Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@12:39:11 GMT

نظام بانکی در خدمت دلالی/ ایراد شبهات جدی شرعی

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۴۴۶۴

نظام بانکی در خدمت دلالی/ ایراد شبهات جدی شرعی

خبرگزاری میزان- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح نظام بانکی کشورمان گفت: این بانک در حال حاضر در خدمت توسعه و تولید کشور نیست بلکه در خدمت بخش غیر مولد و بخش دلالی جامعه است. تاریخ انتشار: 07:30 - 15 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۸۱۳

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه نظام بانکی کشور ما در حال حاضر دارای چالش‌های زیادی است، بیان کرد: این بانک در خدمت توسعه و تولید کشور نیست بلکه در خدمت بخش غیر مولد و بخش دلالی جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظام بانکداری شبهات جدی شرعی هم در اجرا و عملیات بانکی وجود دارد و باید اصلاح شود، گفت: در حال حاضر طرحی در مجلس مورد بررسی قرار دارد و گمان می‌کنم که نمایندگان هم از آن استقبال کنند که اگر تصویب شود نظام بانکی اصلاح جدی خواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در حال حاضر ساختار نظام بانکی ساختار مناسبی ندارد و آنچه اتفاق می‌افتد با بانکداری اسلامی فاصله زیادی دارد و ما باید به صورت جدی به دنبال بانکداری بدون ربا باشیم و بانک در خدمت پیشرفت توسعه کشور قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: مصباحی‌مقدم: اصلاح بودجه به معنای بودجه عملیاتی است نه بر اساس چانه‌زنی
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غلامرضا مصباحی مقدم نظام بانکداری حال حاضر نظام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی مردم حق الناس است/ مردم مراقب شبهات فضای مجازی باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی نسایی صبح چهارشنبه در حاشیه ششمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خراسان جنوبی به خبرنگاران اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی مردمی ولایتمدار و همراه انقلاب و نظامی جمهوری اسلامی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرکز خراسان جنوبی بیان کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس میزان مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات بسیار خوب و دومین استان کشور از نظر بیشترین میزان مشارکت شدند.

نسایی ادامه داد: مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف جمعه این هفته ۲۱ اردیبهشت ماه برای انتخابات نماینده خود پای صندوق رأی خواهند رفت و به کاندید مورد نظر خود رأی خواهند داد.

وی با بیان اینکه مسئولین نظارتی و اجرایی نیز به وظیفه خود عمل خواهند کرد، یادآور شد: همه چیز از نظر امنیتی، اجرایی و … برای برگزاری دور دومین دور انتخابات مجلس در این سه شهرستان که یک حوزه انتخابیه محسوب می‌شود، مهیا خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه رأی مردم حق الناس است، گفت: ما تکلیف داریم که از این امانت و حق مردم به درستی حراست کنیم.

نسایی ادامه داد: بعضی از شبهه‌ها در فضای مجازی مطرح می‌شود که فلان ارگان و یا فلان مسئول طرفدار یک کاندید خاص است که ما در سیستم دادسرا بررسی کردیم و دریافتیم که این شبهات دروغ محض است.

وی یادآور شد: توصیه به نامزدهای مجلس این است کسی که می‌خواهد وارد مجلس قانونگذاری شود خود باید عمل کننده به قانون باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی یادآور شد: روز شنبه پایان رقابت‌ها است و همه باید همراه و کمک کننده کسی باشند با رأی مردم نماینده مجلس می‌شود.

کد خبر 6100336

دیگر خبرها

  • بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان برای اولین بار در کشور
  • اشتغال و تسهیلات بانکی از مهمترین مطالبات مردمی در تنگستان است
  • رأی مردم حق الناس است/ مردم مراقب شبهات فضای مجازی باشند
  • فارغ‌التحصیلی بیش از یکصد هزار دانش آموخته از دانشگاه علامه 
  • پیام تبریک سرپرست بانک دی به مناسبت چهاردهمین سالگرد تأسیس بانک
  • چیزی به‌نام دلالی قبر در اصفهان نداریم
  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی