود شود. از این رو بازدید اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی از خوزستان و برخی نمایندگان از سیستان و بلوچستان جز وظایف نمایندگی آن‌ها محسوب می‌شود. افرادی که به این بازدید‌ها اعتراض می‌کنند باید یک بار دیگر قانون اساسی را برای آشنایی کامل با وظایف نمایندگان مطالعه کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از نظارت میدانی نمایندگان، بازدید و بررسی مشکلات مردم از نزدیک را موثر در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب قوانین دانست و ادامه داد: هرچقدر نمایندگان و مسئولان بیشتر به مردم نزدیک شوند، مشکلات را بهتر درک کرده و در انجام وظایف قانونی خودشان موفق‌تر خواهند بود.

برخی از مسئولان دچار فرسودگی و کم‌کاری شده‌اند

وی با یادآوری اینکه برخی از مسئولان ملی، استانی و شهرستانی کار را رها کرده و دچار فرسودگی و کم‌کاری شده‌اند، افزود: نظارت‌های میدانی مجلس، مسئولان را پویا و وادار به کار می‌کند. هنگامی که مجلس با تمام ظرفیت خودش به میدان بیاید و رئیس مجلس نیز برای بازدید پای کار باشد، در تحرک مسئولان بومی و استانی تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه یکی از اهداف مجلس یازدهم بازدید میدانی و نظارت بر اجرای درست قوانین بود، یادآور شد: هنگامی که مجموعه مجلس به کمک نمایندگان مختلف بیاید، مشکلات منطقه‌ای ناشی از کم کاری مسئولان را به منظور کاهش رنج مردم، بهتر و سریع‌تر می‌توان کاهش داد.

آقای قالیباف در اولین سفر خود استان خوزستان را با وجود گرما و بیماری کرونا انتخاب کردند، این اقدام باید الگویی برای مسئولانی باشد که این دو عامل را بهانه‌ای برای کم‌کاری خودشان می‌کنند

سلیمی در ادامه به مسئولانی اشاره کرد که خودشان را به بیخیالی زده تا دولت تمام شود و گفت: آقای دکتر قالیباف قول نظارت میدانی از استان‌ها داده بودند که به قول خودشان عمل کردند. ایشان در اولین سفر خود استان خوزستان را با وجود گرما و بیماری کرونا انتخاب کردند، این اقدام باید الگویی برای مسئولانی باشد که این دو عامل را بهانه‌ای برای کم‌کاری خودشان می‌کنند. از طرفی این استان در دروان دفاع مقدس شرایط ویژه‌ای داشت و متاسفانه دولت‌ها و مسئولان در طول این سال‌ها، دین خودشان را به این منطقه ادا نکردند، از این رو انتخاب خوزستان به عنوان اولین سفر جای تقدیر و تشکر دارد.

مسئولان مخفی شده در پستو‌ها باید به میدان بیایند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند

وی با تاکید بر اینکه مسئولان مخفی شده در پستو‌ها باید به میدان بیایند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند، ادامه داد: معتقدم مسئولان باید به دل مشکلات بروند تا متوجه شوند مردمی که در این شرایط سخت آب و هوایی اب ندارند چه می‌کشند.

قالیباف مانند یک فرمانده در وسط میدان حضور دارد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلات کشور با کنترل از راه دور حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در وسط میدان باشد نه اینکه از دور دستور بدهند، فرمانده باید جلوتر سایرین در میدان حرکت کند. اقدام اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید میدانی از استان خوزستان نشان می‌دهد که ایشان حاضرند در وسط میدان سکان را به دست گرفته و امور را مدیریت کنند.

نماینده ملایر: حضور در بین مردم سبب وضع قوانین واقعی‌تر می‌شود

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره حضور آقای قالیباف در خوزستان اظهار کرد: ورود مجلس شورای اسلامی به مسائل و مشکلات استان‌ها از مهمترین اهداف این سفر است.

وی افزود: حضور آقای قالیباف و سایر نمایندگان در استان‌های مختلف برای اعلام حمایت نمایندگان و مجلس از مردم آن منطقه و تحقق شعار این دوره مجلس است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف این دوره از مجلس نتیجه گرایی است و می‌توان حضور در اهواز و استان‌ها را نشان از عزم جدی خانه ملت برای عمل گرایی و عملیاتی بودن دانست.

وی با بیان اینکه این دوره از مجلس شورای اسلامی به عنوان یک مجلس انقلابی شناخته می‌شود، تصریح کرد: موفقیت این دوره از مجلس می‌تواند سبب ایجاد یک دولت جوان انقلابی شود که خواست جبهه انقلاب است.

بیگی نژاد با اشاره به برخی از دلخوری‌های مردم از شرایط کنونی کشور تصریح کرد: حضور مسئولین در بین مردم باعث شده که از این دلخوری‌ها آگاه شوند.

وی افزود: حضور مسئولین در بین مردم به عنوان یک گوش شنوا و پیگیری مشکلات آنان در حد توان باعث ایجاد رضایت و جلب اعتماد مردم می‌شود.

نماینده مردم ملایر با بیان مهمترین مشکلات پشت میز نشینی مسئولین تصریح کرد: پشت میز نشینی سبب ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین می‌شود و مردم فکر می‌کنند دنیای آنان با مسئولین متفاوت است.

وی افزود: حضور در بین مردم و شنیدن مشکلات و تلاش برای حل آن‌ها باعث ایجاد جلب اعتماد مردم به مسئدولین و کشور می‌شود.

بیگی نژاد تاکید کرد: حضور در بین مردم و آشنایی با مشکلات و مسائل مختلف مردم سبب تصمیم گیری و وضع قوانین بهتر و واقعی‌تر می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان آیت الله کعبی نظارت میدانی آقای قالیباف نماینده مردم وسط میدان مشکلات مردم بین مردم تصمیم گیری اولین سفر استان ها کم کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایند‌های قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحد‌های تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آنها جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است