Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در کشور نزدیک به ۲۰۰ هزار تعاونی داریم که ۱۰۰ هزار مورد از آنها فعال هستند، گفت: در استان کرمان نزدیک به ۱۰ هزار تعاونی داریم که ۵۰۰۰ تعاونی فعال است.

"رضا اسماعیلی" صبح امروز ۱۵ شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون (۱۳ تا ۱۹ شهریورماه) اظهار کرد: مردم بیشتر کارکردهای اقتصادی تعاونی ها را می بینند و رویکرد قانون تعاون بیشتر کارکرد اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در کشور نزدیک به ۲۰۰ هزار تعاونی داریم که ۱۰۰ هزار مورد از آنها فعال هستند، افزود: در استان کرمان نزدیک به ۱۰ هزار تعاونی داریم که ۵۰۰۰ تعاونی فعال است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سالیانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تعاونی جدید در استان شکل می گیرد، تصریح کرد: در حوزه تعاون بعضا شرکت های سهامی خاص و عام شکل می گیرند و در سال های بعد منحل و راکد می شوند و به همن دلیل عدد تعاونی های فعال حدود ۵۰۰۰ مورد باقی می ماند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین تعاونی های استان کرمان در حوزه کشاورزی فعال هستند که ۱۴۴۵ تعاونی را به خود اختصاص داده است گفت: ۴۶ اتحادیه تعاونی در استان کرمان داریم که ۲۵ مورد از آنها فعال هستند؛ هر هفت تعاونی یک اتحادیه را تشکیل می دهند تا خواسته ها و نیازهای صنفی را دنبال کنند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۹ تعاونی جدید در استان کرمان ثبت شده که ۶۷۲۹ نفر در این تعاونی ها عضو و ۳۵۵۳ فرصت شغلی ایجاد شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در حوزه صادرات تعاونی هایی شکل گرفته است که در همین راستا در استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ میزان ۱۱۸ درصد رشد داشته و سرمایه ثبتی تعاونی های تشکیل شده در سال قبل بیش از ۴ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: در سال های ۹۷ و ۹۸ در راستای پررنگ کردن نقش بخش غیردولتی در حوزه تعاون تفاهمنامه ای با اتاق تعاون داشتیم و بیشتر فعالیت ها به ویژه دوره های آموزشی به این اتاق واگذار شد و در سال ۹۸ بیش از ۸۲ هزار نفر ساعت آموزش در استان ارائه شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۳۰۷ مورد نظارت بر تعاونی های توزیعی، بیش از ۲۰۰ مورد نظارت بر تعاونی های تولیدی و ۲۳۰ مورد نظارت بر تعاونی های خدماتی با همکاری اتاق تعاون در سال ۹۸ صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از متولیان غیردولتی بخش تعاون، اتاق تعاون است و بنا داریم همه فعالیت های حوزه تعاون را به آنها واگذار کنیم.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: پانزدهمین دوره جشنواره تعاونی های برتر استان کرمان در روزهای اخیر برگزار شد که ۱۱۰ تعاونی واجد شرایط شرکت در جشنواره بودند و بعد از امتیازبندی، ۱۵ مورد به عنوان تعاونی برتر انتخاب شد و سه تعاونی برتر استانی به سطح ملی معرفی شدند.

وی بیان کرد: سامانه جامع تعاون در سال جاری رونمائی شد که همه فعالیت های مربوط به ثبت، نظارت، عضوگیری جدید، برگزاری مجامع و ... به صورت الکترونیکی انجام می شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از محاسن تعاونی ها انسان محور بودن است، گفت: در هفته تعاون ۱۲ طرح در استان کرمان با سرمایه گذاری ۶۴ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی افزود: یکی از این طرح ها طرح تعاونی های خدمات درمانی و پرستاری "سپیدبالان" در سیرجان است که در هفته جاری با حضور یکی از مسئولان حوزه هیئت دولت افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اشاره به افتتاح مرکز نوآوری تعاونی های استان کرمان در هفته جاری گفت: این مرکز در آغاز فعالیت خود ۱۷ شرکت تعاونی را تحت حمایت قرار داده که خدمات مالی، نوآوری، شتابدهی و فعالیت های علمی را ارائه می دهد.

وی در پایان بیان کرد: بهترین شکلی که می تواند بحث مسکن را در کشور و استان پیش ببرد، تعاونی است و می توانیم از طریق تعاونی های مسکن این مشکل را حل کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی اتاق تعاون تعاوني اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی رفاه اجتماعی استان کرمان هزار تعاونی داریم استان کرمان استان کرمان فعال هستند حوزه تعاون اتاق تعاون فعالیت ها تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

هاشمی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان  با بیان اینکه از پتانسیل روستاها و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های تعاونی و مشارکت مردم برای کاشت محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی استفاده شود، گفت: توجه به روستاها با اولویت کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های ما در پرداخت تسهیلات در سطح استان است.

استاندار سمنان گفت: پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور امری حائز اهمیت و اولویت دار است که دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسی را ویژه این مهم تعیین و کمیته پیگیری مصوبات تشکیل و طی جلسات مستمر این امر محقق شود.

هاشمی همچنین بیان کرد: نظارت بر بازار نباید مختص زمان خاص همچون ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان باشد، لذا تقویت نظارت در طول سال امری حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد