Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شینا انصاری با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران به منظور استفاده از پساب (فاضلاب تصفیه شده) در آبیاری فضای سبز شهری گفت: باز چرخانی آب و استفاده از پساب تصفیه شده یکی از سیاست‌های شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه بازچرخانی ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب اتفاق بزرگی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی (منابع آبی) است، گفت: حفاظت پایدار فضای سبز از مباحث مهم در بقای حیات طبیعی در شهرنشینی امروزی است؛ اما در این میان یکی از عوامل محدودکننده گسترش فضای سبز، کمبود منابع آب قابل دسترس است.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارهای غلبه بر این مشکل استفاده از پساب تصفیه‌شده فاضلاب مطابق با استاندارد منابع پذیرنده محیط زیست در تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی، استفاده از پساب تصفیه شده در آبیاری شهری، ذخایر ارزشمند آبی را از خطرات و مخاطرات ناشی از برداشت بی‌رویه آب نجات می‌دهد.

انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت نیرو و شهرداری تهران | آبیاری فضای سبز تهران با پسآب تصفیه شده آب رفته به تهران بر می‌گردد با انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار تهران و وزیر نیرو محقق می‌شود: تامین ۴۰ درصدی آب مورد نیاز فضای سبز تهران از پساب شهری

انصاری در ادامه با بیان اینکه ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی و منطقه‌ای می‌تواند به عنوان یکی از ارکان اجرای سیاست‌های شهرداری تهران در بازچرخانی آب مطرح شود، گفت: به عنوان مثال احداث تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران که هم اکنون در دست احداث است، به منظور استفاده از منابع پساب جهت کاربرد در فضای سبز شهر تهران می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

به گفته مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در مناطقی که پساب جایگزین آب مصرفی فضای سبز شده، شهرداری تهران به منظور حفظ آب‌های زیرزمینی نسبت به عدم استفاده از چاه‌های آب فضای سبز اقدام خواهد کرد.

کد خبر 546275 برچسب‌ها وزارت نیرو آب فضای سبز شهرداری تهران محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو آب فضای سبز شهرداری تهران محیط زیست ایران استفاده از پساب شهرداری تهران محیط زیست وزارت نیرو تفاهم نامه تصفیه شده فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند

احد وظیفه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار بارش در استان های قزوین، تهران، البرز و خراسان رضوی ۳۰ تا ۴۰ درصد و استان های فارس، کرمان و تا حدودی هرمزگان ۲۰ تا ۳۰ درصد کم بارشی دارند که با بارش های پیش رو انتظار می رود تا حدی کم بارشی جبران شود.

او با بیان اینکه در اغلب مناطق ۱۵ تا ۲۰ درصد کمبود بارش داریم، افزود: بنابر نقشه های هواشناسی شرایط بارندگی در اردیبهشت مناسب است که براین اساس کمبود بارش تا حدی جبران می شود.

وظیفه ادامه داد: بنابر آمار استان تهران ۸۰ میلی متر، قزوین ۱۰۰ میلی متر و خراسان رضوی درصدی کمتر از نرمال بارندگی دارند که براین اساس مدیریت آب برای فصل گرم امری ضروری است. در حوزه غرب و جنوب غرب بارش ها کمتر از نرمال است که با بارندگی های اخیر و پیش رو، وضعیت بهتر شد.

رئیس مرکز خشکسالی افزود: طی ۲ هفته آینده بارش های مناسبی خواهیم داشت که براین اساس به کشاورزان توصیه می شود که برای حفظ آب های زیرزمینی، نوبت آبیاری را برمبنای بارندگی ها به گونه ای تنظیم کنند که کمترین بهره برداری را از ذخایر سفره های زیرزمینی داشته باشند.

او گفت: کشاورزان هرمنطقه بسته به گیاه و مرحله رشد گیاه باید توصیه های تخصصی در آن منطقه را توجه کنند، اما در اغلب مناطق درختان میوه و محصولات غلات در مرحله گل دهی، رشد دانه و تشکیل میوه هستند که براین اساس کشاورزان باید توصیه ها را جدی بگیرند و همواره برای بهبود محصول و استفاده از دانش روز از نظر کارشناسان هواشناسی استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود